920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op the-ben

Sinds ik weer aan het werk ben is het zoeken hoe het hele kolven enzo vorm ...
ik kolf 3x en kolf dan lang niet zoveel als hij drinkt. Ik heb besloten niet teveel druk op mijzelf te zetten en dat als het niet genoeg is hij er een flesje kv bij krijgt

één jaar geleden

Reactie op Jane97

ik kolf 3x en kolf dan lang niet zoveel als hij drinkt. Ik heb besloten nie ...
Ik kolf 2 of 3x Heb op lange na niet genoeg. Ze krijgt kv erbij en dat gaat prima. Ze zal wel moeten. Honger is erger.

één jaar geleden

Reactie op the-ben

Sinds ik weer aan het werk ben is het zoeken hoe het hele kolven enzo vorm ...
Ik werk meestal thuis dus het is praktisch wat kolven betreft (ik kolf alsnog omdat mijn baby de borst weigert overdag). Als ik naar kantoor ga, ga ik maar een halve dag, dan kolf ik 1-2 keer. Dat gebeurt 1 keer peer week / 2 weken. Ik vind het heel fijn dat mijn werk deze flexibiliteit biedt. In de komende maanden (vooral vanaf 6 maanden) verwacht ik dat mijn baby meer vaste voeding zal krijgen en minder borstvoeding.

één jaar geleden

Hoevaak voeden jullie de kleine per 24 uur? Als ik lees dat flesjes van richting de 200ml worden meegegeven naar de opvang denk ik wow. Mijn kleine man komt nog zo een 10-12x volgens de formulie kom ik dan uit op zo een 80ml (niet zo een zware baby). Ik kolf ook niet zo veel. Hij gaat over twee weken naar de opvang dus maak me wel een beetje zorgen als ik andere berichten lees

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Hoevaak voeden jullie de kleine per 24 uur? Als ik lees dat flesjes van ric ...
Als ik een keer een flesje van meer dan 80 geef drinkt hij het trouwens wel… ben bang of ik wel genoeg ga kunnen kolven

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Hoevaak voeden jullie de kleine per 24 uur? Als ik lees dat flesjes van ric ...
Niet kijken naar anderen, elke baby is anders. Als die van jou elke 2,5 uur 80 ml drinkt geef je dat gewoon mee toch? En als jouw kind daar happy mee is en goed groeit, who cares wat de inhoud van een andere baby zn flesje is toch? Dat mijn buurman ontbijt met Redbull en een peuk, en de ander met een boterham met jam, maakt mij niet uit. Ik eet gewoon liever Brinta of cruesli.

één jaar geleden

Zowel baby als ik zijn snipverkouden. Ik heb het gevoel dat mijn productie gelijk dipt. We waren van de nachtvoeding af, maar aangezien ze nu al om 2 uur kwam, vrees ik dat het zelfs niet bij 1x blijft. Maar beter worden en mij beter voelen gaat vooral met genoeg slaap en dat gaat zo niet lukken. Hoe gaan jullie daarmee om?

één jaar geleden

Heeft er iemand een advies mbt avondvoeding? Situatie: onze dochter sliep vanaf +/- 3 maand ineens vanaf de avondvoeding (rond 19.00 uur) tot vroeg in de ochtend +/- 05.00/06.00 uur. Nu wordt ze sinds kort weer vaak wakker rond 03.00 uur. Helemaal niet gek voor haar leeftijd volgens mij, maar wel weer even wennen. Nu vraag ik mij af; is het wijsheid om haar rond +/- 23.00 uur nog te voeden? Of is het beter haar dan door te laten slapen? Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft! Tnx!

één jaar geleden

Reactie op LotteH93

Heeft er iemand een advies mbt avondvoeding? Situatie: onze dochter sliep v ...
Wij deden op vakantie geen droomvoeding gekolfde melk rond half 12 wat we thuis wel deden en baby werd toen rond half 3 weer wakker ipv half 6 dus het kan helpen als de baby behoefte heeft aan een extra voedmoment. Voordeel bij ons aan de droomvoeding is dat we de baby uit bed pakken en een flesje gekolfde melk aanbieden en dat hij niet wakker word maar lekker doorslaapt. Sommige babies kunnen ook goed droomvoeden aan de borst, bij ons lukt dat niet maar misschien bij jullie wel. De baby echt wakker wakker maken is denk ik niet fijn, onze baby wordt dan altijd erg overstuur maar misschien is dat bij jullie anders. Ken wel ook mensen bij wie het niet werkt en waarbij de baby alsnog snachts wakker wordt maar zeker het proberen waard :)

één jaar geleden

Ik heb een baby van 4maanden en ben langzaamaan weer aan het werk. Hij krijgt borstvoeding en ik kolf voor voorraad. Hij neemt alleen geen enkel flesje aan. Ook geprobeerd met kunstvoeding dat wilt hij al helemaal niet. Hij blijft zowat spelen met t speentje van de fles. Kleren helemaal onder de melk want t blijft niet in zn mond. Ik moet regelmatig eerder weg van werk om hem op te halen of voeden want hij vertikt t gewoon. Ik heb er inmiddels vrede mee dat mijn moeder melk regelmatig verspild wordt. Ik gooi het dan eens in zn badje. Maar ik zou ook eens gewoon met een gerust hart willen weggaan wetende dat hij gewoon zn flesjes drinkt pffff

