88 Reacties

één jaar geleden

Oh zo spannend! Ik ben zó benieuwd naar mijn bevalling weer. De eerste ging zo: Smorgens wakker van krampen, zo rond 5 uur. Viel me na 3 keer op dat ik iedere 10 minuten wakker werd 😅 dus latente fase! Zo lang mogelijk in bed blijven liggen. Manlief thuis verder werken en ik beetje aanrommelen. Tegen 15u echt naar ziekenhuis, mocht ik blijven want het was begonnen. Om 15u 3 cm. Om 17u 4 cm. Om 19u 5 cm… 🙄 dacht echt: dit wordt nachtwerk. Bij de controle van 21u wilde ik pijnstillers vragen… maar dat ging niet meer 😅 9 cm! Vliezen doorgebroken en vrij snel door! Na 17 minuten persen hadden we onze dochter vast! 22:34u! Kleine nasleep 😢 placenta kwam niet. Dus terwijl ik genoot van mijn gouden uur, waren ze nog aan het duwen en trekken aan mij placenta.. maar kwam echt niet. Twee liter bloed verloren, baby naar papa en mama naar OK. Voor mijn man een traumatische ervaring, voor mij eigenlijk niet. Was zo weer terug bij mijn dochter en onder volledige narcose lekker gehecht (klein stukje maar). 12u konden we opa en oma bellen en volgende ochtend mocht ik alweer naar huis 🥰 Voor deze bevalling hoop ik: - dat ik het haal naar het ziekenhuis (mijn moeder beviel van mij in 3 uur😅) - dat de placenta gewoon eruit komt🤨 - dat als de placenta niet komt, ik wel lang genoeg met mijn meisje mag knuffelen 🥺 Heb er soort van zin in 😜

één jaar geleden

Reactie op Suusama

Oh zo spannend! Ik ben zó benieuwd naar mijn bevalling weer. De eerste ging ...
Ohhh maar echt he! Ben ook zo nieuwsgierig wat me te wachten staat weer! Merk nu het dichtbij komt weer dat t weer spannend wordt, terwijl ik een bevalling ‘ uit het boekje ‘ heb gehad. Bij mij ook ‘s nachts begonnen rond een uur of 4. Twijfel geval, of het echt zo was of weer vals alarm.. toen de douche in gestapt onder het motto: ik heb ooit gehoord dat wanneer de weeën dan blijven, het ECHT is. Ondertussen stap ik de douche in, breken mijn vliezen. Manlief dacht dat ik gewoon op de vloer stond te plassen (hebben we wel even echt om gelachen 😂🙈, ik zeg: wat denk je zelf, toilet naast de douche, ik plas hier even lekker op de grond, gewoon omdat het kan?🤭😋) Uiteindelijk de verloskundige gekomen rond een uur of 7, had ik 3 cm.. Is ze weer gegaan, getoucheerd om het een extra ‘ zetje ‘ te geven.. halleluja haha.. had niet perse gehoeven op dat moment (wel geholpen). Rond een uur of 11 was ze terug, had ik 7 cm, maar de weeën waren niet krachtig genoeg, dus moest naar het ziekenhuis voor weeënopwekkers. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen, 9 cm ontsluiting, maar nog steeds niet krachtig genoeg én ons eigenwijsje had bedacht om eventjes te draaien (sterrenkijker) en lag ineens niet meer ingedaald. Godzijdank kreeg ik direct een ruggenprik.. wat een verademing was dat, werd helemaal mens. Was rond 13:00 terug op de kamer mét 10 cm ontsluiting maar mocht nog niets doen ook al voelde ik de persdrang dus wel. Mocht uiteindelijk om 16:00 beginnen met persen en om 16:59 is ons mannetje geboren met een geboortegewicht van 3010 met 40+3. Helaas wel met knip, maar hier heb ik op het moment suprême weinig van gemerkt. Ik zie er verre van tegenop, maar kan me ineens de pijn van de weeën weer herinneren ofzo haha! En mega nieuwsgierig natuurlijk!!!

