921 Reacties

één jaar geleden

Reactie op nienkumpoops

Precies dat. Zodra ze de fles ziet doet ze haar mond al open. Bij mijn bors ...
Laat even weten als het jou wel lukt🍀 ik ben er ook bang voor.☹️

één jaar geleden

Reactie op nienkumpoops

Precies dat. Zodra ze de fles ziet doet ze haar mond al open. Bij mijn bors ...
Misschien mosterd na de maaltijd of heb je dit al lang geprobeerd maar misschien kan een fijne lactatiekundige nog iets voor je betekenen? Vind zelf dat er veel verschil zit in bijv de lk van het cb of zelfstandige lactatiekundigen waarbij je iemand kan zoeken die bij je past. (Vind zelf Teddy Roorda, Myrteibclc , Roomborstvoeding op instagram fijn). Sterkte! Hoop dat jullie nog even door kunnen gaan :)

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

Misschien mosterd na de maaltijd of heb je dit al lang geprobeerd maar miss ...
Ik heb inderdaad mijn lactatiekundige een bericht gestuurd. Zij gaf een aantal tips 🙏🏻

één jaar geleden

Reactie op robin199667

Het is gelukt! 😃 Er spelen twee dingen: - mijn productie was te laag, dus de toestroom was niet naar de wens van mijn baby. - Ze lijkt van 5 naar 4 voedingen te gaan. Daardoor wilde ze al vaker haar toetje niet meer drinken. Op advies van mijn lactatiekundige heb ik gisteren gepowerkolfd (is dat een woord? Haha.) Ik heb elk half uur, voor 3 uur lang gekolfd tot het tsr kwam en dan een paar minuutjes kolven tot de toestroom stopt. Ik werd vanmorgen wakker met harde borsten, bijna een ontsteking zelfs, en ze heeft vanmorgen en net gedronken bij mij. 🎉 Gisteren op de opvang was ze ok met een voeding minder, dus ze zat gisteren op 4 voedingen. Vandaag lijkt ze er ook al eentje minder te willen.

één jaar geleden

Wie lukt het om overdag kv te geven en de nacht nog live bv? Onze zoon komt nog best vaak in de nacht dus flesjes maken is voor ons geen optie 😝 en ik wil ook echt nog niet stoppen met bv.. 7:30 bv 11:00 bv 14:30 bv 18:30 kv 23:00 kv Vaak komt hij 2 keer in de nacht en 100 keer voor een speen. Als hij op de opvang zit kolf ik erbij. Maar misschien dat ik de fles van 11:00 en 14:30 ook wil vervangen voor kv. Ben ook lichamelijk echt uitgeput vanwege weinig slaap.

één jaar geleden

Reactie op nienkumpoops

Het is gelukt! 😃 Er spelen twee dingen: - mijn productie was te laag, dus ...
Fijn dat het is gelukt!

één jaar geleden

Soortgelijke vragen zijn hier al vaker langsgekomen maar ik kan het niet echt terugvinden: met welke kunstvoeding hebben jullie goede ervaringen om te combineren met borstvoeding? Ik wil misschien af en toe een flesje kunstvoeding naar de opvang mee gaan geven omdat t echt een gedoe is om de voorraad gekolfde melk op peil te houden (ik kolf hetzelfde of net iets minder dus er is vrijwel geen speelruimte en krijg er langzaamaan een beetje stress van. Ik ben nogal chaotisch en vergeet wel eens een kolfsessie en dat kan nu dus eigenlijk echt niet. Dus dat zou me wat meer ruimte geven). Baby is 5,5 mnd en tot nu toe volledig bv maar wil dus morgen ofzo alvast eens een flesje kunstvoeding uitproberen om te zien hoe hij erop reageert maar ben ook een beetje bang voor krampjes, verstopping of andere ellende (waarschijnlijk maak ik me veel te druk 😅). Dus was benieuwd naar goede ervaringen??

