920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op mamaCor

Vannacht werd ik ineens wakker met flinke koorts, hoofdpijn en 1 zere borst ...
Zeker even bellen en ik zou ook starten met ibuprofen. En koelen, dat is het nieuwe advies.

één jaar geleden

Reactie op Cookie23

Zeker even bellen en ik zou ook starten met ibuprofen. En koelen, dat is he ...
We hebben even contact gehad met de huisarts.Ik mag 1000 mg paracetamol, gelukkig onderdrukt dat de koorts wel. Ik lig gelukkig niet in bed. Even de koorts in de gaten houden. Bedankt voor het meedenken!

één jaar geleden

Reactie op mamaCor

We hebben even contact gehad met de huisarts.Ik mag 1000 mg paracetamol, ge ...
Beterschap! Ik had het zelf ook de afgelopen dagen, alleen geen koorts (wel verhoging). Het neemt bij mij gelukkig weer af 🤞🏻. Hopelijk bij jou ook snel beter.

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Hoe doen jullie het met verschonen 's nachts? Ik gaf net de ene borst, heb ...
Ligt eraan, meestal verschoon ik meteen. Maar een enkele keer ook wel gelaten, als het al heel veel moeite kostte om hem rustig en in slaap te krijgen. Als je baby een rustig huidje heeft zal dat van 1x wat langer in de poep heus niet meteen gaan irriteren.

één jaar geleden

Reactie op mamaCor

We hebben even contact gehad met de huisarts.Ik mag 1000 mg paracetamol, ge ...
Beterschap! En ik hoop dat je hulp kan inschakelen met de kinderen, klinkt heftig. Kan je man evt gebruik maken van kortdurende zorgverlof?

één jaar geleden

Reactie op Miss Pluis

Beterschap! En ik hoop dat je hulp kan inschakelen met de kinderen, klinkt ...
Bedankt! Ja gelukkig wonen mijn moeder en zusje dichtbij, en de kids spelen veel buiten. Mijn man neemt elke week wat uren aanvullend geboorteverlof op. Het gaat gelukkig al weer wat beter! Paracetamol zou nu uitgewerkt moeten zijn maar ik voel me niet zieker worden ofzo.

één jaar geleden

Hoi klein vraagje hier, Mijn man heeft onze uk rond 1900 voor het eerst een flesje gekolfde melk gegeven, deze had ik 2 dagen ervoor afgekolfd. Tijdens dat hij de fles gaf heb ik weer gekolfd, zodat we een voorraadje kunnen opbouwen. Maar nu heeft de kleine man net besloten dat hij nu dus gaat clusteren... Voor mijn gevoel zit er nu niks meer in mijn borsten... Klopt dit, of krijgt de kleine er wel gewoon nog wat uit?? 😐

één jaar geleden

Reactie op Eeneneen

Hoi klein vraagje hier, Mijn man heeft onze uk rond 1900 voor het eerst een ...
Ja hoor, je maakt gewoon melk aan als hierom gevraagd word. Je kleine moet er alleen iets harder voor werken, omdat de melk niet voorin je borsten klaar zit zeg maar... maar je kleintje krijgt er altijd melk uit gelukkig!

één jaar geleden

Reactie op Nitij

Ja hoor, je maakt gewoon melk aan als hierom gevraagd word. Je kleine moet ...
Oh gelukkig! Dan lukt het zo hopelijk gewoon weer als hij zijn rust gevonden heeft 🙂 bedankt voor je antwoord ♥️, ik maakte me echt even zorgen 😅

één jaar geleden

Hebben jullie adviezen voor de handjes tijdens het voeden? Mijn baby heeft de laatste tijd de hobby om mijn sleutelbeen te pakken 😅 wat niet erg prettig voelt. Ook duwt hij echt flink stevig met zijn vuistjes in mijn borst en borstkas wat best pijnlijk kan zijn... er is een borstvoedingsketting onderweg hopelijk helpt dat wat

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Hebben jullie adviezen voor de handjes tijdens het voeden? Mijn baby heeft ...
En dan hebben we nog de nageltjes natuurlijk...

één jaar geleden

Binnenkort ga ik aan het werk. Ik moet m'n agenda en die van collega's uitroosteren zodat iemand mij waar kan nemen. Mijn werkdagen zijn van 9 tot 5. Waar doe ik goed aan, 2x 3 kwartier of 3x half uur uitplannen? Onze dochter komt nu elke 1,5 a 3 uur.

één jaar geleden

Reactie op Annabel92

Binnenkort ga ik aan het werk. Ik moet m'n agenda en die van collega's uitr ...
3x halfuur zou ik doen, sowieso ben ik zelf nog nooit 45 min bezig geweest met kolven.

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Mijn zoontje gaat ook vaak op de borst duwen maar dan komt er veel te veel melk waardoor hij zich verslikt. Mijn oplossing is om hem in beide handjes een vinger van mij te laten pakken. Ook helpt het echt bizar goed om een liedje te zingen tijdens het voeden. Dan stopt hij 9/10 keer even met drinken om te luisteren en wordt helemaal zen. Drinkt hij rustig verder.

één jaar geleden

Ik wil binnenkort met een handkolf (soort Haakaa) wat gaan afkolven voor een voeding (ivm sterke toeschietreflex en kan ik meteen een voorraadje opbouwen). Mijn vraag: als ik het niet meteen in de koelkast zet maar een aantal uren later, hoe ga je dan om met de houdbaarheid? Dus stel ik kolf wat af om 3.00, maar zet het las om 7.00 in de koelkast. Hoe lang kan het dan bewaard blijven? Of toch midden in de nacht naar de koelkast lopen…

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Ik wil binnenkort met een handkolf (soort Haakaa) wat gaan afkolven voor ee ...
Volgens mij dan gewoon nog steeds 8 dagen... maar ik zou zelf toch even naar de koelkast lopen voor m'n eigen gevoel 🤭

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Ik wil binnenkort met een handkolf (soort Haakaa) wat gaan afkolven voor ee ...
Ik zou een koeltasje met koelelement naast m’n bed zetten en het daar in doen.

één jaar geleden

Reactie op Annabel92

Binnenkort ga ik aan het werk. Ik moet m'n agenda en die van collega's uitr ...
Ik zou denk ik 2x drie kwartier doen. Afhankelijk van hoe de ruimte is waar je gaat kolven moet je natuurlijk eerst alles klaarzetten, misschien wil je nog wat drinken pakken of valt die ene collega je nog net even lastig met een vraag. Dan word een half uur toch krap. Voor mij was het kolven ook even een momentje om mentaal op te laden

één jaar geleden

Een vraagje: mijn zoontje heeft geen reflux oid, dus ik hou hem een 10-15 min rechtop na de voeding. Is dat voldoende? Hoe lang doen jullie dit? (Ook met name in de nacht, hij komt namelijk nog elke 3-3,5 u)

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Inbakeren was het advies van de lactatiekundige bij mijn zoontje 😊