920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op LotteH93

Hoi! Ik heb een vraagje over borstvoeding/alcohol. Heel af en toe vind ik h ...
Vanaf de eerste, want die begint je lichaam meteen af te breken. Drink je er daarna meer dan komt die alcohol gewoon ‘in de wachtrij’ om afgebroken te worden en tel je er dus uren bij op.

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Hoeveel ml gaan jullie straks meegeven naar het kinderdagverblijf? Of nu al ...
Ik heb zakjes gemaakt van 150 ml. Ik heb dan altijd zakjes in de diepvries liggen bij mijn ouders. En als zij naar de opvang zou gaan zou ik hetzelfde doen en mee vervoeren in een koeltas.

één jaar geleden

Er kwam onlangs zo’n stolsel uit mijn borst (deze vond ik in de kolf). Heeft iemand daar ervaring mee? - edit admin Micky- Foto weggehaald op verzoek van Mommy'21

één jaar geleden

Reactie op Mommy'21

Er kwam onlangs zo’n stolsel uit mijn borst (deze vond ik in de kolf). Heef ...
Ik weet dat je vraagt om iemand met ervaring, dat heb ik niet. Maar ik wilde eig even zeggen stuur je foto naar de huisarts, de meeste hebben een dokterdichtbij app of iets dergelijks. Ik heb zoiets nog nooit gezien maar het lijkt mij een teken van een diepere ontsteking of iets anders niet helemaal in de haak

één jaar geleden

Reactie op robin199667

Werken er toevallig dames in de thuiszorg? En werken jullie alweer? Waar la ...
koeltasje outwell maat s van de bever, zou met een koelelement van 800 ml(2× 400ml bij action voor 1,38€)tot 8 uur koel blijven. Vorige week bleven de koelelementen langer dan die 8 uur deels bevroren. Dus zou moeten kunnen.

één jaar geleden

Ik heb een dilemma en dat is dat t lijkt alsof ik uit mijn linkerborst bijna niks uit krijg. 10 of 20ml bij kolven en dat soms al als mijn baby 2x uit de rechter borst heeft gedronken. M’n zoontje wordt soms heel wrevelig als hij uit linkerborst drinkt en als hij bij rechterborst drinkt is hij rustig. Ik ben bang dat ik zo niet lang borstvoeding kan geven als ik alleen aan 1 kant productie heb. Voorheen gaf ik hem meerendeels linkerborst zodat ik rechterborst kon kolven en hij nam toen de linkerborst ook goed en dronk ook en t leek voldoende te zijn ookal was het minder dan de rechterborst. Wat kan ik doen om dit nu te herstellen? Herkent iemand dit probleem en wat heb je toen gedaan om gelijke productie weer te krijgen?

één jaar geleden

Reactie op Jerr

Ik heb een dilemma en dat is dat t lijkt alsof ik uit mijn linkerborst bijn ...
Ja kan je linker borst gaan kluster kolven ( ieder uur of een half uur 8 minuten wel en 8 minuten niet) dit heeft in het begin geholpen om mijn productie omhoog te brengen maar daar moet je wel tijd voor hebben/maken

één jaar geleden

Reactie op Jerr

Ik heb een dilemma en dat is dat t lijkt alsof ik uit mijn linkerborst bijn ...
Ik kreeg het advies van de lactatiekundige van het cb om elke voeding te starten met de linkerborst. En eventueel 3x per dag 5 minuten te nakolven.

één jaar geleden

Hoe ontdooien jullie melk snel bij noodzaak? Eigenlijk is langzaam in de koelkast natuurlijk het beste. Maar sinds kort ga ik vaker iets voor mezelf doen zoals sporten. Probeer dat tussen 2 voedingen te plannen maar wil voor de zekerheid een back-up voor mijn vriend hebben.. voel nu altijd de noodzaak om voorafgaand te kolven zodat er verse melk in de koelkast staat maar zou liever hebben dat hij bij nood uit de vriezer kan pakken en snel kan ontdooien op een manier waarop zoveel mogelijk goede stoffen behouden worden!

één jaar geleden

Reactie op RM1990

Hoe ontdooien jullie melk snel bij noodzaak? Eigenlijk is langzaam in de ko ...
Onder stromend water houden. Tussen koud en lauw in qua temperatuur zegmaar. Of even in een bakje met water leggen. Ik heb van die zakjes van Medela in de vriezer, dat ontdooit sneller dan melk in een bekertje.

