920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op robin199667

Ik heb altijd gezegd ik ga het nooit in het openbaar de borst geven🤣 . laa ...
Waarom niet? Ik merk dat ik bijzonder weinig moeite heb met voeden in het openbaar.

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Waarom niet? Ik merk dat ik bijzonder weinig moeite heb met voeden in het o ...
Voor de zwangerschap heb ik altijd gezegd dat ik dat niet wilde doen. Dat niet iedereen de borst hoeft te zien. Maar nu heb ik er ook maling aan hoor. Het is niet alleen bij de mac gebleven. Ik zeg maar zo als ze niet willen kijken dan kijken ze de andere kant maar op🫢

één jaar geleden

Welke flessen en spenen gebruiken jullie voor afgekolfde melk? Wij gebruiken de dr brown fles met 0m+ speen sinds het begin, omdat deze lijkt op “de borst”. Alleen drinkt hij daar inmiddels veeel te snel uit. De volgende maat is 3M+, dat is hij nog niet. Moet ik dan toch voor die speen gaan? Of voor een andere? We doen al pauzes tijdens het voeden maar dan gaat hij altijd paniekerig krijsen dus heb liever een flesjes waar het gewoon wat langzamer uitkomt 😬

één jaar geleden

Reactie op GN89

Welke flessen en spenen gebruiken jullie voor afgekolfde melk? Wij gebruike ...
De volgende heeft een groter gat. Dr. Brown heeft een p speen

één jaar geleden

Reactie op GN89

Ik gebruikte de prematuur spenen omdat ons kindje te gulzig was en zich verslikte met 0+. Ondertussen naar maat 2 omdat we het verdikken met Johannesbroodpitmeel en het er anders niet uitkomt

één jaar geleden

Reactie op GN89

Als het te snel gaat kan je beter een maat jonger pakken, niet ouder, daar komt het nog sneller uit 😊 ik zou in jouw geval dus kijken voor een premature speen! Wat voor ons trouwens goed werkt is de Philips avent flessen met natural response speen (de nieuwste), omdat ze hier actief aan moeten drinken zoals aan de borst om er überhaupt iets uit te krijgen. Hij heeft hierbij maat 2 (1 mnd+ geloof ik) en dit gaat top 😁

één jaar geleden

Reactie op GN89

Prematuurspeen kun je gerust de hele borstvoedingsperiode blijven gebruiken, je borst krijgt immers ook niet ineens een grotere stroom als de baby ouder wordt. Als je gaat merken dat je kindje ongeduldig wordt of je weet dat je borsten en snel melkstroom hebben, dan kun je ook voor een newborn/ maat 1 speen gaan.

één jaar geleden

Reactie op GN89

Gebruik je de normale fles of de brede hals?

één jaar geleden

Heel weirde vraag hoor, maar ik vroeg me af of jullie ook merken dat jullie stofwisseling anders dan anders is. Voorheen moest ik altijd overdag poepen maar nu telkens 's nachts na de borstvoeding 🙈🙈 Hebben jullie dat ook?

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Heel weirde vraag hoor, maar ik vroeg me af of jullie ook merken dat jullie ...
Haha niemand reageert. Kan ik begrijpen, no hard feelings

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Haha niemand reageert. Kan ik begrijpen, no hard feelings
Haha k heb daar geen last van dus waarom zou ik dan reageren 🤣

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Haha, niet snachts maar wel vaker! Voor mij heel fijn want had altijd flinke obstipatie 🥴

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Dat had ik op het begin ook. Ik denk dat mijn lichaam vooral even moest wennen aan een ander ritme.

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Gebruik je de normale fles of de brede hals?
De brede hals! Thanks allemaal voor de reacties, we gaan eens de prematuurspeen halen en proberen :)

één jaar geleden

Weet iemand wat de laatste stavaza is rondom (donker) groenige poep/groenige sliertjes in de poep bij bv? Er zit ook geel doorheen maar voorheen was het echt heel mooi mosterdgeel. Het CB zegt “bij borstvoeding is alles normaal”. Op internet lees ik het eea over dat de baby dan te weinig krijgt, dat er teveel voormelk binnenkomt (en dat dat weer achterhaald zou zijn), teveel lucht binnenkrijgt.. Ben er een beetje onzeker over omdat ik tegelijkertijd ook van een tijdje fulltime kolven weer deels live borstvoeding geef sindskort. Misschien moet ik gewoon het CB vertrouwen maar heb best een onervaren persoon daar en tot nu toe op meerdere dingen beetje adviezen gekregen waar ik over twijfel. 😬

één jaar geleden

Hoeveel ml gaan jullie straks meegeven naar het kinderdagverblijf? Of nu al aan de oppas? Ik verdenk de kleine bollo er hier van dat hij misschien wel 150 ml drinkt maar dat vind ik te veel. Ik kolf in 6 minuten namelijk makkelijk 150 ml uit 1 borst. En baby drinkt ong even lang maar krijgt er waarschijnlijk meer uit. Ik heb vandaag 110 ml meegegeven aan de oppas (mijn zus). Hij drinkt elke 2 uur ongeveer. Hij zit qua gewicht op het p95 lijntje en qua lengte op p90.

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Hoeveel ml gaan jullie straks meegeven naar het kinderdagverblijf? Of nu al ...
Ik denk dat jouw kindje niet te dik is hoor! Ik zou gewoon een volle fles geven.... als je kindje niet meet wil stopt hij wel met drinken

één jaar geleden

Reactie op GN89

Weet iemand wat de laatste stavaza is rondom (donker) groenige poep/groenig ...
Ik heb geen idee! Misschien anders een foto nemen en aan de jeugdarts van het CB laten zien?

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Ik denk dat jouw kindje niet te dik is hoor! Ik zou gewoon een volle fles g ...
Nou dat vraag ik me af 😄 Laatst was ik in de nacht wakker geworden en wist niet hoe lang daar voor de baby had gedronken, ik dacht kort daarvoor maar wist het niet zeker. Ik bood hem de borst aan, hij dronk gewoon. Toen ik hem na afloop een boertje liet doen kwam de hele voeding er weer uit, echt alles was nat. En je zegt een volle fles meegeven, maar wat bedoel je met een volle fles qua hoeveelheid? Ik heb hier grote en kleine liggen.

één jaar geleden

Wat is zijn gewicht en hoeveel voedingen krijgt hij. Ik zou beginnen met de 150ml standaard en dan kijken of je een beetje uitkomt.