920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik heb na 4.5 week nog steeds gevoelige tepels en vroeg me af of dat normaa ...
Ik heb dit heel af en toe, als hij flink heeft geclusterd in de avond, omdat zijn drinktechniek dan wat minder is, hij 'sabbelt' dan teveel zegmaar. Zou dat bij jou het geval kunnen zijn? Bij ons op het cb hebben ze een lactatiekundige die spreekuur doet, als ze bij jou ook zoiets hebben misschien voor de zekerheid even iemand laagdrempelig mee laten kijken?

één jaar geleden

Voor de mama's die al iets langer BV geven, hoe lang duurde het tot jouw kindje een nachtvoeding over ging slaan? Onze zoon van 4,5 week komt rond 00.30, 3.00, soms nog om 4.30 en dan weer om 6.00. Er blijft weinig tijd over om te slapen 😬. Vraag me af wanneer hij wat langer zonder kan!

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

Voor de mama's die al iets langer BV geven, hoe lang duurde het tot jouw ki ...
Is per kind verschillend. Ons kindje komt de ene nacht wel nog voor een nachtvoeding en de andere nacht slaapt ze door tot 7:00 uur. Mijn kindje is 5 weken, maar weken/maanden zeggen echt helemaal niks. Wat je kan doen is bv kolven, zodat je een flesje kan geven? Weet niet of dat helpt?

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

Hier is het heel wisselend, kleine komt soms 1x per nacht en soms 2x (soms om 0200 en 0500 en soms alleen rond 0400). Hij is 5 weken oud. Moet wel zeggen dat ik in mijn omgeving zie dat het heel wisselend is per kindje, de onze komt dan overdag soms weer om de 1,5 uur. Als het echt teveel word kan je misschien 1 keer een voeding kolven, zodat je partner eventueel een voeding kan overnemen snachts? Op die manier kan je toch wat meer slaap pakken.

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

Het verschilt per kind. Mijn zoon kwam tot 11 maanden elke drie uur, mijn dochter van 7 week nu laat er gerust 7 uur tussen snachts. Niet echt bemoedigend maar het is dus niet echt te zeggen wanneer dat gebeurt....

één jaar geleden

Reactie op Roozs

Ik krijg een geplande keizersnede en wil wel graag borstvoeding geven. Nu l ...
Ik heb een spoedkeizersnee gehad. Belangrijk dat je de voedingstijden kolft. Dan komt het allemaal goed. Hou er rekening mee dat het 2/3 dagen duurt tot het goed op gang komt. Na drie dagen was het bij mij goed op gang en dag 5 volledig over op borstvoeding (op verzoek )

één jaar geleden

Hebben jullie een koeltasje voor de melk? Ik heb een kleine voorraad in de vriezer en vroeg me af hoe dit praktisch gaat als ik het mee wil nemen. Bijv. naar opa en oma als ze gaan oppassen of als we wat langer weg gaan. Doe je het dan vanuit de vriezer in de koeltas? Of kan je het ook zonder koeltas meenemen (omdat het toch nog bevroren is). En neem je dan warm water mee om op te warmen? Ik heb nog geen ervaring dus 😅

één jaar geleden

Ik heb een zoontje van 5 weken en sinds het begin geef ik borstvoeding waarbij ik bij elke voeding beide borsten aanbied, dit werd mij geadviseerd om de bv te stimuleren. Nu na 5 weken doe ik dat nog steeds. Ik geef 1 borst +- 15 min, dan verschonen en dan de andere borst ook +- 15 min. Hierdoor ben ik best lang bezig en hij komt ook nog steeds elke 3 uur ongeveer. Doen jullie dit ook nog of ni gewoon 1 borst? Hebben jullie tips? Had gehoopt dat de bv nu wel wat sneller zou gaan en er ook al wat langer tussen zou zitten😅

één jaar geleden

Iemand ervaring met het geven van borstvoeding en werken? Ik werk als verpleegkundige en dus ook onregelmatige diensten. Ik begin over 6 weken weer met werken en ben aan het kijken of ik het af kan bouwen en dan bijvoorbeeld 2x daags kolven of helemaal over op kunstvoeding. Iemand tips? 😁

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik heb dit ook en het was even beter. Maar blijkt dat de spruw weer terug is (3 weken geleden gehad en behandeld) en daardoor krijg ik gevoelige tepels. Mogelijk is dat het bij jou ook

één jaar geleden

Reactie op Beer2704

Iemand ervaring met het geven van borstvoeding en werken? Ik werk als verpl ...
Ik moet aanstaande maandag weer werken en zie kolven op het werk niet zitten. Wil nu s ochtends s avonds en s nachts bv blijven geven en overdag kunstvoeding. Heb nu overdag op 1 voeding na alles kunstvoeding en mijn borsten doen het hier goed op.

één jaar geleden

Mijn zoontje is nu ruim 5 weken en ik ben dit weekend gestart met 1 flesje per dag aanbieden. Dit gaat super goed en zorgt voor mij meer rust in de avond. Nu krijgt hij maar 1 borst per keer. Ik kolf nu in de ochtend na de voeding de andere borst en in de avond kolf ik wanneer mijn partner de fles geeft. Ik kolf dan de borst die normaal gesproken aan de beurt is voor de live voeding. Met deze 2 momenten samen kolf ik bij elkaar een heel flesje. Tussen de 100 en 120 ml. Maar ik wil ook graag een klein vriezer voorraadje opstarten. Wanneer zou ik dan kolven op een dag? Ook om te voorkomen dat ik overproductie krijg 🙊

één jaar geleden

Reactie op LenM92

Ik moet aanstaande maandag weer werken en zie kolven op het werk niet zitte ...
Oké! Ik zit er over te denken om ook zoiets te doen. Wil dan voordat ik naar mijn werk ga en als ik terug rijd kolven. Heb je dan nog wel voldoende productie? En op de dagen dat je niet werkt geef je volledig borstvoeding?