één jaar geleden

Elvie kolf mysterie! Ben ik nu gek of hebben meer mensen dit? Wanneer ik heb gekolfd geeft het bakje bijvoorbeeld rechts 80 ml aan en links 40 ml. Wanneer ik het vervolgens in een Medela flesje giet is het opeens nog maar 100 ml. Ik snap er niets van! Wanneer ik 100 ml water in het elvie bakje doe om te checken en ik doe het dan in een medela flesje staat er wel 100 ml en lijkt het wel te kloppen. Hoe dan??

één jaar geleden

Reactie op Jerr

Ik heb een baby van 4maanden en ben langzaamaan weer aan het werk. Hij krij ...
Welke flesjes heb jij dan?

één jaar geleden

Reactie op GN89

Wij deden op vakantie geen droomvoeding gekolfde melk rond half 12 wat we t ...
Dank je wel voor je reactie! Het proberen waard dus. Het zal per kind inderdaad verschillen hoe hierop gereageerd wordt. Ik ga vanavond gewoon eens proberen een flesje afgekolfte melk te geven rond 23.00 uur, kijken of ze dan de nacht doorhaalt. Dank je wel!

één jaar geleden

Reactie op GN89

Wij deden op vakantie geen droomvoeding gekolfde melk rond half 12 wat we t ...
Nog één vraagje: wanneer kolfte je die droomvoeding af? Bv sochtends of juist na de laatste (live) voeding in de avond?

één jaar geleden

Reactie op LotteH93

Nog één vraagje: wanneer kolfte je die droomvoeding af? Bv sochtends of jui ...
Mijn productie is best gevoelig dus ik voel me nog niet helemaal comfortabel om een voedmoment te missen qua kolven. Mijn man gaf dan flesje en ik kolfde voor de keer erna :)

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Zowel baby als ik zijn snipverkouden. Ik heb het gevoel dat mijn productie ...
Door mezelf te vertellen dat hij met elke voeding antistoffen binnenkrijgt en daardoor minder erg ziek wordt, en ook minder lang. Verder hebben mensen het hier steeds over dat ze het zwaar hebben met nachtvoedingen maar, echt niet onaardig bedoeld, wat is er dan zwaar aan? Ik kan me 's ochtends amper meer herinneren hoe vaak ik gevoed heb in de nacht. Baby maakt wat geluidjes, ik trek mijn shirt omhoog. Leg een doekje onder mn borst en zijn wang ivm lekken. Ik til hem naar me toe (hij slaapt naast me), hij drinkt. Tijdens het drinken val ik half in slaap. Hij drinkt een minuut of 7? Ik kus hem, leg hem weer op zijn plek en hij slaapt weer verder. En ik val ook direct weer in slaap. Gaat dat bij jullie heel anders??

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Door mezelf te vertellen dat hij met elke voeding antistoffen binnenkrijgt ...
Bij mij gaat het heel anders! Ik voed in een andere kamer zodat ik in een fijne stoel kan zitten. Liggend voeden lukt mij niet. Daarna moet ik hem omhoog houden (ongeveer 10 minuten) omdat hij anders moet spugen. Met een beetje geluk valt hij tijdens het omhoog houden in slaapt en kan ik hem wegleggen. Maar soms is hij wel wakker en dan houdt mijn man hem omhoog en verschoond hij ons zoontje eventueel. Gelukkig vraagt hij nog maar 1 keer per nacht om voeding. Ik vind het niet per se super zwaar maar het vraagt wel om toewijding 😅

één jaar geleden

Sinds ik weer werk kolf ik op het werk. Nu valt het me op dat wanneer is kolf op een werkdag, er een verstopte melkklier ontstaat in mijn linkerborst. Dit is sinds het kolven al vaker gebeurd en de enige oplossing is mijn zoontje aanleggen dan lost hij weer op. Is dit normaal?

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Sinds ik weer werk kolf ik op het werk. Nu valt het me op dat wanneer is ko ...
Klinkt niet normaal maar gelukkig lost je zoontje het op.. Ik heb een dubbelzijdige kolf. Maar ik kolf altijd maar 1 borst tegelijk, zodat ik deze tijdens het kolven goed kan masseren met de andere hand. Misschien helpt dat voor jou ook? Het zorgt ook voor een betere productie.

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Sinds ik weer werk kolf ik op het werk. Nu valt het me op dat wanneer is ko ...
Ik heb dat wel eens gehad maar volgens mij kwam dat doordat het schild niet lekker zat, hard tegen de borst aan zeg maar. Terwijl ik er ook vaak genoeg geen last van heb dus misschien even goed checken of ze lekker zitten?