921 Reacties
één jaar geleden
Reactie op robin199667
Kent iemand dit? Sinds kort drinkt de kleine meid niet meer uit de borst.
Z ...
Een half uur later weer de borst aanbieden. Is ze nog niet hapt weer een half uur wachten. Dit had ik bij mijn oudste dochtertje ook. Ik kwam toen vaak maar op 5 voedingen soms zelfs maar 4. Het is een fase. 🤷♀️
één jaar geleden
Reactie op AN01
Een half uur later weer de borst aanbieden. Is ze nog niet hapt weer een ha ...
Het wilt nog niet🥺
één jaar geleden
Reactie op GN89
Hier helaas ook vaak :( liggend gaat hier wel vaak beter, is dat misschien ...
Kan ik proberen🍀
één jaar geleden
Reactie op robin199667
Kan ik proberen🍀
Hang in there! Mijn dochter heeft ook soms een paar van die dagen. Niet dat ze boos is, maar veel loslaten, lachen, rondkijken, weer aanhappen loslaten etc. word er echt moedeloos van. Liggend in donkere kamer helpt soms.
één jaar geleden
Ik vraag me af of m’n zoontje voldoende drinkt: ik voed op verzoek en normaal gezien komt ie 5 x maar de laatste paar dagen ook een aantal keren maar 4x. Dat is weinig toch?
één jaar geleden
Reactie op Bliepbloep
Hang in there! Mijn dochter heeft ook soms een paar van die dagen. Niet dat ...
Hier haalt ze het dan vaak s nachts in. De wereld moet ontdekt worden en wacht niet omdat jij zo nodig moet eten. Dat doe je dan maar zo min mogelijk en met zoveel mogelijk onderbrekingen.
één jaar geleden
misschien een beetje een vage vraag hoor. Maar mijn zoontje heeft buikgriep en net flink overgegeven, ik ben dus nu aan het kolven want hij dronk amper wat en ik zit wel vol😅 Mijn vraag is nu kan ik deze melk die ik nu kolf later wel geven? na het overgeven dronk hij wel een beetje en zat te denken dat die bacteriën dan aan mijn tepel zitten? kan hij er niet opnieuw ziek van worden, of zitten er juist antistoffen in?
één jaar geleden
Mijn zoontje (6mnd) krijgt volledige borstvoeding op verzoek, dus ook voor troost & slaap. We zitten gemiddeld op de 8-12 voedingsmomenten per etmaal. Hij krijgt z’n voedingen voor en na z’n dutjes (alle slaap momenten overdag & ‘s nachts zijn samen met mij in bed of draagzak). Daarnaast dus nog als hij troost wilt. Hij hapt bijvoorbeeld ‘s nachts best vaak, al slapend, aan wanneer hij naast me ligt.
Dacht voor de bevalling altijd dat m’n baby in z’n eigen bed zou slapen en ik vrij snel vaste routine zou hebben 🤣. Boy was I wrong haha.
Nu wil ik beginnen met vaste hapjes maar ik vind het best spannend om allereerst in te schatten hoeveel ik moet geven. Daarnaast ben ik ook wat zenuwachtig over hoe ik in de gaten houd dat de vaste voeding niet mijn melkproductie negatief beïnvloed.
Andere hier ervaring mee of tips voor? Super bedankt 🥰🙏🏻
één jaar geleden
Reactie op SuzyJulie
Mijn zoontje (6mnd) krijgt volledige borstvoeding op verzoek, dus ook voor ...
Haha dat van vrij snel vaste routine hebben herken ik mega! Hier ook nope😅.
Ik heb zelf nog geen ervaring maar geef ook volledig bv op verzoek en wil binnenkort beginnen met vaste voeding. Vond zelf het boek baby-led weaning wel interessant om te lezen! (Aka Rapley). Mocht je t niet gelezen hebben dan is dat misschien wel een aanrader want omdat je aangeeft alles op verzoek te doen: Rapley gaat ook uit van dat de baby bepaalt wanneer ie minder melkvoedingen nodig heeft. Dus als je gewoon op verzoek blijft (borst)voeden zal het op een gegeven moment vanzelf minder worden maar op baby's tempo. De baby bepaalt ook hoeveel vast voedsel hij eet. Er staan ook tips in voor wanneer en hoe te beginnen met vast voedsel.
één jaar geleden
Reactie op SuzyJulie
Mijn zoontje (6mnd) krijgt volledige borstvoeding op verzoek, dus ook voor ...
Als je op verzoek blijft voeden is er niets aan de hand. Het wordt na verloop minder omdat er minder nodig is. Voedsel gaat langzaamaan een groter gedeelte van de caloriebehoefte vullen. Als jij nu genoeg hebt en de mogelijkheid om altijd naar behoefte te voeden, gaat het waarschijnlijk gewoon goed.
één jaar geleden
Reactie op robin199667
Ooohhh dat geeft mij nog hoop. Zij is rond de 5 maanden, bijna 6 maanden.
Z ...
Ik heb dit ook.. icm een kelderende productie. Ben er best wel emotioneel door. 😢 ‘s Ochtends vroeg is het allemaal geen enkel probleem en dan heb ik ook genoeg melk. Maar in de middag en avond lukt het nu allemaal even niet. Flesje pakt ze zo..
één jaar geleden
Reactie op nienkumpoops
Ik heb dit ook.. icm een kelderende productie. Ben er best wel emotioneel d ...
Ik was er ook emotioneel door. De kleine dicht tegen je aan, handjes om je borst. Even samen het moment.
Ik blijf het proberen, maar ik ga het opgeven. Ze weigert. Wordt boos en wilt absoluut niet!
Pak ik de fles begint ze ook meteen te drinken.
één jaar geleden
Ps zelfs liggend geprobeerd, in het donker, rustige omgeving niks werkt😬🥺
één jaar geleden
Reactie op robin199667
Ik was er ook emotioneel door. De kleine dicht tegen je aan, handjes om je ...
Precies dat. Zodra ze de fles ziet doet ze haar mond al open. Bij mijn borst draait en duwt ze weg en gaat ze huilen.. Ik ga eerst nog wel alles proberen (boezemvriendjes, extra kolven etc), maar ik ben bang dat ik de situatie moet gaan accepteren..