Hoi allemaal,
Tijdens de kraamweek gebruikte de kraamhulp steeds een bed onderlegger uit het kraampakket op het verschoonkussen. Op deze manier hoefden we de hoes van de kussen niet steeds te wassen als er een beetje poep of plas van de kleine erop was gekomen. Mijn partner is nu helemaal fan van deze matjes maar echt duurzaam is het natuurlijk niet.... We moeten namelijk gemiddeld 1x per dag de onderlegger vervangen.
Ik vraag me af of jullie betaalbare (!) alternatieven weten.
Ik ben online de verschoningsmatjes van bambo nature tegengekomen maar die vinden we te duur ( 10 voor 6,45).
Gewoon hydrofieldoeken.. kan je altijd wassen en heel duurzaam gaan jaaaaaren mee en uiteindelijk gebruik je ze als versleten afdroog/schoonmaakdoek
Mijn neefje van 10 gebruikt de washandjes nog steeds :)
Wij gaan wasbare luiers gebruiken en hebben daar verschoonmatjes voor onderweg bij gekocht. Van Blümchen. Misschien is dat een optie? Die kan je gewoon meewassen met je was en laten drogen 😊
Wij hebben een Leander Matty aankleedkussen! Deze is van een gegoten pur gemaakt, een zacht rubber achtig materiaal en hier hoeft geen hoes overheen. Heel gemakkelijk schoon te maken dus hierbij heb je geen matjes nodig. Het enige kleine nadeel vind ik dat het wat koud kan aanvoelen, maar hiervoor leg ik er gewoon een hydrofiele doek overheen.
Wij hebben in een stoffen winkel een stuk materiaal gekocht voor 4 euro die je makkelijk kunt afvegen met een natte doek en dan weer opdroogt. Hebben we in 3 stukken geknipt dus hebben op verschillende plekken z’n matje :)