één jaar geleden

Ik ben ook zo benieuwd! Bij de eerste ben ik ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging met 37+6. Ik heb echt dat moment thuis gemist waarop het begint en je het samen met je partner doet voordat de verloskundige nodig is enzo. Ik hoop zo dat ik nu gewoon natuurlijk mag bevallen 🤞 Bij de eerste zijn ze begonnen met het breken van mijn vliezen om 7.15 uur. Ik kreeg niet uit mezelf goed krachtige weeën (dit wou ik graag afwachten) dus weeenopwekkers zijn gestart rond 9 uur. Rond 10 uur kreeg ik pas echt effectieve weeën. Terwijl mijn man lekker in het verlosbed zat, ving ik de weeën op in de relaxstoel (ik wou absoluut niet in bed). Ik kwam uiteindelijk in een weeën storm terecht, maar met het lager zetten van de oxytocine kreeg ik weer wat meer pauze er tussen. Om 11.30 uur heb ik om een ruggenprik gevraagd, maar deze kreeg ik niet omdat ik al op 6 cm zat na nog maar 1,5 uur effectieve weeën. Toen in bad gegaan op advies van de verloskundige (had ik dit maar veeeeel eerder gedaan), dat was echt een verademing! Maar het bad was nog niet vol of ik moest er alweer uit, want persweeën (het was geen bad om in te bevallen helaas). 12.30 uur was ik weer op de verloskamer, bleek al 10 cm ontsluiting te hebben dus ik mocht gaan persen! Dit vond ik echt hel, ik lag op mijn rug en elke keer als ik perste kwam er maagzuur omhoog waar ik half in stikte en waardoor ik geen goeie hap adem kon nemen. Toen dit verholpen was ging het gelukkig beter. De hartslag van onze zoon zakte uiteindelijk dus na 69 minuten persen is er een knip gezet en is onze zoon geboren. Gelukkig ging het daarna goed met hem. Ikzelf ben nog heel veel bloed verloren door een bloedende slagader en een baarmoeder die niet meer hard werd, maar gelukkig hebben ze dit op de verloskamer onder controle kunnen krijgen. Ik hoop zo dat het nu zonder inleiding en heftig bloedverlies mag gebeuren 🤞 ik ga er stiekem wel vanuit dat ik me niet weer zo beroerd zal voelen als toen in mijn kraamweek 🙈

één jaar geleden

Bij mijn eerste het volgende verhaal. Bij mij was het GBS virus geconstateerd dus ik moest in het ziekenhuis aan antibiotica infuus zodra de bevalling begon. Met 38+1 rond 12 uur in de nacht braken mijn vliezen (nog zonder weeen) en meteen verloskundige gebeld of ik naar het ziekenhuis moest. Dat was niet het geval, de boel moest eerst op gang komen. Na een half uur begonnen de weeen te komen. Dat ging behoorlijk snel opeens. Weeen om de 1,5 minuut ongeveer en die duurde 40 sec. Verloskundige gebeld rond uur of 1, die zei komt door gebroken vliezen ga maar rustig douchen. Ik gedoucht maar dat was niet fijn. Zoveel weeen dat ik er onderuit ben gegaan en op bed ben gaan liggen. Mijn man was de laatste spullen aan het pakken voor de vluchtkoffer. Kwartvoor 2 opnieuw gebeld dat het heel heftig was. Verloskundige kwam toch even checken. Kwartover 2 belde ze aan en had ik net een eerste wee met persdrang gehad. Zei checken en ja hoor, 10 cm ontsluiting. Snel alle spullen bij elkaar gezocht voor een thuisbevalling en kraamhulp gebeld. Na 50 minuten actief persen is mijn zoon om 3.08 geboren. Hij lag als sterrenkijker met armpje omhoog. Kreeg de complimenten van de verloskundige dat ik heel goed kon baren haha.

één jaar geleden

1e kindje, ingeleid met 38 weken vanwege bloedruk, Heb hem even uit mn notities gekopieerd van 2 jaar geleden. Bij mij ging alles behoorlijk snel, Woensdag middag ballon geplaatst had toen 0,5cm ontsluiting die was er 'savonds uit gevallen ik had toen 2 cm ontsluiting, ze wilde toen opnieuw een ballon plaatsen maar dat ging niet want hij bleef niet zitten. Ik moet blijven vanwege hoge bloeddruk. Ze hebben toen gewacht tot donderdag ochtend en hebben toen mijn vliezen gebroken. Hierna kwamen er langzaam weeen opgang. Op een gegeven moment werd het te moeilijk voor mij en heb ik een epidurale gehad, vanaf dat moment hebben ze mij via infuus wee opwekkers gegeven. Vanaf het vliezen breken tot aan het persen heeft 10 uur geduurt. Ik had rond 17:00 een drukkend gevoel en de vk kwam kijken ik had volledige ontsluiting en voelde al wat persweeen dus we gingen beginnen, om 17:35 is Bobbie Philou geboren :)

