13 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb het ook meegemaakt, en doordat het zo’n pijn deed, direct over op de fles gegaan. Na een paar dagen opnieuw geprobeerd en nu gaat het wel weer goed!

2 jaar geleden

Hier maak ik dat ook mee. Had al besloten om langszaam af te bouwen maar dit maakt het tempo wat sneller. Wil niet tegen het voeden op gaan zien

2 jaar geleden

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik twijfel zo om helemaal te stoppen.. hoop wel ergens nog dat het toch lukt om te blijven voeden! Ga in ieder geval even de fles proberen dan en soms tussendoor even kijken wat ze doet. Ik weet ook niet of het tijdelijk is omdat ze nu last heeft van haar tand of dat het gewoon iets nieuws is.

2 jaar geleden

Wat ik bij beide kinderen heb gedaan is meteen de borst eruit als ze bijten en daarbij zeggen: "au!" Twee seconden wachten en meteen weer opnieuw aanbieden. Bij mij heeft het bij beide kinderen maar kort geduurd. Anders kan je een paar voedingen kolven en met de fles aanbieden. Dan ook de fles eruit halen bij bijten. Zo kan je je borsten wat rust gunnen zonder dat je meteen met borstvoeding hoeft te stoppen. Als het goed is is het een fase. Succes!

2 jaar geleden

Mijn dochter beet een tijdje geleden zó hard, dat mijn tepel een paar dagen blauw was. Heb toen de fles gegeven. Daarna ging het een tijdje goed. En zoals hier al eerder is genoemd: even van de borst en duidelijk “auw” zeggen. Helaas is het nu weer drama met bijten en trekken, waardoor alleen de nachtvoeding nog lukt. Ze krijgt nu ook tandjes… dus met de blauwe tepel in het achterhoofd ben ik de borstvoeding toch maar aan het afbouwen 😅.

2 jaar geleden

Bij mij heeft hij ook flink een aantal keren hard gebeten en iedere keer auw roepen als hij het doet en de borst weghalen. Dan weer rustig terug geven en bij de kleinste hap alweer eruit halen en dat telkens herhalen. Uiteindelijk begreep hij dat hij het rustig moet doen en anders moet gaan drinken. Mijn zoontje heeft nu inmiddels al 4 tanden en de volgende twee komen ook al en hij doet het eigenlijk al niet meer alleen per ongeluk als hij in 1x heel blij is omdat hij dan papa ziet. Het kan dus zeker wel maar even een manier vinden hoe je kleine anders moet leren drinken kost ook even tijd.

2 jaar geleden

Herkenbaar! Bij mij nam het vanzelf weer af nadat de tandjes een tijdje door waren gekomen. Nu komen er ineens weer drie tandjes door en bijt hij wat vaker. Ik denk daarom dat het te maken heeft met de doorkomende tandjes en dat het hierna weer minder zal worden. Toen het net begon twijfelde ik ook even of ik wel door wilde blijven voeden. Iedere voeding wist ik dat hij weer zou bijten. Gelukkig ging dat snel over zonder dat ik het bewust af heb proberen te leren. Hopelijk is het bij jou ook alleen een fase!

2 jaar geleden

Bij mij hebben mijn kindjes het ook wel eens gedaan. Je mag best even fel reageren zodat ze schrikken. Ze er even afhalen en dan weer proberen maar als het dan kort daarna weer gebeurt is het klaar met drinken voor die voeding. Bij mijn oudste heb ik er ongeveer 3 keer last van gehad dus dat viel gelukkig goed mee. Nu bij mijn zoontje 1 keer.

2 jaar geleden

Fijn jullie goede tips! Ik heb bedacht dat ik het even met de dag bekijk. Eerst wilde ik stoppen doordat het zo niet meer fijn is en ik met angst aan het voeden ben, maar ik kijk nu elke dag of het nog goed houdbaar is. Hopelijk stopt ze ermee en lukt het toch om te blijven voeden. Dan kan ik altijd nog stoppen :-).

2 jaar geleden

Hier net een fase met bijten achter de rug. Oh, wat zag ik tegen het voeden op! Heel hard “auw” roepen werkte niet want dan ging ze gewoon heel hard lachen. Bij mij werkte een pauze soms en ik duwde dan mijn borst tegen haar aan als ze beet zodat ze los liet. Afkloppen maar ze doet het nu al 3 weken niet meer.

2 jaar geleden

hier ook een bijter, met name als hij niet super hongerig is, nu 4 keer gehad en bloedende tepel. als hij honger heeft en goed aangelegd is geen last van. wel in combi met de tanden die doorkomen drinkt hij opeens maar de helft overdag en snachts en heb ik enorme stuwing en bang dat hij me heel erg afbouwt. jullie ook ervaring mee toevallig?