920 Reacties
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Heel herkenbaar!
Eerste kindje is nu 11 weken. Had van tevoren gezegd dat i ...
Hier nog iemand die het herkent. Ik mis de bewegingsvrijheid overdag om zelf ergens heen te gaan zonder gedoe. Of de nachtvoedingen kunnen verdelen.
Maar dan denk ik: hoe vaak is het voor nu nodig dat ik alleen ergens voor langere tijd heen ga? En s nachts flesvoeding klaarmaken is ook een gedoe lijkt me
Dus onder aan de streep zet ik maar door iedere dag.
En de ‘schuldgevoelens’ van ja het loopt eigenlijk ook wel goed gelukkig speelt er ook een rol in
één jaar geleden
Ik zit te twijfelen om weer te beginnen met borstvoeding geven, ik heb dit aan het begin gedaan, maar dit gaf zoveel pijn dat ik er mee ben gestopt. Iemand hier ervaring mee ?
één jaar geleden
Nog meer borstvoedende mama's die nog steeds klote nachten hebben? Hier een mannetje van 9,5 week die gemiddeld van 20u tot 01.30 slaapt, dan nog een stukje tot 4.00 maar daarna zoveel onrust dat hij alleen op mij slaapt als ik blijf wiegen. Mijn dag start dus ook om 4 uur en slaap gemiddeld 3 a 4 uur per nacht. Ook nog een dochter van 2 rondlopen dus overdag slapen zit er ook niet in. Wanneer wordt het beter?! 😪
één jaar geleden
Reactie op Mom of Madelief❤️
Ik zit te twijfelen om weer te beginnen met borstvoeding geven, ik heb dit ...
Geen ervaring mee, maar je zou contact op kunnen nemen met een lactatiekundige omtrent relactatie. Volgens mij kan het wel, maar het kost wel heel veel tijd, moeite en waarschijnlijk gaat het ook weer pijn doen, je tepels moeten soms echt wennen aan voeden. Ik heb de eerste 2 weken ook met tranen in mijn ogen gevoed, terwijl de kleine wel gewoon alles goed deed, maar gewoon hele gevoelige tepels 😅
één jaar geleden
Reactie op Rooszz
Is het eigenlijk mogelijk dat baby’s een voorkeursborst hebben? Links lijkt ...
Hier hetzelfde rechts is drama.
één jaar geleden
Reactie op Valerie12592
Mijn baby drinkt momenteel eigenlijk alleen nog de eerste ochtendvoeding ui ...
Waarom heb je maar 1 of 2x de kans om te kolven?
Misschien kan je meer nachtvoedingen geven? Ik maak mijn baby wel eens wakker voor een voeding op mijn verzoek, bijv. wanneer ik naar bed ga, dat vindt hij ook in de nacht geen probleem.
één jaar geleden
Reactie op Tory_Rose
Waarom heb je maar 1 of 2x de kans om te kolven?
Misschien kan je meer nac ...
Hij slaapt overdag nog maar 1 heel soms 2x een slaapje in zijn bed. Het lukt nog niet altijd, verder slaapt hij op mij. Ik oefen dit wel steeds meer. Nachtvoeding zou inderdaad kunnen
één jaar geleden
Reactie op Rooszz
Is het eigenlijk mogelijk dat baby’s een voorkeursborst hebben? Links lijkt ...
Aansluitend hierop: ik denk dat de linkerborst favoriet is hier. Tot nu toe ging het wel maar sinds 2 dagen heel onrustig als hij rechts moet drinken. Geen probleem met op zijn zij liggen of speentje, enkel aan de borst onrustig. Herkenbaar voor iemand? Enig idee waarom?
één jaar geleden
Reactie op Rooszz
Aansluitend hierop: ik denk dat de linkerborst favoriet is hier. Tot nu toe ...
Je kan hem rechts eens in dezelfde houding leggen zoals hij links ligt :) rugby, mss ligt hij liever op zijn rechterkant en is dat het verschil? Hier wisselt hij al eens in ‘favoriete borst’ :D merk dat hem dan even anders leggen vaak wel helpt
één jaar geleden
Hi 👋🏻
Ik geef onze zoon nog steeds borstvoeding en kolf 1 x per dag een fles voor de avond, voor de probiotica poeder. Het valt mij op dat hij best veel drinkt. De fles voor de avond is 150 ml en in totaal drinkt hij nog steeds 8 voedingen op de dag. Hij weegt denk nu rond 7 kilo en is 3 maanden.
één jaar geleden
Verscholenen jullie in de nacht ook altijd de luier? Wij doen het nog steeds voor elke voeding als ze komt, ook in de nacht. Er zit altijd wel plas in. Maar vroeg me af of het ook echt “nodig” en fijner voor haar is of dat het ook prima met alleen voeding kan.. Ze wordt er toch meer wakker door.. Ze slaapt ook wel eens door en dan doen we dus ook geen luier. Poepluier doen we wel altijd meteen (die horen we haar doen).
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Verscholenen jullie in de nacht ook altijd de luier? Wij doen het nog steed ...
Hier doe ik sinds een paar nachten idd alleen nog als het een poepluier is verschonen snachts (tussen 22/23 en 6 zo'n beetje), hij heeft dan sochtends wel echt een volle luier, maar het lekt niet door en hij slaapt er beter bij omdat hij idd minder wakker word, lijkt ook geen last te hebben van de luier. dus ik ben er tevreden mee!
één jaar geleden
Reactie op Jennn89
Hi 👋🏻
Ik geef onze zoon nog steeds borstvoeding en kolf 1 x per dag een ...
Ik doe het vaak om de voeding ook overdag. Maar onze zoon komt nog om de 3 uur. Ik zou zeggen probeer het gewoon uit.
één jaar geleden
Reactie op 228-Elise
Verscholenen jullie in de nacht ook altijd de luier? Wij doen het nog steed ...
Alleen met poep en als het een hele volle luier is! Merk dat hij snachts veel minder plast, vaak sochtends pas volle luier
één jaar geleden
Mijn baby drinkt sinds 2-3 dagen een stuk slechter (zowel aan de borst als van zijn gekolfde flesjes die hij deels laat staan), hij poept en plast wel goed (plassen zelfs meer dan normaal lijkt het) en is verder alert. Maak me een beetje zorgen gezien de warmte of hij wel genoeg binnenkrijgt en ook een beetje zorgen over mijn productie gezien ik die net met moeite weer op peil had gekregen 😬 Herkennen anderen dit toevallig ook, kan het met de warmte te maken hebben? Ik zou juist verwachten dat ie nu meer zou willen drinken.