920 Reacties
één jaar geleden
Reactie op ElisabethChh
Niet stoppen joh... misschien is het een fase.... !!!
Dwz natuurlijk moet je stoppen als dat beter voelt! Maar misschien eerst nog een lactatiekundige bellen oid... er is vast een logische verklaring
één jaar geleden
Vraagje, ik kolf na de ochtend voeding, dit zet ik in de koelkast zodat mijn man savonds een flesje kan geven als ik aan het koken ben. Ik kolf dan makkelijk ruim 100 cc in 10 minuten (5 min per borst)
Savonds geeft mijn man dus een flesje, kleine man van 4 weken drinkt de hele 100 cc dan ook op. Dan kolf ik weer beide borsten, voor een vriezer voorraadje op te bouwen, echter kolf ik dan maar 60cc en mijn linkerborst ruim meer dan de rechter.
Herkent iemand dit?
één jaar geleden
Kolft hier iedereen 100 cc na een voeding? Ik maar 45-60 cc na de ochtend voeding…
één jaar geleden
Reactie op Annemiek M
Kolft hier iedereen 100 cc na een voeding? Ik maar 45-60 cc na de ochtend v ...
Verschilt bij mij, doorgaans rond de 50-70, soms een uitschieter. Maar soms ook minder.
één jaar geleden
Reactie op Annemiek M
Kolft hier iedereen 100 cc na een voeding? Ik maar 45-60 cc na de ochtend v ...
Nee zeker niet, ‘s avond ook tussen de 40-60 cc. Mijn record is 90 cc 😂. Vergeet niet dat het aantal ml ook alles te maken heeft met de grootte van baby en wat die nodig heeft
één jaar geleden
Reactie op Juul.
Hoeveel tijd na de ochtend voeding kolven jullie? 1 uur of meer?
Ik kolf meteen nadat de kleine klaar is met drinken, vind dat zelf het prettigst, omdat ik zo niet een 'extra moment' inbouw zegmaar. Ik heb best flinke productie, dus hoop die op deze manier niet al te veel omhoog te werken
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Kun je afgekolfde melk over de dag verzamelen in de koelkast (in losse bakj ...
Ja dat kan! Als ze maar op dezelfde temperatuur zijn 😊
één jaar geleden
Hoe bouw je eigenlijk het aantal voedingen af? Ik geef nog steeds borstvoeding op verzoek (vind ik trouwens ook prima) aan mijn zoontje van 9 weken, maar dat betekent overdag om de 2.5 uur, zo'n 10x voeden in 24 uur.
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
In wat voor porties vriezen jullie de melk in?
Ik wil een voorraadje hebben ...
Ik vries eigenlijk gewoon de portie in die ik per keer kolf, dus het varieert tussen 60 en 110 cc per zakje op dit moment 😅 weet niet in hoeverre dat praktisch is, maar t lijkt mij dat ik dan gewoon kan Ontdooien wat ik nodig heb 😊
één jaar geleden
Ik heb na 4.5 week nog steeds gevoelige tepels en vroeg me af of dat normaal is.. mijn tepels zijn sinds de bv vrij flink, vaak hard en steken goed uit en als er bijv iets tegenaan komt voelt het wel even erg oncomfortabel🥲 het is niet de pijn van het begin maar het voelt ook niet fijn. Hoe zit dat bij jullie?