één jaar geleden

Hier ook voor de tweede keer zwanger. Bij de eerste savonds in bed gekropen met harde buiken. Ik vermoed nog geen echte weeen omdat ze echt niet pijnlijk waren. Om 00:15 wakker geworden en voelde meteen dat het echte weeen waren. Meteen mijn man wakker gemaakt. Uurtje later al in het ziekenhuis en mijn zoontje is geboren om 03:15. Het is allemaal echt razendsnel gegaan. Wel wat complicaties bij de geboorte omdat mijn zoontje volledig omstrengeld was. Hij moest meer dan een uur beademd worden en nadien nog enkele uren in de couveuse ter observatie. Ik ben blij dat de bevalling de eerste keer zo snel en vlot verliep. Ook het herstel nadien ging zeer vlot. Ik hoop dat het de tweede keer ook even vlot mag gaan, maar het moet nu ook niet té snel komen.

één jaar geleden

Vorige zwangerschap: Vanaf week 20 lag ons eigenwijze meisje al in stuitligging. Na het doen van Moxa therapie en een uitwendige versie bleef ze toch lekker in stuit liggen. Toen hadden we gekozen voor een geplande keizersnede. Toen we 39+2 zwanger waren, mochten we ons 's ochtends om 6.30 uur melden in het ziekenhuis. Daar kregen we eerst nog een echo en een ctg onderzoek voordat ik werd klaar gemaakt om naar de OK te gaan. Om 8.00 uur gingen we rustig naar de OK, en na het zetten van de ruggenprik en het aanbrengen van de catheter werd er begonnen. Om 8.39 is onze mooie dochter geboren met een gezond gewicht van 3470 gram. Ze werd meteen bij mij op de borst gelegd, en later op de uitslaapkamer mochten we meteen al proberen borstvoeding te geven. Daarna is het herstel ook zeer spoedig verlopen. Na 2 dagen mocht ik naar huis, en na 1 week kon ik gelukkig al een stukje met de wandelwagen door de straat heen lopen. Kortom, een geplande keizersnede heeft ons veel rust gegeven en we zijn erg blij hoe alles verlopen is.

één jaar geleden

Inmiddels 35+5 zwanger van mijn derde. Maar ik wil het verhaal van mijn tweede bevalling graag vertellen. Met 39+3 gestript door de VK, s'avonds nog een extra handje geholpen met mijn man 😉 Om 1uur snachts werd ik wakker met voorweeën. Uit bed gegaan, en ben maar de vaatwasser gaan uitruimen en een naamslinger voor de kleine af gaan maken. Werd toen moe en ging weer even op de bank liggen met kruik in m'n rug. Om 3.15 wakker van grotere wee. Toen timer er bij gepakt en verder gegaan aan de naamslinger. Weeën waren al snel regelmatig met om de 3 minuten. Maar nog goed op te vangen. Om 4.00 m'n man wakker gemaakt omdat ik het niet meer goed kon opvangen. Leek een uur te duren voor hij beneden kwam 🙈 Daarna samen VK gebeld, was super druk en ze moest 2 anderen bellen om te vragen of er iemand anders kon komen. Leek ook weer super lang te duren. Tijdens die laatste weeën voelde ik de kleine meid 180 graden draaien in m'n buik.. Om half 5 was de VK er. Rond kwart voor 5 naar boven gegaan, en om 5uur was ze er.. als sterrenkijker ter wereld gekomen, met maar 1 perswee. Zo'n bevalling hoop ik nu ook weer op, alleen dan liever niet als sterrenkijker ;) En ik moet eerder de VK bellen dezer keer, omdat het zo snel ging!

