921 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Niet kijken naar anderen, elke baby is anders. Als die van jou elke 2,5 uur ...
Lekker hoor cruesli 😋 Nee dat is ook zo, maar ik betwijfel eigenlijk of ik genoeg melk heb… ik ga aankomende dagen even wat meer kolven om het in de gaten te houden maar ik denk dat mn productie na de dip van vorige week nog niet op het oude niveau is helaas. Ik vraag me dan ook af of hij minder zou komen als hij meer zou krijgen.

één jaar geleden

Reactie op Aww

Elvie kolf mysterie! Ben ik nu gek of hebben meer mensen dit? Wanneer ik he ...
Ik heb ook dat het in een flesje minder is dan de Elvie bakjes aangeven..! Maar met water had ik niet geprobeerd, vreemd haha

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Door mezelf te vertellen dat hij met elke voeding antistoffen binnenkrijgt ...
Ja, baby gaat een wakkercyclus in en ik ben minimaal een uur bezig met haar waar in slaap te krijgen. Ze krijgt rond 22.00 haar laatste voeding, slaapt dan rond 23, is uiterlijk om 6.00 weer wakker (en anders 1 van haar zussen wel). Ik kom dus sowieso elke nacht te kort. Tussendoor nog een paar keer een speen/aai over de bol vanaf mijn bed is niet fijn, maar breekt niet op, maar met een voeding houd ik voor mijn gevoel helemaal geen nacht over.

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Ik heb dat wel eens gehad maar volgens mij kwam dat doordat het schild niet ...
Zou best kunnen! Hoe weet ik of ze goed passend zijn of niet? 🙈

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Zou best kunnen! Hoe weet ik of ze goed passend zijn of niet? 🙈
Hieronder een link naar een guide Bij mij was het overigens zo dat het gwn te hard tegen mn borst drukte dus het zag ook gwn niet lekker https://www.medela.nl/dam/medela-nl/INFOGRAPHICS/Juiste-maat-borstschild.pdf/infographic-juiste-maat-nieuw-nl.pdf?uuid=jcr:bde64cf2-2806-45c4-8c88-e200343de343#:~:text=Meet%20met%20behulp%20van%20een,De%20tepelhof%20niet%20meemeten.&text=Bepaal%20op%20basis%20van%20de%20uitkomst%20je%20maat%20van%20het%20borstschild.

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Hieronder een link naar een guide Bij mij was het overigens zo dat het gwn ...
De url werkt niet denk ik zo maar even zoeken op medela kolfschild maat bepalen

één jaar geleden

Hoi mama’s Een vraagje ? Welke granen gaan goed met BV Ik gebruik Olvarit rijstebloem maar dat wordt heel dun. Graag tips alvast bedankt !

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

De url werkt niet denk ik zo maar even zoeken op medela kolfschild maat b ...
Bedankt!!

één jaar geleden

Reactie op the-ben

Sinds ik weer aan het werk ben is het zoeken hoe het hele kolven enzo vorm ...
Ik heb precies hetzelfde! Demotiverend en voelt alsof ik het niet goed genoeg doe. Maar krijg er toch echt niet meer uit 😞 Ik heb ook een beetje voorraad en soms kolf ik nog een keer in de 2 weken en geeft mijn man hem een flesje kv. Zodat ik dat gekolfde flesje weer kan verdelen over de andere voorraad die net te weinig is..

één jaar geleden

Onze dochter is sinds een week super onrustig tijdens - met name de avond - voedingen. Ze krijgt op een dag 3 flesjes, waarvan 2 borstvoeding en 1 kunstvoeding en dan in de ochtend/avond en nacht live borstvoeding. Heb het idee dat ze gewoon niet meer tevreden is met live voeden, omdat fles lekker makkelijk gaat (en heb zelfs het idee dat ze de kunstvoeding lekkerder vindt 🥲). Wil heel graag nog even door met ochtend/avond live borstvoeding, maar dit is zo demotiverend.. Ze drinkt dan even en begint na 1-2 minuten los te laten, te gillen, om zich heen te kijken.. Als ik haar dan even omhoog houd, is ze weer helemaal blij. In de nacht voeden gaat prima, dan valt ze ook vlot weer in slaap.. Herkenbaar voor iemand? Tips? Of is het gewoon aflopende zaak 😢?

één jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Onze dochter is sinds een week super onrustig tijdens - met name de avond - ...
Heb je al geprobeerd om therapeutisch te voeden? Kleinste speen gebruiken zodat ze er harder voor moet werken en in het begin de fles zo houden dat ze een tijdje moet zuigen zonder dat er iets uit komt. Dan is het verschil tussen borst en fles al iets minder groot. Volgens mij staat de periode van 4 maanden er sowieso om bekend dat veel kindjes wat slechter gaan drinken aan de borst, veel afgeleid raken en wat ongeduldiger, hier ook last van helaas :( soms ook echt een weigeraar hier, dan probeer ik het wat later opnieuw. Succes, het is echt zwaar hè.. ik hoor van mensen om me heen dat als je blijft volhouden het na een tijdje weer weggaat maar het is wel echt heel demotiverend.

één jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Heel herkenbaar! Behalve dat ik geen kv geef. We hebben een periode gehad van 3 weken ofzo slecht drinken. Echt maar een minuut soms aan de borst dat je je gaat afvragen of hij wel voldoende heeft gehad. Nou niet dus want in de avond krijsen van de honger maar nog steeds niet drinken dus hoppa maar weer kolven en flesje. Gaat sinds 2 dagen gelukkig weer beter! Zomaar ineens. Echt raar en frustrerend dat bv geven soms hoor… ik stond ook op het punt op te geven dit weekend als het niet beter werd. Hoop dat het daar ook snel beter gaat!

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Heel herkenbaar! Behalve dat ik geen kv geef. We hebben een periode gehad v ...
Ooooh ik ben zo blij dit te lezen!! Alsof ik mijn eigen situatie lees 😅 word er echt moedeloos van, hopelijk word het hier ook snel weer beter 😐

één jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Hier ook! Maar t gaat soms ook weer opeens dagen achter elkaar goed en dan is t weer (bijna letterlijk 😅) worstelen. Hebben jullie tips voor die worsteldagen om je tepels te sparen? Want auw😭. Mijn baby heeft vooral dat ie dan bij elk geluidje heel snel wil omkijken maar wel eerst zn kaken op elkaar klemt.

één jaar geleden

Voor de mama’s die ook weleens kv geven. Welke kv geven jullie naast de bv? & merkte je dan ook wel dat ze dan even krampjes hadden en hou je de krampjes niet in stand door maar steeds 1 keer per dag kv te geven. Hoor het graag!

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

Voor de mama’s die ook weleens kv geven. Welke kv geven jullie naast de bv? ...
Kruidvat eigen merk. In t begin 2 dagen krampjes daarna werd t beter. Ik deed s ochtends en s avonds bv rest kv

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

Voor de mama’s die ook weleens kv geven. Welke kv geven jullie naast de bv? ...
Wij geven thuis AH bio en op de opvang geven ze Nutrilon, heb niet het idee dat ze er last van heeft :) Krijgt 1 soms 2 flesjes KV per dag.

één jaar geleden

Reactie op LenM92

Kruidvat eigen merk. In t begin 2 dagen krampjes daarna werd t beter. Ik de ...
Wanneer je kv geeft kolf je dan ook. Ben ook beetje bang dat productie anders instort.

één jaar geleden

Voor de mama’s die kv geven overdag en Snachts/ochtend bv(live voeden). Hoe doen jullie dat om de productie op peil te houden? Er bij kolven of regelt het lichaam het zelf en kun je in de nacht blijven geven met voldoende productie ?

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

Wanneer je kv geeft kolf je dan ook. Ben ook beetje bang dat productie ande ...
Nee heb ik niet gedaan, productie daalde wel iets maar niet veel.