920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Annemiek M

Een vraagje: mijn zoontje heeft geen reflux oid, dus ik hou hem een 10-15 m ...
Ik probeer meestal 20 minuten, maar 15 zou ook zat zijn denk ik 😅 ik vind het stiekem veel te gezellig om na t voeden nog even te knuffelen 😊

één jaar geleden

Ik las op een facebook pagina dat het bij bv normaal is dat de baby om de 1.5/2 uur vraagt om voeding. Klopt dit? Ik was namelijk in de veronderstelling dat als ze eerder dan 3 uur vraagt om voeding, ze te weinig had gegeten. En nu ben ik even in de war...

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Ik las op een facebook pagina dat het bij bv normaal is dat de baby om de 1 ...
Schijnt idd zeker in het begin heel normaal te zijn, hier komt de kleine man op hongerige dagen idd makkelijk om de 1,5 a 2 uur, terwijl hij er op andere dagen wel 3 uur tussenlaat 😅 hij groeit als kool, dus wij maken ons niet druk 😊

één jaar geleden

Reactie op Eeneneen

Schijnt idd zeker in het begin heel normaal te zijn, hier komt de kleine ma ...
Dan ga ik proberen om daar ook wat relaxter in te zijn. Dank je wel 😊

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Dan ga ik proberen om daar ook wat relaxter in te zijn. Dank je wel 😊
Geen probleem! T komt goed, ze komen vast vanzelf minder vaak 😅♥️

één jaar geleden

Een vraagje. Mijn zoon wordt dit weekend 6 weken, maar ik heb nog steeds last van pijnlijke tepels na de borstvoeding. Hebben hier meer dames last van? Ik dacht dat het te maken zou hebben met niet goed aanhappen, dus ik probeer daar nu beter op te letten: ik zie z'n onderlipje mooi gekruld, z'n kinnetje op m'n borst en een groot deel van m'n tepelhof in z'n mond.

één jaar geleden

Reactie op Annemiek M

Ik houd mijn zoon eigenlijk helemaal nooit rechtop na een voeding, nooit problemen gehad

één jaar geleden

Reactie op Esma80

Een vraagje. Mijn zoon wordt dit weekend 6 weken, maar ik heb nog steeds la ...
Heb je al tepelzalf om te verzachten? (Lanoline)

één jaar geleden

Reactie op Annemiek M

Dit vraag ik me ook af! Snachts vind ik dat omhoog houden echt pittig 😅 Maar ze moet altijd wel echt een boertje laten. En heeft vaak krampjes na een voeding..

één jaar geleden

Ik heb zojuist voor het eerst afgekolfd en dat willen we vandaag meteen aan ons zoontje geven om te drinken. Ik heb het om 2 uur afgekolfd en we gaan het waarschijnlijk bij de voeding van 6 uur aan hem geven. Begrijp ik goed dat de melk dan niet in de koelkast bewaard hoeft te worden?

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Ik heb zojuist voor het eerst afgekolfd en dat willen we vandaag meteen aan ...
Nee, je kan het 8 uur buiten de koelkast bewaren

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Nee, je kan het 8 uur buiten de koelkast bewaren
Super! 😃 en moet het dan nog opgewarmd worden?

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Super! 😃 en moet het dan nog opgewarmd worden?
Ikzelf doe dat niet

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Ik heb geleerd dat zes uur ongekoeld het maximum is

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Heb je al tepelzalf om te verzachten? (Lanoline)
Ja dat heb ik wel, maar ik moet zeggen dat ik het niet heel consequent na elke voeding smeer. Ga ik maar snel doen

één jaar geleden

Reactie op RmeK

https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/bewaren-van-moedermelk/ Hier staat dat verse moedermelk 8 uur buiten de koelkast bewaard kan worden (op kamertemperatuur).

één jaar geleden

Ik geef bv deels via de borst en deels via afgekolfde melk. Maken we eindelijk goede voortgang, krijg ik spruw en een gigantische tepelkloof… de spruw kan ik nog wel doorheen bijten, maar de tepelkloof aan mijn linkerborst is niet te doen met bv en ik heb het idee dat het er doorheen bijten de afgelopen twee dagen het alleen maar erger heeft gemaakt. Heeft iemand tips wat te doen? Moet ik die kant extra kolven om de productie op gang te houden? Of andere tips? Ben zo bang om de voortgang die we gemaakt hebben te verliezen..

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik geef bv deels via de borst en deels via afgekolfde melk. Maken we eindel ...
Borstvoeding is vraag en aanbod. Als je de borst met kloof tijdelijk alleen kolft, en die daardoor tijdelijk wat minder productie levert, betekent het niet dat dat zo blijft. Als de kloof is genezen kan je de productie langzaam weer opkrikken. Weet je al wat de oorzaak is van de kloof? Hapt kindje goed aan, is tongriempje lang genoeg..?

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik geef bv deels via de borst en deels via afgekolfde melk. Maken we eindel ...
Heel herkenbaar. Ik heb nu tepelbeschermers oid gekocht. Dit geeft iig wat lucht tussen de bv en het kolven in. Ik heb ze van philips gekocht, maar medela zag er iig ook goed uit. Verder probeer ik af en toe lanoline te smeren en vooral de kolf niet te hard te zetten. Ook kan fucidin helpen wanneer je een bacterie hebt. Die kan je via de huisarts regelen.

één jaar geleden

Hoelang drinken ze bij jullie aan de borst?