één jaar geleden

Weet iemand of ik deze melk nog kan geven? Ik kolfde vandaag en gaf dit rechtstreeks (dus zonder opwarmen) aan mijn baby. Hij dronk niet het hele flesje op. Ik was niet thuis, dus kon het niet meteen koel zetten (bleef ongeveer 1 uur op kamertemperatuur en dan in de koelkast. Kan dit nog opgewarmd worden of doe ik dit beter niet?

één jaar geleden

Reactie op Ansofies

Weet iemand of ik deze melk nog kan geven? Ik kolfde vandaag en gaf dit rec ...
Kan prima hoor!

één jaar geleden

Ik moet even wat van me af schrijven, ik geef nu mijn 4e kindje bv. De eerste 6 maand, tweede 8 maand. Toen wilden ze allebei niet meer. M'n derde heb ik 2 jaar en 4 maand gevoed. Nu loopt de borstvoeding ook gewoon goed en vind ik het heel makkelijk. En toch zijn er flinke twijfels in m'n hoofd of ik niet ermee moet stoppen. En dan voel ik me meteen ook weer zo naar! Want het gaat toch goed? Waarom dan duur geld uitgeven aan flesvoeding. Enzo. Ik weet gewoon even niet wat ik nou moet. Gewoon doorzetten, worden mijn gedachten weer positief of toch stoppen? Ik heb helemaal geen zin in flesvoeding, dus waarom deze gedachten? Snapt iemand mij?😅😅

één jaar geleden

Reactie op Jkp88

Ik moet even wat van me af schrijven, ik geef nu mijn 4e kindje bv. De eers ...
Herkenbaar hoor. Bij mij was t echt een gevoel van vrijheid missen (flesweigeraar), 9 maanden zwanger en dan nog steeds mijn lichaam delen en de volledige verantwoordelijkheid v9or alle voedingen hebben die me tegen gingen staan

één jaar geleden

Reactie op Ansofies

Weet iemand of ik deze melk nog kan geven? Ik kolfde vandaag en gaf dit rec ...
Borstvoeding kan tot 8 uur op kamertemperatuur blijven en hoeft niet gekoeld te worden. Op de website van la leche league staat daar alles over. Volgens mijn Kraamzorg was dit de betrouwbaarste site over bv

één jaar geleden

Mijn baby drinkt momenteel eigenlijk alleen nog de eerste ochtendvoeding uit de borst en daarna weigert hij vaak (na een paar slokken) de borst. Ik ben bang dat mijn productie zo stopt omdat ik overdag vaak maar 1x soms 2x de kans heb te kolven tot mijn man thuis komt om een flesje over te nemen. Mijn kolfopbrengst wordt ook steeds minder. Hoe kan ik toch mijn productie op peil houden of ophogen? Want ik zou graag op zijn minst de ochtendvoeding behouden en hopelijk op den duur weer meer voedingen

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Mijn baby drinkt momenteel eigenlijk alleen nog de eerste ochtendvoeding ui ...
toch proberen om meer te kolven. het werkt met vraag en aanbod. Heb je een draadloze kolf?

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

toch proberen om meer te kolven. het werkt met vraag en aanbod. Heb je een ...
Een handkolf van Medela (de Harmony)

één jaar geleden

Reactie op Jkp88

Ik moet even wat van me af schrijven, ik geef nu mijn 4e kindje bv. De eers ...
Heel herkenbaar! Eerste kindje is nu 11 weken. Had van tevoren gezegd dat ik wel zou zien hoe lang ik het kan/ wil blijven doen. Dat het belangrijk is dat ik me er ook goed bij blijf. voelen, dat het niet ten koste van hoeft te gaan. En nu geef ik dus al 11 weken borstvoeding en het gaat heel goed, heel gemakkelijk. En toch die gedachtes om te stoppen. Vind het echt best wel zwaar. Het voelt echt als een dagtaak, elke dag weer. Het continu beschikbaar moeten zijn. Maar dan denk ik ook; dat mag ik niet denken want het gaat zo makkelijk, en bij anderen lukt het misschien niet eens die het zo graag zouden willen… Ook wil ik het “beste” voor m’n kindje. Maar vraag me af en toe wel af hoelang dit het “beste” voor mij blijft, maar dat voelt weer super egoïstisch! Zo’n dilemma in m’n hoofd. Dus ja ik herken jouw gedachtes ook!

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Een handkolf van Medela (de Harmony)
Is een elektrische draadloze wat? Je kan er niet alles mee, maar wel wat.