920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Hoelang drinken ze bij jullie aan de borst?
Wisselend soms 10-15 minuten, soms een half uur

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Meestal 10 minuten kwartier. Soms langer maar dan valt hij vaak in slaap

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

5-10 minuten per borst, soms ook maar 1 borst.. hij zit dan gewoon vol, groeit goed, prima plas luiers

één jaar geleden

Kent iemand verhalen waarbij antibiotica hielp tegen een borstabces? Ik lees eigenlijk alleen maar verhalen die uiteindelijk escaleren naar een drain :( het lijkt er bij mij op dat ik een abces heb en maak me echt zorgen

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Zo rond de 10 minuutjes meestal, dan is hij echt wel klaar. Hij drinkt heel effectief, groeit als kool, en heeft voldoende plas en poep luiers 😊

één jaar geleden

Reactie op Bliepbloep

Kent iemand verhalen waarbij antibiotica hielp tegen een borstabces? Ik lee ...
Hoe weet je dat je een abces hebt?

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Hoe weet je dat je een abces hebt?
Lactatie deskundige zegt dat. In zkh geweest vandaag, maar omdat er geen plek was bij radiologie nog geen uitsluitsel kunnen geven. Er zit een gladde harde plek die niet weg te masseren is. Heb het nu na een week een beginnende borstontsteking op advies van ha te behandelen volgens nieuwe richtlijn.

één jaar geleden

Reactie op Bliepbloep

Lactatie deskundige zegt dat. In zkh geweest vandaag, maar omdat er geen pl ...
Jeetje wat heftig. Ik hoop dat het makkelijk te verhelpen is en dat er geen drain nodig is...

één jaar geleden

Reactie op Irene24

Jeetje wat heftig. Ik hoop dat het makkelijk te verhelpen is en dat er geen ...
Ja ik ben als de dood voor een drain. Vrees dat ze eerst antibiotica gaan voorstellen, maar vind nergens verhalen waarin dat aansloeg tegen een abces. Ook hoop ik dat ze gewoon met een naald het leeg willen zuigen. Ben als de dood voor een drain eigenlijk 😫

één jaar geleden

Ik heb sinds gisteren een melkkleurig (wit/geel) blaasje/puntje op m’n tepel. Helaas wordt dit steeds groter en gevoeliger, als ik het Google kom ik op een melkblaartje/verstopte melkklier uit. Heeft iemand hier ervaring mee? Durf er niet teveel aan de zitten maar deze borst voelt een stuk harder na een paar uur rust dus wil een eventuele ontsteking natuurlijk voorkomen. Vast dank!

één jaar geleden

Hoi, ik merk dat mijn melk hoeveelheid in de avond echt drastisch minder is. In de ochtend staan mijn borsten zo vol dat ze bijna knappen maar tegen de laatste voeding van 11 is er niets meer over voor mijn gevoel. Mijn baby raakt dan ook gefrustreerd aan de borst. Gister dus dan maar een flesje gekolfte melk gegeven i.p.v. live. Ik kolfde met moeite 60 ml uit beide borsten samen terwijl ik normaal wel de 100 per borst red. Iemand tips om de productie in de avond op te krikken

één jaar geleden

Reactie op Juul.

Ik heb sinds gisteren een melkkleurig (wit/geel) blaasje/puntje op m’n tepe ...
Wat vervelend! Geen ervaring mee.. Wel dit gevonden op betrouwbare site (la leche league): https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/melkblaar/

één jaar geleden

Hey iedereen! Sinds gisteravond weigert mijn zoontje opeens fe borst. Hij is nu 8.5 week oud. Hij wordt wakker, drinkt dan nog wel als hij slaperig is maar ondanks dat hij later nog altijd hongerig is (denk ik te herkennen aan smakken + zijn hongerhuiltje) begint te krijsen als hij wordt aangelegd. Is denk ik heel gefrustreerd van de honger, blijft een halfuur lang huilen zodra wr hem neerleggen en valt dan uitgeput in slaap. Ik dacht zelf aan zuigverwarring omdat we hem veel de speen hebben gegeven. De speen neemt hij namelijk wél aan. Iemand enig idee wat ik moet doen? Mijn vriend wil een flesje afgekolfde melk geven maar ik ben bang dat de zuigverwarring daarvan alleen groter gaat worden....

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Hey iedereen! Sinds gisteravond weigert mijn zoontje opeens fe borst. Hij i ...
Geen tips wel herkenning met zoon 8 weken. Hij heeft dit naarmate de dag voorbij gaat steeds erger. Ik hoop dat het is omdat zijn krampjes nu ook op zijn hoogtepunt zijn...

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Wat vervelend! Geen ervaring mee.. Wel dit gevonden op betrouwbare site (la ...
Hele goede! Dankjewel 🙏🏻

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Geen tips wel herkenning met zoon 8 weken. Hij heeft dit naarmate de dag vo ...
Balen zeg!! Hoop dat het snel overgaat. Ik weet dat negatief denken geen zin heeft maar ik voel me echt een falende moeder :-/

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Hey iedereen! Sinds gisteravond weigert mijn zoontje opeens fe borst. Hij i ...
Hier hetzelfde probleem....

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Balen zeg!! Hoop dat het snel overgaat. Ik weet dat negatief denken geen zi ...
Ja idd... ik probeer me positief te houden, maar het liefst wil je wel janken... Mijn baby is trouwens 4 weken oud... Mijn tepels zijn ook al kapot dus misschien is dat het probleem bij mij. Ook zijn ze ingetrokken, maar dat was de laatste tijd met 3 keer op proberen aan te leggen wel opgelost (dan komen ze wel naar buiten). Ze heeft net wel even aan de ene borst gedronken, na een worsteling, maar bij de tweede is ze door de volgende worsteling in slaap gevallen... En dan weet je dus ook niet of ze genoeg binnen heeft gekregen. De fopspeen en het flesje vind ze geen probleem. En ik zit tegenwoordig dus vol haat en jaloezie naar dat k*tflesje te kijken wanneer ze eruit drinkt. Ik voel me wel een beetje afgewezen 😅

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Balen zeg!! Hoop dat het snel overgaat. Ik weet dat negatief denken geen zi ...
Jep ik sta ook op het punt te stoppen. Wat wel echt pijnlijk voelt want het kan zo'n fijn intiem momentje zijn die in dan al zo vroeg 'opgeef' maar hem steeds zo gefrustreerd zien breekt mijn hart

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Jep ik sta ook op het punt te stoppen. Wat wel echt pijnlijk voelt want het ...
Niet stoppen joh... misschien is het een fase.... !!!