7 Reacties

3 jaar geleden

Ik hoor het aan en negeer het verder đŸ€­đŸ˜‚

3 jaar geleden

Misschien de manier waarop je zelf iets zegt? jij geeft iets aan van ik kom nergens aan toe door dit of dat en dan gaan mensen 'advies' geven.. als je zegt ze ligt veel op mij en ik vind het heerlijk, dan maar geen klusjes in huis dan zul je dat advies niet zo snel krijgen.. zeg je het op een manier dat je het lastig vind dan krijg je 'advies'. Sowieso ene oor in andere oor uit.. en er niks van aantrekken :)

3 jaar geleden

Ik zeg dan 'Dankjewel voor je advies, daar ga ik precies niks mee doen' en dan weet ze dat ze het niet nog een keer hoeft te zeggen.

3 jaar geleden

Ik heb ook meerdere keren uitgelegd aan mijn moeder dat het anders werkt dan vroeger. Ja met mij is het ook goed gekomen, maar dan alsnog. Ik wil het niet hebben dus gebeurd het niet.. ik merk vooral een drempel om hem straks naar mijn moeder/schoonmoeder te brengen in de angst dat ze hem dus laten huilen😱

3 jaar geleden

Ik heb wel eens gezegd ‘ja de zirg is wel anders dan 30 jaar geleden’. Verder negeer ik t eigenlijk altijd haha. Maar soms irriteert t me inderdaad echt enorm

3 jaar geleden

Je kan ook allicht iets zeggen van: wij hebben besloten een andere aanpak te doen bij onze baby. Maar als je mij wilt ontlasten zou je misschien een uurtje kunnen oppassen/wasje doe /boodschappen/ etc..?

3 jaar geleden

Herkenbaar! Ik heb hier, na de geboorte van mijn eerste dochter, een goed gesprek met mijn ouders over gevoerd omdat ik het belangrijk vind dat dit niet tussen ons in kwam te staan. Ze bedoelen het natuurlijk super goed! Uitgelegd dat ik nu zelf ouder ben en verantwoordelijkheid draag voor de zorg van onze kindjes en we het op mijn manier gaan doen. Maar wel echt de tijd genomen voor een goed gesprek en het echt aandacht en ruimte gegeven. Zij willen het natuurlijk ook goed doen als opa en oma en ook bevestigd krijgen dat zij het goed hebben gedaan als ouders. Nu passen ze elke week op, en dat gaat super goed! (En op mijn manier 😉)