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik heb dit ook. Onze kleine baas is nu 7 weken. Toen hij 3.5 week was, hebben we een lactatiekundige langs laten komen, die gaf aan dat alles er goed uitzag. Nu hapt hij niet meer zoals in het begin, als een kleine Jaws, aan. Maar nog steeds wel met gekrulde lipjes, kun tegen mijn borst en een stuk tepelhof in de mond, dus dat lijkt goed. Vorige week had ik de nacontrole bij de verloskundige. Ook haar naar m'n tepels laten kijken en die zag niks raars. Ik vertrouw er nu op dat het tijdelijk is (m'n tepels zijn immers niet gewend dat er iedere 3 uur op gezogen wordt. En de voedingen duren nu ook nog vrij lang, ongeveer een uur, maar dat begint al langzaam aan minder te worden), zolang 't baasje maar goed drinkt.

één jaar geleden

Reactie op Mie22

Mijn zoontje is nu ruim 5 weken en ik ben dit weekend gestart met 1 flesje ...
Ik kolf nu vaak in de nacht. Hij drinkt dan vaak maar 1 borst en dan staat de andere erg op spanning. Ik kolf dan 150 ml in totaal en dat kan ik dan invriezen.

één jaar geleden

Onze zoon in 6 weken en geef nu vaker een flesje. Hij is 5,4 kilo en denk ongeveer 8 voeding op de dag. Uitgaande van 140 per lichaamsgewicht ongeveer dan per flesje 95 ml, maak dan flesje van 100 ml. Hoeveel geven jullie afgekolfde melk? Gewoon even ter indicatie :)

één jaar geleden

Reactie op Beer2704

Oké! Ik zit er over te denken om ook zoiets te doen. Wil dan voordat ik naa ...
Tot nu toe wel genoeg productie. Cb geeft ook aan dat dit zeker mogelijk is. Op de dagen dat ik niet werk geef ik dan ook kunstvoeding maar ik sta op vrije dagen later op dus dan zou hij iets meer borstvoeding krijgen. Moet aanstaande maandag beginnen en ben benieuwd hoe het dan echt gaat. Heb hem vanmorgen bijv om half 8 borstvoeding gegeven, om 12.00 uur kunstvoeding, om 16.00 uur kunstvoeding en vanavond krijgt hij weer borstvoeding. Op werkdagen moet ik om half 7 s ochtends weg en ben ik pas na 18.00 uur thuis. Dit zou betekenen voor half 7 borstvoeding en de rest van de dag kunstvoeding. Neem wel mijn kolf mee naar het werk maandag voor de zekerheid. 🙈

één jaar geleden

Heel frustrerend maar borstvoeding geven maakt me best onzeker. Ik was net op het moment dat ik vragen zoals ‘krijgt hij wel genoeg’ kon loslaten. Echter sinds twee dagen weer stress en onzekerheid. Kleine man van bijna 8 weken drinkt zo weinig. Voorheen zo een 8-10x per dag sessies van 15-20 min (soms meer). Maar sinds 2 dagen drinkt hij amper 5 min en valt steeds in slaap aan de borst. Krijg m niet zo ver om meer / langer te drinken. Omdat ik me zorgen maakte of hij wel genoeg krijgt een aantal keer flesje afgekolfde melk aangeboden en dat slurpt hij gretig naar binnen. Ik weet dat hij honger heeft dus waarom aan de borst niet? Iemand vertelde me dat het misschien de 8 weken sprongetje kon zijn. Zou kunnen maar ik ben bang dat mn productie nu achteruit gaat. Ben wel aan het kolven maar vind dat best vervelend. Herkenbaar voor iemand? Andere tips?

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Heel frustrerend maar borstvoeding geven maakt me best onzeker. Ik was net ...
Zou het niet kunnen zijn dat hij effectiever heeft leren drinken en dus niet weinig drinkt maar snel? Voelen je borsten soepel en zacht als hij klaar is met drinken of staan ze echt nog op knappen? Onze kleine man is meestal ook echt in 5, max 10 minuten klaar, maar drinkt wel echt mijn borst leeg in die tijd (en groeit ook heel hard dus krijgt duidelijk genoeg). Kindjes drinken uit een fles vaak meer dan ze honger hebben en dus ook meer dan ze aan de borst zouden doen, dus dat hoeft niet alles te zeggen! Ik zou even vooral zijn plas luiers in de gaten houden, en eventueel zijn gewicht als dat op orde is krijgt hij echt genoeg ♥️♥️

één jaar geleden

Reactie op Eeneneen

Zou het niet kunnen zijn dat hij effectiever heeft leren drinken en dus nie ...
Dankjewel, ja dit is iets wat ik me na het plaatsen van mijn bericht nog had bedacht. Dan zou hij in max 5 min klaar zijn met beide borsten. Zou kunnen dat dat voldoende is maar lijkt zo weinig. Dat van de borsten is idd een goed punt. Ik was al verbaasd dat ze niet op knappen staan ondanks dat hij minder vaak komt en minder lang drinkt. Enige manier om erachter te komen is idd flesje even achterwege laten en kijken of hij nog genoeg drinkt. Vind het wel spannend maar moet het dan maar proberen.