20 Reacties

3 jaar geleden

Vervelend! Ik drink dan vaak heet water met sinaasappelsap, honing, gember en beetje kaneel. En ik heb ook wel geloof erin dat je lijf je niet laat bevallen als je niet topfit bent, zelf ook pas ziek geweest en dochter toen ook erg ziek en inmiddels over de 40 weken heen ;)

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, ben vrijdag ook 39 weken. Al de hele week verkouden en nu sinds twee dagen koorts en grieperig. De verloskundige raadde mij aan om elke 6 uur paracetamol te nemen om de koorts in ieder geval onder de 38,5 (maar liefst onder 38,0) te krijgen. Dat lijkt nu aardig te lukken. Verder vooral veel rusten. Van ons eerste kindje beviel ik bij 38+2, maar ik hoop dat deze gewoon tot 40 weken blijft zitten zodat ik nog wat aan kan sterken voor de bevalling.

3 jaar geleden

Same here… Komende vrijdag 38 weken en sinds zondag ziek. Positieve covid test :-( Afgelopen vrijdag is m’n cerclage eruit gehaald (ivm eerdere vroeggeboorte) en het lijkt me echt geen pretje om zo de bevalling in te gaan, dus ik probeer veel te rusten! Daarnaast thee met honing & gember. Zoutoplossing om te gorgelen en om in m’n neus te druppelen. En veel vitamine C… en water drinken. Ondanks dat de koude rillingen en het zweten niet fijn zijn, het betekend wel dat je lichaam z’n werk doet en hard bezig is om afweerstoffen aan te maken. Sterkte dames! Hopelijk knappen we op voordat de bevalling gaat beginnen 🤞🏼

3 jaar geleden

Ik ben net bij de verloskundige geweest, had een controleafspraak, en die gaf aan dat zo lang je ziek bent, je lichaam niet toe is aan een bevalling, dus de kans dat je ziek bevalt is heel klein. Dat stelt me weer gerust. Moest veel vitamines nemen en veel slapen. Om de paar uur 2 paracetamols nemen, dus dat doe ik allemaal maar. Beterschap dames!

3 jaar geleden

Hoi. Ik kreeg vorige week vrijdag koorts en heb een vreselijke week gehad, echt overleven! Je moet er doorheen :( het is een heel hardnekkige griep wat nu rondgaat. Maar je lijf voelt dit, en zal echt niet eerder de bevalling in gang gaan zetten dan dat jij het aankan. Vertrouw maar op de natuur en geef je over aan het ziek zijn. Hopelijk knap je snel op!

3 jaar geleden

Nou hier ook van de week de griep. Gisteren hele dag op bed gelegen. Vooral verkoudheid/hoofdpijn waardoor ik ook niet lekker slaap al een paar nachten. Tot ik vannacht wakker schrok, vliezen gebroken🙊 En ik maar lezen op internet dat als je grieperig bent de bevalling niet begint🙈. Tot nu toe nog geen echte weeen gehad. Afwachten tot morgenvroeg. Aan de ene kant hoop ik dat het snel begint, aan de andere kant kan ik vannacht hopelijk nog wel een aantal uur slaap gebruiken🙈. Bevallen zonder dat ik lekker kan ademhalen lijkt me nog wel een uitdaging😬, maar we gaan het zien. Volgens de vk om de zoveel uur paracetamol en daar voel ik me in iedergeval al iets fitter door.

3 jaar geleden

Oh nee joh! Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Wat bij mij heel erg heeft geholpen is oscillococcinum en paracetamols nemen. Voelde ik me echt fitter dood. Misschien is dat nog een tip voor je. Succes met de bevalling!

3 jaar geleden

Jaa paracetamol werkt wel iets! Ik kan indd oscillococcinum ook nog proberen, dankjewel! Voor nu hoop ik vooral dat alles doorzet.. er gebeurd van alles maar het zet niet door jammer genoeg. Vanmiddag naar het ziekenhuis.

3 jaar geleden

Reactie op LittleDi

Oh nee joh! Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Wat bij mij heel erg ...
Nam jij dat dan tegelijk trouwens?

3 jaar geleden

Reactie op Awilvdh

Nam jij dat dan tegelijk trouwens?
Ja hoor, eerst 2 paracetamols en daarna de oscillococcinum laten smelten onder de tong. Maar ik denk dat je ondertussen wel in het ziekenhuis bent?

