920 Reacties

één jaar geleden

Heeft iemand een goede tip voor een flesje om afgekolfde melk in te geven? Vandaag voor t eerst 100 ml gegeven in de Philips Avent (zoon van 5 weken) en dat was binnen drie minuten op. Daarna heel onrustig en veel spugen. Zoek dus een fles waar hij veel moeite voor moet doen..

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

Heeft iemand een goede tip voor een flesje om afgekolfde melk in te geven? ...
Wij vonden de drifrax S fles veel fijner. Avent dronk hij idd veel sneller leeg

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

Wij hebben die van brown

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

Heb je de Philips avent met de nieuwste speen? Wij hadden hetzelfde probleem met de avent, maar met de nieuwe speen komt er echt alleen melk uit als ze actief drinken zoals aan de borst 🙂

één jaar geleden

Mijn zoon van 6 weken drinkt de afgelopen 2 weken super onrustig. De ene keer gaat beter dan de andere keer maar weet even niet meer wat te doen. Wat er gebeurd: ik leg hem aan, hij drinkt, dan ineens begint hij met het wegdraaien van zijn hoofd waardoor hij loslaat maar vervolgens direct weer wil aanhappen wat hem te lang duurt waardoor hij heel wild met zijn hoofd gaat schudden en heel onrustig wordt. Het zorgt voor een gevecht tijdens het voeden. Ik heb een snel toeschietreflex en heb andere voedingshoudingen geprobeerd die ik ook afwissel (ook tijdens de voeding). We laten ook tussendoor boertjes, die komen er ook vrij snel uit. We nemen even pauze tussendoor. Ik weet het niet meer maar dit is voor ons beide erg frustrerend. Iemand tips?

één jaar geleden

Nog even een aanvulling; normaal was hij echt in 10 min gemiddeld klaar met drinken. Nu echt soms wel 20 min/30 min. Net ingebakerd dronk hij al een stuk rustiger maar toen sliep hij ook half.

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Nog even een aanvulling; normaal was hij echt in 10 min gemiddeld klaar met ...
Hij heeft geen spruw he? Misschien stroomt het te snel door te snelle tsr? Wellicht kan het helpen de eerste melk te kolven zodat het daarna minder snel stroomt en hij rustiger kan drinken.

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

Wij hadden hetzelfde probleem. Soms ging het zo hard dat hij het niet weggeslikt kreeg. Zijn nu overgestapt op de MAM flessen met 0 speen. Dat gaat heel goed!

één jaar geleden

Ons baasje likt na het voeden nog wel eens z'n lipjes. Weet iemand wat dit betekent?

één jaar geleden

Reactie op Anouk82

De flesjes worden standaard verkocht met speentjes maat 1. Als je maat 0 bestelt, zal het drinken wel langzamer gaan.

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Mijn zoon van 6 weken drinkt de afgelopen 2 weken super onrustig. De ene ke ...
Bij ons was dit een van de eerste tekenen van spruw. Ons dochtertje doet dit soms nog wel, maar minder dan toen de spruw nog niet behandeld was. Nu doet ze het nog wel eens, maar we zijn er pas achter gekomen dat ze verborgen reflux heeft. Schakel desnoods een lactatiedeskundige in 😊

één jaar geleden

Reactie op Mie22

Wij hadden hetzelfde probleem. Soms ging het zo hard dat hij het niet wegge ...
Onze flesweigeraar wilde ook alleen MAM en met de 0 speen ging dat goed.

één jaar geleden

Reactie op Esma80

Ons baasje likt na het voeden nog wel eens z'n lipjes. Weet iemand wat dit ...
Misschien smaken zijn lippen gewoon nog lekker zoet van de melk? Ik heb geen idee maar het lijkt me niet per se iets zorgelijks!

één jaar geleden

Als je op werk kolft, waar doe je de melk dan eigenlijk in? In van die plastic zakjes? En bederft de melk dan niet onderweg naar huis?

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Als je op werk kolft, waar doe je de melk dan eigenlijk in? In van die plas ...
Ik zou het bewaren in flesjes in een koeltasje met koelelementen. Zoiets

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Mijn zoon van 6 weken drinkt de afgelopen 2 weken super onrustig. De ene ke ...
Herkenbaar.. hier komt het door spruw (2e keer al)

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Misschien smaken zijn lippen gewoon nog lekker zoet van de melk? Ik heb gee ...
Ah dit had ik nog niet bedacht... Het is normaal gesproken een teken dat baby's honger hebben en ik las ook een teken voor spruw. Maar hij ziet er verder content uit. Dus ik ga er maar verder niet teveel achter zoeken. Thanks 😅

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Als je op werk kolft, waar doe je de melk dan eigenlijk in? In van die plas ...
Er zijn borstkolfsetjes waar een koeltasje en koelelementen bij zitten. Hierin kan je de melk bewaren en koel houden

één jaar geleden

Weet iemand of het kan dat je qua hoeveelheid nog wel voldoende productie hebt van borstvoeding maar dat het qua kwaliteit (voedingsstoffen/ verzadigdbaarheid) minder wordt? Ik heb het idee dat mijn dochter steeds minder tevreden is na een voeding ook al krijgt ze wel voldoende en wil ze ook niet altijd meer… toch blijft ze dan steeds vaker heel onrustig . Ik denk niet dat het dan krampjes oid zijn

één jaar geleden

Reactie op Marissa_vb

Bij ons was dit een van de eerste tekenen van spruw. Ons dochtertje doet di ...
Kan hij ook spruw hebben zonder die witte plekjes in zijn mond? Die zie ik namelijk niet 🙈