920 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Bliepbloep
😫 beginnende borstontsteking hier. En ik hoor zulke tegenstrijdige advieze ...
Ik heb een ultra sound behandeling gehad bij een fysiotherapeut,2 dagen op een rij 5 minuten en toen was het bij mij over
één jaar geleden
Reactie op Bliepbloep
😫 beginnende borstontsteking hier. En ik hoor zulke tegenstrijdige advieze ...
Ik heb de eerste 2 weken ook een beginnende borstontsteking gehad. Wat ik deed was: Kolven, warmte op je borst leggen, gemberthee (liefst vers geraspte met wat citroensap en honing), paracetamol tegen de pijn of koorts gembercompressen maken,
één jaar geleden
Reactie op Valerie12592
Hoi,
Sorry voor het lange verhaal.
Ik begin nu toch wel te overwegen om t ...
Zou zo mijn verhaal kunnen zijn (al is mijn baby pas 2 weken oud).
Lactatiekundige heeft mij geadviseerd even 2 dagen alles af te kolven en in een flesje te geven om uit die negatieve spiraal te komen en zij ook met een vol buikje haar slaapjes kan doen.
Haar techniek is in principe wel goed.
Het geeft mij voor deze dagen al veel rust moet ik zeggen.
Voor de kloof kreeg ik het advies om gelpads van weleda te gebruiken. Dat geneest een stuk sneller!
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Hoelang drinkt jullie kleine aan de borst? En 1 borst per keer of 2?
1 borst (sterke toestroom en veel melk), 10-15 minuten effectief en na 30 minuten maak ik hem meestal los want dan is het echt puur nog sabbelen
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Hier enorme overproductie en een hele snelle drinker. 1 borst per keer en vaak 2x dezelfde borst achter elkaar (blokvoeding om mijn overproductie naar beneden te brengen). Ze drinkt effectief 4 tot 6 minuten, gemiddeld 10 tot 12 voedingen op een dag.
Het maakte me best onzeker of ze wel genoeg kreeg, maar ze heeft voldoende plasluiers en groeit bovengemiddeld hard dus dat zit wel snor!
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Ik doe blokvoeding omdat ik meer dan genoeg heb. Ook een snel toeschietreflex. Mijn zoon van 2,5 week drinkt per voeding ongeveer 6 tot 12 minuten aan 1 borst. Hij doet ongeveer 8 voedingen op een dag en heeft vannacht voor het eerst 6 uur tussen de voedingen gelaten 🙌🏻. Hij was in 1 week tijd ook wel 420gram gegroeid 🤭.
één jaar geleden
Reactie op mvdb26
Hoelang kun je borstvoeding in de koelkast bewaren!?
.
één jaar geleden
Mijn dochter is nu 5 weken oud. Krijgt volledig borstvoeding ongeveer 8 voedingen per dag waarvan we er soms ook een of twee met een flesje geven omdat ons dat beter uit komt (ivm bezoek) en in de nacht door mijn partner zodat ik door kan slapen. Nu is het vaak zo dat wanneer hij het flesje geeft ze daarna weer enorm begint te huilen (lees krijsen). We krijgen haar dan niet stil en het enige dat helpt is nog even een paar minuten bij mij aan de borst waarna ze stil is… we geven haar wel voldoende want als ik haar overdag wel eens een flesje geef is het niet altijd zo.. vaak in de avond/nacht dus enorm krijsen.
Misschien nog even goed om er bij te vermelden is dat ze met 36+6geboren en woog toen 1985 gram. Ondanks haar kleine firmaatje is/ was ze kerngezond en groeit ze nu goed!
Meer mensen hier ‘last’ van/ ervaring mee?
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Weten jullie hoe het zit als je een glaasje alcohol (wijn) drinkt?
Ik weet ...
Na 3 uur kan je gewoon borstvoeding geven 👍🏼 tenminste ik kolf niet . Tenzij ik 2 glazen drink dan doe ik 1 kolf sessie en gooi het weg op bewaar het voor het badje
één jaar geleden
Reactie op Beer2704
Mijn dochter is nu 5 weken oud. Krijgt volledig borstvoeding ongeveer 8 voe ...
Hier ook hetzelfde probleem! Hoeveel cc geven jullie als flesje afgelolfde melk? Als wij dit in een flesje geven drinkt ze dit in 5 minuten leeg en lijkt niet genoeg te hebben en valt moeilijker in slaap erna. Aan de borst laat ze vanzelf los en valt zo snel in slaap. Maar ik wil ook af en toe eens een flesje geven zodat ik ook even 'rust' heb of eens weg kan.