3 jaar geleden

Reactie op LittleDi

Ja hoor, eerst 2 paracetamols en daarna de oscillococcinum laten smelten on ...
Dankjewel! Jaa scan gehad, alles goed. Weer naar huis en dan of morgenvroeg of hopelijk vannacht als het dan wel doorzet😅.

3 jaar geleden

Hoi iedereen. Ik ben nu 38+2 en al 5 dagen geveld door heftige verkoudheid/griep. Ben misselijk, hoofdpijn, extreme keelpijn, hoesten, snot en doofheid door dichte oren en algehele malaise. Daarnaast slaap ik al sinds dinsdag nouwlijks en ook overdag lukt dat niet door de keelpijn en het hoesten. Gebruik al die tijd 8 paracetamol per dag. Temp blijft onder de 38. Het vervelende is dat het met de dag erger wordt i.p.v. beter. Ik het begin dacht ik nog paar dagen vervelend en dan zal ik rustig aan opknappen, maar helaas is dat dus niet het geval. De VK en de HA post kunnen niets voor me doen, want het is 'verkoudheid' en ik mag niets ivm de zwangerschap. Ik merk dat ik er echt totaal doorheen zit. Het hoog zwanger zijn in combinatie met het ziek zijn en vooral het niet slapen. Ik heb niet het idee dat de baby snel komt, maar krijg ook wel spanning bij het idee zo de bevalling in te moeten gaan. Iemand ervaring hiermee en misschien een goede tip om dit toch een beetje zo oke mogelijk door te komen?

3 jaar geleden

Reactie op Echura

Hoi iedereen. Ik ben nu 38+2 en al 5 dagen geveld door heftige verkoudheid/ ...
Hoi hoi. Wat naar om te horen! Zelf ben ik na 2 weken flink de griep te hebben gehad, sinds eergisteren weer aan de beter hand. Heb echt dezelfde verschijnselen gehad als die jij noemt. Plus enorme druk op mijn borst waar ik soms paniek door kreeg en vreselijke spierpijn. 8 paracetamol klinkt wel veel? Ik mocht om de 6 uur 1000 mg nemen. Misschien nog goed om te controleren bij je verloskundige! Ik heb na 5 dagen niet slapen temazepam gekregen voor de nacht, en hier 6 uur op kunnen doorslapen. Blijf niet te lang doorgaan zonder slaap zoals ik heb gedaan, trek aan de bel! Ik dacht echt dat ik gek werd en het was doodeng. Daarnaast kun je hoest tabletten halen bij de drogist, die hielpen mij beter dan hoestdrank. Wel even goed navragen welke je veilig kunt nemen. Het is echt uitzieken, je moet je eraan overgeven. Accepteren dat dit nu eenmaal zo was en constant naar mezelf toe verklaren dat het gewoon griep is en het beter zal worden, heeft me erdoorheen gesleept. Ik ben ervan overtuigd dat je lichaam niet eerder zal bevallen dan wanneer je er klaar voor bent! Sterke

3 jaar geleden

Reactie op Echura

Oh ja ik ben nu 40+3 dagen zwanger

3 jaar geleden

Reactie op Echura

En oh ja! De dokter zei ook niks voor mij te kunnen doen. Toen ben ik huilend bij de apotheker terecht gekomen en die heeft mijn man, die door mij ook niet sliep, temazapam gegeven en gezegd tegen mij "neem dit in". Ik heb zelfs 20 mg genomen ipv 10 mg zodat ik ook echt even weg was. Laat je niet afschepen met we kunnen niks voor je doen, dikke onzin!! En anders kan je vk ervoor zorgen dat je een nachtje in het ziekenhuis mag slapen met medicatie op. Gewoon eisen als jij voelt ik kan niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op Tesseke1988

