920 Reacties
één jaar geleden
Hi Dames,
Zijn jullie al een keer ongesteld geworden ? En merkten jullie toen ook een mega dip op in jullie productie ?
Zelf ben ik dit weekend ongesteld geworden en is mijn productie echt helemaal gekelderd.
Trok dat bij jullie snel weer bij ? Of merkten jullie geen verschil ?
één jaar geleden
Reactie op GN89
Mijn baby drinkt sinds 2-3 dagen een stuk slechter (zowel aan de borst als ...
Heel herkenbaar. Beetje frustrerend gezien ik ook verwachtte dat hij meer zou willen drinken. Heb het nu beetje losgelaten. Hij is wel iets minder zijn vrolijke zelf maar had gelezen dat meer baby’s dat hebben dus dat dat mogelijk door de warmte komt. Kijken of het na morgen weer wat beter gaat
één jaar geleden
Reactie op RmeK
Zaterdag ga ik weer beginnen met werken! Ik ga altijd graag fietsend naar h ...
Ik heb een medela koeltas. Het werkt supergoed👍🏻
één jaar geleden
Reactie op RmeK
Zaterdag ga ik weer beginnen met werken! Ik ga altijd graag fietsend naar h ...
Ik heb een klein zwart vierkant koeltasje, van de kruidvat (was nu maar 2,99!)
Waar het makkelijk inpast met een paar koelelementen, afgelopen weekend met de hitte getest, en alles blijft uren koud!
één jaar geleden
Reactie op RmeK
Snelle graag: hoevaak drinken jullie kindjes? Mijn zoontje drinkt nu 6x waa ...
Mijn zoontje (12 weken) drinkt nog tussen de 8 en 10 keer per dag 😅 waarvan snachts rond 0100 en 0500 meestal, de rest overdag. Hij clustert ook in de avond. 6 of 5 klinkt voor mij dus idd wel weinig, voedt je op verzoek? Hoeveel uur zit er ongeveer tussen een voeding? Is hij tevreden, heeft hij veel plasluiers en groeit hij goed? In dat geval drinkt hij misschien gewoon grotere hoeveelheden in minder keer.
Je zou eventueel voor je productie een extra keer kunnen kolven tussen 2 voedingen in (1x per dag bijvoorbeeld) en/of als je het idee hebt dat hij wel tekort komt hem proberen een keertje extra aan te leggen ?
één jaar geleden
Reactie op Eeneneen
Mijn zoontje (12 weken) drinkt nog tussen de 8 en 10 keer per dag 😅 waarva ...
Bedankt voor de reactie! Mijn zoontje is ook 12 weken en ik denk 6800 gram. Hij dronk toen hij net geboren was ongeveer 8x per dag. Heel snel sliep hij de nacht al door, waardoor hij op dit moment tussen 9 en 7 niet drinkt. Toen is hij snel van 7 naar 6x drinken gegaan. Hij laat ‘s nachts dus 10 uur tussen de voedingen en overdag ook rustig 4 uur. Hij groeit goed, is blij en tevreden en heeft idd genoeg plasluiers. Dus over 6x drinken maak ik me geen zorgen, ik vraag me alleen af of 5x niet wat weinig is 🙈. Vandaag heeft hij bijvoorbeeld zijn 4de keer drinken om 18:45 gedaan. Daarna heb ik hem om 20:00 en 21:00 nog maar een keer aangelegd om maar aan die 6x te komen. Maar om 8 uur had hij duidelijk amper honger 😅. Qua productie hoef ik me gelukkig ook geen zorgen te maken, er wordt genoeg aangemaakt voor hem haha. Ik vraag me vooral af of 5x niet te weinig is 🙈.
één jaar geleden
Reactie op RmeK
Bedankt voor de reactie! Mijn zoontje is ook 12 weken en ik denk 6800 gram. ...
Haha mijn zoontje woog bij t laatste weegmoment 6750 dus die ontlopen elkaar niet veel! Leuk hoe ze dan qua drinkgedrag zo als dag en nacht kunnen verschillen 😂 als ik het zo lees zou ik me persoonlijk geen zorgen maken, klinkt alsof je t allemaal keurig voor elkaar hebt met een heerlijk tevreden kindje, die aan 5 blijkbaar gewoon genoeg heeft ♥️
Mocht je behoefte hebben aan een houvast kan je de extra (6e) voeding misschien dan idd lichtjes kolven(niet helemaal leeg, vanwege je productie 😅). Blijkt hij idd genoeg te hebben aan 5:dan heb je een lekker voorraadje, mocht hij toch 6 nodig blijken te hebben! 😊😊
één jaar geleden
Ik was benieuwd hoeveel jullie babies zijn aangekomen tussen maand 2 en maand 3? De eerste 2 maanden was het bij ons ongeveer 250 gram per week maar nu tussen week 8 en 12 lijkt het “maar” gemiddeld ongeveer 150 gram per week te zijn. Ik lees zulke wisselende verhalen op internet over hoeveel het zou moeten zijn (minimaal 100, minimaal 150, minimaal 200). Volgende week heb ik weer meetmoment bij het cb en dan vraag ik het ook na maar was even benieuwd naar hoe het bij jullie zit. Ben wat extra onzeker omdat ik van bijna fulltime kolven weer ben overgestapt naar live voeden sinds ongeveer dezelfde tijd.
één jaar geleden
Reactie op GN89
Ik was benieuwd hoeveel jullie babies zijn aangekomen tussen maand 2 en maa ...
1130 gram tussen 1 maand(20-4, 5465 gram) en 3 maand(20-6) Dus 565 per maand gemiddeld en dat is minder dan 150 per week. Ze is nu 3maand en 10 dagen. 2 dagen geleden bij CB geweest en toen woog ze 6595 gram. Daar gaf de arts ook aan dat borstgevoede babys eerst heel hard groeien en daarna vlakt het wat meer af, precies zoals bij mijn dochter dus. Maar volgens mij geldt nog steeds; blije tevreden baby, goede volle luiers, alert, dan is het goed.
één jaar geleden
Reactie op GN89
Ik was benieuwd hoeveel jullie babies zijn aangekomen tussen maand 2 en maa ...
Ons zoontje is tussen 0-4 weken 940gr bijgekomen (sterk afgevallen de eerste dagen. Tussen 4-8 weken 1330gr en tussen 8-12 weken is hij 780gr aangekomen. De laatste weken komt hij dus ook minder snel aan :)