één jaar geleden

Mijn bevalling is al geweest van mijn eerste kindje. 08-12-2022 ben ik bevallen met 24+4. Woensdag op donderdag nacht werd ik wakker om half 2 met veel pijn in m’n rug, buik en zij. Ik had echt geen idee wat dit was dus zocht het op op internet en kwam uit bij banden pijn. Na 2 uur wakker te hebben gelegen in bed en niet te kunnen slapen ben ik naar beneden gegaan om even onder de douche te staan. Daar heb ik een half uur onder gestaan maar het hielp niks. Ik er weer uit en ging even op de wc zitten om uit te rusten en toen ik op stond zag ik een grote plas bloed in de wc. Ik gelijk m’n man wakker geroepen en hem de vk laten bellen. Die belde gelijk de ambulance en die waren er om 10 voor half 5. In de ambu had ik 4 cm ontsluiting en werd er een katheter in gebracht. Mijn bevalling was begonnen. Om 5 uur in het ziekenhuis aangekomen en daar gebeurde zoveel. Weeen remmers maar dat hielp maar heel even. De vraag of je überhaupt je kindje wel wilt redden. Toen alle artsen weg waren kreeg ik een wee en daarbij scheurde mijn vruchtzak dus we drukten gelijk op de bel. Eenmaal toen de arts weer terug was draaide ik iets waardoor m’n placenta los liet en er dus bloed mee kwam. Z’n hartslag konden ze niet meer vinden en we moesten dus razendsnel naar de ok voor een spoed keizersnee want ons ventje was weer gedraaid. Daar was hij dan om 7:17 onze zoon Raphaël met 30cm en 815 gram. Ondertussen is hij 8 weken oud en gaat het best goed met hem na heel veel spannende weken💙

één jaar geleden

Reactie op joanne B

Mijn bevalling is al geweest van mijn eerste kindje. 08-12-2022 ben ik beva ...
Wow wat heftig!! Fijn dat het goed gaat, maar wat intensief voor jullie ook. Heel veel liefs en ook sterkte nog, en hopelijk heb je je kleine man snel thuis😘

MOD

één jaar geleden

Reactie op joanne B

Mijn bevalling is al geweest van mijn eerste kindje. 08-12-2022 ben ik beva ...
Wat een onwijs heftig verhaal. Maar ook echt een vechtertje! Heel veel geluk en fijn dat het goed met jullie gaat 💙💙

één jaar geleden

Reactie op joanne B

Mijn bevalling is al geweest van mijn eerste kindje. 08-12-2022 ben ik beva ...
Jeetje wat heftig ! Gelukkig gaat het goed met de kleine . Gefeliciteerd maar ik wens jullie ook veel sterkte en kracht 🙏💚🍀

één jaar geleden

Voor de mensen die misschien geïnteresseerd zijn in badbevallingen . Nou hier is er een . En de tweede ook 😅 Van mijn eerste zoon ben ik met 38+2 weken ( 18/8/19) . Zondag ochtend om kwart voor 6 braken mijn vliezen tijdens slapen . Stond op en liep echt als een waterval langs mijn benen . Snel alles schoon gemaakt en onder de douche . Vk ondertussen gebeld die zei dat ik het moest opvangen en dat ze rond half 8 bij me zou zijn . Om 8 uur werd ik gecontroleerd en had 3 cm ontsluiting en de weeën waren goed opgang. Ik dacht omdat ik zwangerschap diabetes had dat ik perse in ziekenhuis moest bevallen ( achter af kwam ik er achter dat dat helemaal niet nodig was ) maar ja waar zet je een een beval bad in een 2 kamers appartement 😅 dus alles snel ingepakt alles in de auto van mij pa en toen gingen we onderweg naar ziekenhuis . Bad opgezet en rond 12 uur kwam de vk weer terug om me te controle bleek ik mooi al op 7 cm te zitten . Vanaf dat moment ben ik in bad gegaan en voelde me zo anders . Meer relaxed . Zat heerlijk in mijn eigen bobbel. Rond 14 uur begon de persweeën te komen heeft 30 min geduurd ongeveer want de kleine is 14:22 geboren met 3480g en 50 cm . Flinke kerel . Zijn naam is Reyvén Joshua

