921 Reacties
één jaar geleden
Reactie op SJVD2020
Onze dochter is sinds een week super onrustig tijdens - met name de avond - ...
Heb je nog voldoende voeding? Evt kolven en dan geven? Kijken of dat beter gaat?
één jaar geleden
Reactie op MariaMaria2022
Heb je nog voldoende voeding? Evt kolven en dan geven? Kijken of dat beter ...
Ja, dat denk ik wel, maar weet ik natuurlijk niet zeker.. Het wisselt wel heel erg de laatste dagen, soms gaat het weer heel goed. Ik zou wel kunnen kolven inderdaad, maar moet zeggen dat het kolven me steeds meer tegen gaat staan. Op werk kolf ik 2 x per dag en zie er erg tegenop om dan ‘s avonds thuis ook weer te moeten kolven 🥲 hoopte eigenlijk om heel rustig af te bouwen naar ‘s ochtends en ‘s avonds live borstvoeding en verder over op KV, maar op deze manier is dat wel lastig en dat slechte drinken natuurlijk ook niet echt goed voor productie.. We rommelen maar weer wat aan hier 😅
één jaar geleden
Vervangen jullie weleens de kolfonderdelen? Of “verzorgen” jullie deze op een bepaalde manier? Ik las dat die membranen bijv best gevoelig zijn (heb een Medela). Ik vraag het omdat ik opeens heel weinig kolf en het kan aan mijn productie liggen maar heb ook het idee dat het mss deels aan de apparatuur ligt…
één jaar geleden
Reactie op GN89
Vervangen jullie weleens de kolfonderdelen? Of “verzorgen” jullie deze op e ...
Als je plots heel weinig kolft kan het inderdaad wel eens zijn dat je onderdelen versleten of stuk zijn en soms zie je het er niet of amper aan. Heb ik ook al aan de hand gehad dat 1 kant niets uitkwam en andere kant wel, bleek dat ventieltje stuk te zijn. Het zowieso berstndaig afhankelijk van hoe intensief je je kolf gebruikt om de ventielen en andere verslijtnare onderdelen regelmatig te vervangen. Als je full time kolf kan je best om de 2 a 3 maanden vervangen ik merk bij mezelf dat dat niet nodig is als je bijvoorbeeld enkel op het werk kolf. De 1ste maanden hebben wij fulltime moeten kolven en dan heb ik wel een paar keer dingen moeten vervangen waar ik nu dat al een tijdje niet meer heb hoeven doen omdat ik nog maar 2 keer per werkdag (4 per week) kolf ipv minstens 8 keer per dag.
één jaar geleden
Hoe gaat het bv over het algemeen bij jullie?
Ik ben al een paar weken aan het stoeien. Ventje dronk een tijdje best slecht, ben toen gaan power kolven en dat heeft eventjes geholpen. Hij was meer gaan drinken maar nu ben ik weer terug bij drinksessies van 3-5 min. Best weinig en geen hele volle luiers. Begin het stressen over of hij wel genoeg binnenkrijgt enzo een beetje zat dus overweeg aan te vullen met kv. (Groei in de gaten gehouden afgelopen weken)
Maar ben bang dat mn enigzins magere productie snel achteruit gaat. Ik wilde graag voeden tot tenminste 6 maanden maar het moet ook niet zo stressvol zijn pfff
één jaar geleden
Reactie op Rooszz
Ik ben al een paar weken aa ...
sinds ik weer werk en dus sommige dagen overdag kolf is de productie hier ook minder. Indien nodig krijgt hij toch een flesje nutrilon. Ik heb ervoor gekozen dit maar te accepteren, want stressen over mn productie en met moeite extra kolven helpt ook niet
één jaar geleden
Reactie op Rooszz
Ik ben al een paar weken aa ...
Hier gaat t 50/50, de helft van de tijd gaat het heel fijn en goed en dan vind ik het fantastisch. Maar er is ook heel vaak wel weer iets waardoor het lastiger is. We hebben de hele bv-ellende bingokaart hier wel minimaal 1x gehad. Op dit moment is het een overdag superdrukke en afgeleide baby die graag en vaak omkijkt tijdens t drinken zonder los te laten, en die ontdekt heeft dat je ook heel leuk kan knijpen trekken en duwen in de borst 🥲= kapotte en pijnlijke tepels. En een op werk teruglopende kolf opbrengst waardoor de voorraad snel erdoorheen was en t nu echt een beetje een strijd is om weer bij te kolven.
Maar tegelijkertijd : hoe verder we komen hoe minder ik erover denk om te stoppen want er zit nu al zoveel tijd en moeite en liefde in...en vind het toch wel heel speciaal en oooh die momenten dat het zo vredig gaat als dat je dacht dat het zou gaan en hij milkdrunk tevreden in slaap valt: ❤️❤️❤️❤️❤️
één jaar geleden
Reactie op Jane97
sinds ik weer werk en dus sommige dagen overdag kolf is de productie hier o ...
Dank voor het delen. Ik moet straks ook weer aan het werk en zal hier ongetwijfeld ook tegenaan lopen.
Heb je gemerkt dat je zoon in het begin krampjes kreeg van nutrilon of is dat gewoon goed gegaan?
één jaar geleden
Reactie op Veerveer
Hier gaat t 50/50, de helft van de tijd gaat het heel fijn en goed en dan v ...
Hoe bedoel je je hebt geen elastische tepels??
Nee maar mooi gezegd hoor.
Ik douw nog wel eens iets anders in zijn handen om hem bezig te houden, met ene hydrofiele doekje of knuffeldoek is hij ook al blij. Misschien kun je ook zoiets proberen?
één jaar geleden
Kent iemand dit? Sinds kort drinkt de kleine meid niet meer uit de borst.
Ze weigert. Gaat huilen en duwt echt mijn borst weg.
Iemand tips? Komt dit nog goed?
één jaar geleden
Reactie op robin199667
Kent iemand dit? Sinds kort drinkt de kleine meid niet meer uit de borst.
Z ...
Yep, ook rond de 4/5 maanden? Ik heb dat ook een tijdje gehad. Blijven aanleggen maar de kleine niet gefrustreerd laten raken. Andere houding proberen. Hier werkt de rugby houding enigzins maar dat is vrij zwaar nu met een grotere baby 😅
Heb je de laatste tijd nog iets veranderd als deo of douchegel ofzo? Het is een fase zeggen ze (zoals alles) maar het is vooral heel frustrerend
één jaar geleden
Reactie op Rooszz
Yep, ook rond de 4/5 maanden? Ik heb dat ook een tijdje gehad. Blijven aanl ...
Ooohhh dat geeft mij nog hoop. Zij is rond de 5 maanden, bijna 6 maanden.
Ze hapt zelfs ook niet meer. 🥺 nee heb niks veranderd.
Het is echt heel frustrerend. En vind het ook best wel emotioneel. Ik wil nog zo graag dat de kleine de borst pakt.
één jaar geleden
Reactie op Rooszz
Waarom maken die kleintjes het ons zo ingewikkeld zeg 😭
Ja zegt dat wel🤣