920 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Jennn89
Ik merk dat ik het wel vermoeiend vind worden borstvoeding maaaaaar wil hee ...
Hier geef ik overdag kunstvoeding en s ochtends, s avonds en eventueel s nachts borstvoeding. Productie is wel iets gedaald maar niet zo erg dat hij het er niet goed op doet. Doe dit nu meer dan een maand op deze manier. Wil dit als dit lukt nog iets meer dan anderhalve maand doorzetten (tot hij 6 maand is). Ik vind het persoonlijk nog zo'n fijn momentje samen.
één jaar geleden
Reactie op LenM92
Hier geef ik overdag kunstvoeding en s ochtends, s avonds en eventueel s na ...
Ja daar wil ik misschien ook naar toe. Ben nu alles aan het kolven en merk dat hij er nu wel drie uur tussen laat. Misschien dronk hij steeds met 2 uur weinig en kwam hij daarom steeds eerder( geen idee ) heb nu een goedkope echt draadloze kolf gekocht (Youha) misschien maakt dat het ook gemakkelijker dan de medela freestyle.
één jaar geleden
Sinds ik aan het werk ben gaat mijn zoontje naar de opvang. Hij is ondertussen 3,5 maand en ongeveer 7100 gram. Nu krijgt hij op de opvang natuurlijk mijn afgekolfde melk.
Als ik live voed, doe ik aan block voeden. Dus 1 borst per keer aanbieden en dan 2 voedingen dezelfde borst.
De leidsters op de opvang bieden hem altijd 200ml aan, omdat ik heb aangegeven dat dat wel mag. Maar nu ik reken, vraag ik me af of dat niet veel te veel is.
Als ik me aan de vuistregel moet houden zou hij: 130x7,1:5=185ml mogen drinken. Maar hij lijkt aan de fles wel altijd meer te willen.
Ik ben op mijn werk nu ook 2 borsten aan het kolven per voeding om aan die hoeveelheid te komen. Soms komt er uit 1 borst maar 100ml, waar ik hem thuis dus niet nog een tweede zou aanbieden.
Hij groeit goed en is een blij ventje, maar ik vraag me af of ik dit allemaal wel goed doe zo 🙈
één jaar geleden
Reactie op RmeK
Sinds ik aan het werk ben gaat mijn zoontje naar de opvang. Hij is ondertus ...
Wat je met een kolf uit je borst krijgt en wat jouw baby uit je borst krijgt zijn echt twee verschillende dingen. Sommige vrouwen kolven precies wat de baby in 1x drinkt, anderen kolven zoveel dat je er twee flessen me kunt vullen en weer anderen moeten meerdere keren kolven voor 1 flesje. Dat kan en mag allemaal!
Wel goed om te checken:
Wordt de fles therapeutisch gegeven? Dus kleinste speen en de fles zoveel mogelijk horizontaal en kind rechtop?
Voor de berekening: 3,5 maand is de 4e maand, dus 120xgewicht / aantal voedingen. Maar uiteraard is dat een richtlijn, niet een wet. Als je zeker weet dat je kind echte honger heeft na een flesje volgens de formule zou ik eerder een extra flesje geven ipv nog meer volume. Natuurlijke maaginhoud tot 6 maanden is maar 100 mL namelijk.
één jaar geleden
Reactie op Miss Pluis
Wat je met een kolf uit je borst krijgt en wat jouw baby uit je borst krijg ...
Okee al erg fijn om te lezen dat het niet gek is dat het met kolven dus anders werkt 😊.
Ik durf niet te zeggen hoe er op de opvang gevoed wordt. Wat is het voor-en nadeel van therapeutisch voeden in mijn verhaal?
Oh nou met die formule mag hij nog minder! 170ml ongeveer. Ik dacht er dus ook aan misschien minder aan te bieden en daarna of extra geven zo nodig.
Bedankt voor de hulp! 🙌🏻
één jaar geleden
Reactie op RmeK
Okee al erg fijn om te lezen dat het niet gek is dat het met kolven dus and ...
Het voordeel met therapeutisch voeden is dat het langer duurt waardoor er tijd is voor het gevoel van verzadiging om op te komen en dat ze beter de zuigbehoefte kunnen vervullen. Het komt best weleens voor dat de opvang denkt dat een bv baby nog honger heeft terwijl het juist zuigbehoefte is. Aan de borst wordt de zuigbehoefte veel beter vervuld voor babies.
één jaar geleden
Ik heb tot nu toe de regeldagen nooit zo gevoeld maar volgens mij zit ik nu in de 3 maanden regeldag. Ik vroeg me alleen af: ik las altijd dat babies dan heel vaak willen drinken. En mijn zoontje komt idd vandaag echt om de anderhalfuur maar drinkt voor mijn gevoel wel een stuk slechter/minder efficiënt dan normaal, met veel onrust, loslaten etc. Hoort dat ook bij regeldagen of is het mss toch iets anders?
één jaar geleden
Reactie op Jane97
tips om het kolfapparatuur snel droog te krijgen? vandaag weer voor het eer ...
Ik werd hier ook helemaal gek van. Wat ik nu doe: kolfspullen in koeltas bewaren. Aan het einde van de dag was ik alles af. Tussendoor dus niet afspoelen ofzo. Scheelt veel tijd en zolang de spullen koud staan is het geen probleem :)
één jaar geleden
Reactie op lottebloemetje1223
Ik werd hier ook helemaal gek van. Wat ik nu doe: kolfspullen in koeltas be ...
Dit doe ik nu dus ook! Het afwassen kan bij mij ook niet in de ruimte waar ik kolf (mijn eigen kantoor) dus ik moet dan naar de algemene koffiekamer met mijn spulletjes en dat vind ik niet handig en niet prettig.
In de koeltas gaat prima!
één jaar geleden
Reactie op Eeneneen
Dit doe ik nu dus ook! Het afwassen kan bij mij ook niet in de ruimte waar ...
In het kader van het normaliseren van borstvoeding zet ik mijn melk gewoon in de algemene koelkast in de lunchruimte.
Er staat ook koeienmelk en soms geitenyoghurt dus mijn flesjes melk vinden het heel gezellig.
En ik was ook mijn kolfonderdelen daar een paar keer per dag.
Nog even en ik zit kolvend in een vergadering. De flexruimte kan ik al afvinken.
En als iemand een wenkbrauw optrekt dan zeg ik dat zwangerschapsdementie algemeen bekend is, maar ik daarnaast te maken heb met zwangerschaps-decorumverlies. En ik hou er van.
één jaar geleden
Reactie op Tory_Rose
In het kader van het normaliseren van borstvoeding zet ik mijn melk gewoon ...
Haha, dat vind ik echt stoer 😁👍 aan de ene kant wil ik ook heel graag borstvoeding normaliseren en me niets aantrekken van de mening van anderen, maar aan de andere kant ben ik letterlijk de enige vrouw in het gebouw waar ik werk, op de secretaresse van de grote baas na, en ook nog een van de jongsten, en voelt het voor mij niet fijn om in mijn eentje de mannencultuur daar te lijf te gaan 😅
Mijn directe collega s weten dat ik kolf, en hebben daar ook respect voor, hebben zelfs niet storen bordjes gemaakt voor op mijn kantoordeur, en denken zoveel mogelijk mee, maar voor nu blijft het daarbij voor mij 😅
één jaar geleden
Reactie op Jane97
tips om het kolfapparatuur snel droog te krijgen? vandaag weer voor het eer ...
Ik maak het droog met een schone doek🫢