één jaar geleden

Mijn tweede bevalling was ook een badbevalling. Ook een zeer positieve een . Op 13/01/22 met 40+2 weken is mijn tweede zootje geboren. De avond daar voor voelde ik wel wat heftige hardebuiken komen .. maar dacht er niks bij na . Was rustig ij bed gaan liggen en had heerlijk geslapen. Om ( weer ) kwart voor 6 werd ik wakker om naar de wc te gaan . Geplast en toen weer in bed rond 6 uur kreeg ik een heftige wee waar ik echt van wakker schrok . Maar dacht zal wel niks zijn . Ogen weer dicht 10 min later weer een hele harde . Dus was gelijk klaar wakker . Maar vanaf dat moment kwamen ze al om de 6 min . Ben gelijk onder de douche gegaan om te kijken of het door ging zetten en dat was ook zo . Ik had me moeder aan de tel die zei ik denk dat het tijd is om mijn vriend wakker te maken en de vk te bellen . Want ondertussen verloor ik ook mijn slijmprop. Verloskundige rond 8 uur gebeld . En mijn vriend kwart voor 8 wakker gemaakt .. die ging gelijk bad opzetten. Deze keer wou ik heel graag thuis bevallen . Ondertussen moest mijn vriend ook ons zoontje klaar maken om naar gastouder te gaan . Gelukkig kwam mijn beste vriendin langs die kon hem brengen. Verlost kwam rond half 9 en ze had me rond 9 uur gecontroleerd . Zat al op 5 a 6 cm . Ik zei wat hoe dan zo snel hahaha. Nou mijn vriend weer naar benden om te kijken hoe het met de bad ging . Je wilt het niet raden maar de bad was aan het lekker . De hele zeil er onder was vol.met water .. Gelukkig had de vk nog een beschikbaar maar tussen die tijd moest ik met de douche doen . Gelukkig ging alles snel en kon rond half 11 in de bad ( die was nog niet volledig gevuld maar ik kon niet meer wachten ) en weer ging er in liggen en de weeën waren niet meer zo heftig. En voelde me zo relaxed. Om 11:8 braken mijn vliezen en begon ook gelijk met persen na hele grote 3 persweeën was onze kleine mannetje om 11:14 met 3490g en 48 cm . Hij heeft de naar Devyn Noah gekregen . Ben zo benieuwd hoe deze bevalling zou gaan . Wil weer thuis bevallen in bad . Want dat is gewoon mijn ding hahaha .

één jaar geleden

Reactie op Esmu93

Ik ben ook zo benieuwd! Bij de eerste ben ik ingeleid vanwege zwangerschaps ...
Een bloedende slagader?? 😨

één jaar geleden

Reactie op Een Lena

Een bloedende slagader?? 😨
Haha ja klinkt heftiger dan het (volgens mij) was. Ik was geknipt en daarna toch ook nog flink gescheurd en er spoot wat bloed uit een klein slagadertje daar, hier hebben ze direct een klemmetje opgezet en afgewacht of het vanzelf zou stoppen. Dat bleek niet zo te zijn toen ze de klem er af haalde, dus toen werd alles direct gehecht. Maar dat merk je allemaal niet zo tijdens de bevalling hoor, tenminste ik heb nergens iets van gevoeld. Het herstel was wel even vervelend 😅

één jaar geleden

Reactie op Esmu93

Haha ja klinkt heftiger dan het (volgens mij) was. Ik was geknipt en daarna ...
Respect hoor voor wat vrouwen allemaal doormaken.

één jaar geleden

Zijn er mensen bevallen met 38 weken van een tweeling?? Ik ben heel nieuwsgierig en benieuwd! Ik word a.s. vrijdag ingeleid met 38.0 van een tweeling!

één jaar geleden

Mijn ingeleide bevalling wegens zwangerschapsvergiftiging is uiteindelijk toch ook nog vlot verlopen. De prostaglandine deed weinig maar eenmaal aan het infuus ging het snel, ondanks een torenhoge bloeddruk die morgen. Heel blij dat het achter de rug is maar het had niet beter gekund eigenlijk. Vond de pijn nog te overzien en 6 uur later was mijn zoontje geboren. Zonder ruggenprik! 2,8 kilo. Kon het echt niet geloven! Iedereen gezond en mijn bloeddruk terug normaal. Alleen een wat te laag hemoglobine en ijzer ondanks ‘maar’ 500 ml bloedverlies. Echt een topscore vind ik zelf, voor een eerste kind. Wel 2 cm ingeknipt en nog 1 cm doorgescheurd maar het lijkt goed te genezen.

één jaar geleden

Reactie op Een Lena

Mijn ingeleide bevalling wegens zwangerschapsvergiftiging is uiteindelijk t ...
Wat fijn dat het zo positief is verlopen! Ik word zelf volgende week ingeleid met tabletten. Had zelf de voorkeur voor een ballon maar ivm protocol vanuit het ziekenhuis willen ze starten met tabletten. Zie er enorm tegenop, maar fijn om ook eens een positieve ervaring te horen!🥰 Geniet van de kraamtijd!!