En oh ja! De dokter zei ook niks voor mij te kunnen doen. Toen ben ik huile ...
Bedankt voor je reactie. Ik ben dus bij de huisartsenpost geweest vanmorgen, maar die noemen het verkoudheid en dat het er allemaal bij hoort. Hun tip is ijsjes eten, maar daar heb ik met slapen natuurlijk niets aan. Omdat ik wel af en toe 20 minuutjes a half uur slaap willen ze niets doen, want ja ik slaap wel. Heel frustrerend. Ik merk dus ook net wat jij omschrijft dat ik er echt paniek van krijg op momenten wat natuurlijk helemaal tegen werkt. Het is gewoon zoveel en mijn lijf voelt zo naar dat ik het af en toe echt even niet meer trek. Ik ga zeker morgen de verloskundige van het zienhuis nog eens bellen, want dat slapen breekt me denk ik het meeste op. Die 8 paracetamol is idd veel, maar is het maximale wat mag. Heb dit ook besproken met zowel de VK als op de HA post. Het is idd 1000 mg per 6 uur. Dat zijn dus 8 tabletjes van 500 mg. Fijn dat het bij jou inmiddels weer wat beter gaat. Dat geeft wel hoop. Het voelt nu namelijk heel naar dat het juist steeds erger lijkt te worden. Alsof mijn afweer niets aan het doen is. Hopelijk ben je helemaal opgeknapt tegen de tijd dat de kleine zich aandient. Ik hoop inderdaad heel erg dat mijn lijf pas gaat bevallen als die er weer wat meer klaar voor is. Ik heb dat idee eigenlijk ook wel, want nu is er toch geen energie voor haha.

3 jaar geleden

Reactie op Echura

Bedankt voor je reactie. Ik ben dus bij de huisartsenpost geweest vanmorgen ...
Och ja sorry, mijn brein is echt pulp en had een rare kronkel gemaakt met die paracetamol, haha. Nog even over de paniek. Wat mij ontzettend hield als dat gevoel me over leek te nemen, was om het een andere benaming te geven. Zo noemde ik het "kriebel" of "sensatie". Soms haalt dat de lading er al een beetje vanaf. En het hielp me enorm om constant te verklaren. Het is niet gek dat ik me zo voel, dit doet griep nou eenmaal plus ik ben óók nog hoogzwanger. En als het me toch even overnam lekker een potje huilen en daarna mezelf verwennen. Ook zodra het me weer wat lukte weer proberen het "normale leven" op te pakken. Even een blokje om buiten, een vriendinnetje op bezoek, make up opdoen en kleren aan... Zo ging het elke dag weer wat beter en hoe ik toen kon denken "dit is nu mijn leven!" Ben ik nu alweer mentaal stabiel en kan ik me weer gelukkig voelen en vooruit denken. Echt, je komt hier doorheen! Maar een beetje hulp van bijvoorbeeld slaapmedicatie is denk ik echt niet mis. Je baby is voldragen en kan ook wel wat hebben! En ik kreeg zelfs nog uiteindelijk nieuwe pillen "op eigen risico". Ik heb het 3 keer gebruikt en toen kon ik weer zelf in slaap komen.

3 jaar geleden

Reactie op Echura

Bedankt voor je reactie. Ik ben dus bij de huisartsenpost geweest vanmorgen ...
Oh ja! (100e keer). In de avond en nacht voel je je altijd zieker met griep dan overdag. Ik hield vast aan aan het feit dat het klokje gewoon doortikt en de dag weer zou gaan beginnen en ik me dan weer ieeets beter zou voelen. En ik dacht ook vaak oke, ik slaap nu niet, maar ik rust wel uit door hier gewoon lekker te liggen.

3 jaar geleden

Reactie op Tesseke1988

Oh ja! (100e keer). In de avond en nacht voel je je altijd zieker met griep ...
Nou update hier. Vandaag bij mijn eigen huisarts geweest en die heeft me wel serieus genomen. Omdat mijn omtstekingswaarden wat verhoogd waren en ik een zeer ontstoken keel en oor heb krijg ik een antibiotica kuur. Als her bacterieel is dan zou dat snel moeten helpen en is helemaal veilig tijdens de zwangerschap. Niet ideaal, maarja zo lang zo ziek zijn ook niet. Daarnaast heb ik voor het slapen codeïne gekregen. Dit is ook veilig in lage dosering, behalve als je het vlak voor de bevalling inneemt. Dit gaat helpen met slapen. Als het dan toch viraal is verwacht de huisarts dat met beter slapen ik ook sneller weer op zal knappen. Nogmaals dank voor je advies. Mede daardoor nog een keer extra aan de bel getrokken.

3 jaar geleden

Reactie op Echura

Nou update hier. Vandaag bij mijn eigen huisarts geweest en die heeft me we ...
Wat super!! Ik hoop dat het snel mag aanslaan en je je weer meer jezelf mag gaan voelen. Gelukkig heb je waarschijnlijk echt nog wel even om te herstellen, komt goed!