16 Reacties

2 jaar geleden

Kruisbloemige groenten kunnen erg prikkelend zijn voor de darmen van je baby. Het gaat vooral om boerenkool, spruitjes en radijsjes. Wacht met het geven van deze groenten totdat je kindje meer gewend is aan vaste voeding. Bloemkool en broccoli zijn kruisbloemige die minder prikkelend werken. Hier kan je prima vanaf de allereerste oefenhapjes mee beginnen!

2 jaar geleden

Ik heb ze mijn kinderen ook nooit gegeven zolang ze niet met de pot mee aten

2 jaar geleden

Waarom moet je het goed onderbouwen vraag ik me af? Ik heb even gegoogled en ik zie vrijwel overal staan dat het niet wordt aangeraden onder de 1/1,5. Is dit niet iets wat ze bij een kdv ook gewoon moeten weten? Spinazie geef je ook nog niet vanwege de hoeveelheid nitraten, neem aan dat ze dat ook niet doen. Ik vind dat je best mag verwachten van een kdv dat zij dit bijhouden en weten.

2 jaar geleden

Reactie op Sophie87

Waarom moet je het goed onderbouwen vraag ik me af? Ik heb even gegoogled e ...
Spinazi eet hij wel al. Want dat zit ook in potjes olvarit al vanaf 6 maand. Deze had ik gevonden maar hoe betrouwbaar is deze site? Want lees ook veel op aanraden van voedingscentrum en daar vind ik niks. Nou heeft hij lekker gegeten daar niet van, maar straks zit ik met een opgeblazen gefrustreerd manneke. Dus zal het even pijlen nog een keer.

2 jaar geleden

Gelukkig eet hij over het algemeen al met de pot mee. Met enige kleine aanpassing.

2 jaar geleden

Reactie op Mevrboes

Spinazi eet hij wel al. Want dat zit ook in potjes olvarit al vanaf 6 maand ...
Goed punt, spinazie zit daar idd in, maar in een potje is het zodanig 'dood' gekookt dat er weinig voedzaams meer in zit volgens mij. Ik doelde meer op verse spinazie. Ik kreeg laatst het bericht van kdv dat ze mijn dochtertje ananas hadden gegeven... Wordt ook niet aangeraden op deze leeftijd. (ze vond het schijnbaar wel erg lekker en geen last gekregen gelukkig). Ik heb gewoon even aangegeven dat dat nog niet handig is, net als verse aardbei en kiwi, vonden ze geen enkel probleem. Ik hoefde niet met van alles aan te komen iig. Voedingscentrum heeft wel een overzicht van groenten en fruit die wél gegeven kunnen worden op bepaalde leeftijd, dacht ik? Mss kun je die even aankaarten?

2 jaar geleden

Ja heb er naar gevraagd. En wat blijkt, ze mogen dit soort dingen sinds kort allemaal weer hebben schijnt. Ze hebben een paar weken terug weer scholing gehad over eten en drinken. Dus ben er oké mee.

2 jaar geleden

Reactie op Mevrboes

Ja heb er naar gevraagd. En wat blijkt, ze mogen dit soort dingen sinds kor ...
Oooh word je er nu niet horendol van 🙈 de ene keer mag het niet. En vervolgens weer wel. Ik word er in ieder geval wel gek van. En onzeker. Dus Boerenkool mag nu wel ?

2 jaar geleden

Reactie op Mevrboes

Ja heb er naar gevraagd. En wat blijkt, ze mogen dit soort dingen sinds kor ...
🤯🤯 Nou, wat bizar!

2 jaar geleden

Hier eet ze alles met de pot mee, gek op boerenkool, vandaag rode kool voor het eerst dat was even wennen. Ze heeft er gelukkig nooit last van. Eet eigenlijk alles wel.mee spinazie andijvie kolen macaroni spagetti rijst enz

2 jaar geleden

Ik denk persoonlijk dat het een kwestie is van uitproberen afgezien van de bekende no-go's zoals honing en rauw vlees etc.

2 jaar geleden

Eigenlijk alles behalve zoals meljf schrijft. De bekende no go's ik ben er blij mee. Want nu kan hij echt bijna alles mee eten.

2 jaar geleden

Volgens kleintjes mogen ze het pas vanaf 1 jaar

2 jaar geleden

Boerenkool was het lievelingskostje van onze dochter toen ze een maand of 9/10 was. Nergens last van gehad.

2 jaar geleden

De osteopaat had het ons ook afgeraden ivm krampjes en darmen.