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

Soortgelijke vragen zijn hier al vaker langsgekomen maar ik kan het niet ec ...
Hier krijgt onze zoon nutrilon duobalans, die wordt geadviseerd met borstvoeding. Hij poept nog steeds , ontlasting is wel iets papperiger. Maar voor derest lijkt hij er goed op te doen. Let wel op dat je met 6 maanden naar de opvolgmelk gaat 😋

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

4 dagen per week krijgt ons zoontje 1 flesje gewoon nutrilon 1, hij heeft nergens last van en vind het net zo lekker

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

Wij hebben zowel gewone nutrilon als duo balans gehad. Beide werden door onze zoon goedgekeurd. Geen last van krampjes oid

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

Hier krijgt onze zoon nutrilon duobalans, die wordt geadviseerd met borstvo ...
Zeker niet zolang de baby nog minimaal 700 ml kv/bv krijgt. Dan is de 1 beter. Ik combineer met nutrilon omneo vanaf dag 1

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

Hier raadde mijn vroedvrouw NAN evolia aan. Die is specifiek voor de combinatie bv + kv

één jaar geleden

Even van me afschrijven hoor. Ik had gehoopt mn baby tenminste 6 maanden helemaal bv te kunnen geven. Maar met 5,5 maanden zojuist het eerste flesje kv gegeven. 😢 Het doet me een beetje pijn maar het is beter zo denk ik. Ups and downs gehad maar sinds 2 dagen weet aan het sukkelen met mijn productie. Heb wel diepvriesmelk (gisteren gegeven ook) maar we gaan op vakantie van de week en wilde niet het risico nemen dat we hem daar voor het eerst gaan voeden en hij er dan slecht op reageert. Pfff, dan hebben we de eerste keer kv maar gehad, is wel een ‘ding’ minder. Hopen dat mn productie snel weer op niveau is en weer lekker kan doorvoeden. Nou, nu weer door kolven 😅

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

Hier krijgt onze zoon nutrilon duobalans, die wordt geadviseerd met borstvo ...
Ik ben gewoon even nieuwsgierig, door wie wordt dat geadviseerd? Hier vierde kindje en 4e keer borstvoeding maar nog nooit geadviseerd over welke kv goed combineert met bv. Hier steeds met kruidvat gecombineerd als ik ging afbouwen, want een van de goedkopere. Ik dacht (nav keuringsdienst van waarde) dat alle babyvoeding (nr 1 in elk geval) nagenoeg gelijke ingredienten heeft vanwege wetgeving en dat het dus geen klap uitmaakt of je nutrilon of kruidvat koopt. Bij nutrilon betaal je alleen meer voor voornamelijk marketing.

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Even van me afschrijven hoor. Ik had gehoopt mn baby tenminste 6 maanden he ...
Sterkte En kv is niet slecht he

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

Mijn ervaring is dat het geen reet uit maakt en duurder niet beter is :)

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Sterkte En kv is niet slecht he
Dankje en nee dat wil ik ook niet zeggen. Ben zelf ook groot geworden met kv :)

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

Ik zit toevallig precies met dezelfde vraag! Onze dochter is volgende week 6 maanden en wil ook af en toe een flesje gaan geven 😊

één jaar geleden

Reactie op NBaby2023

Ik zit toevallig precies met dezelfde vraag! Onze dochter is volgende week ...
We hebben toevallig net vandaag een flesje nutrilon 1 gegeven (omdat ze die bij de opvang ook hebben en het in losse zakjes te koop is aangezien we het maar sporadisch gaan geven en een pot maar 3 tot 4 weken houdbaar is na openen). Gaat tot nu toe helemaal prima. :)

één jaar geleden

Reactie op robin199667

Hier nog een gevalletje van prutsen en steeds vaker s nachts komen. Voor de vakantie kwam hij nog maar 1 keer. Alleen om half 4. Daarna bij ons in de kamer geslapen en nu is het prut. Met de voedingen is het maar kort drinken. Als ik kolf dan komt er 100 ml ofzo uit. Ik ben op. Ik wil niet kolven en wil ook eigenlijk dan kunstvoeding geven. Ik wil niet in productie moeten stoppen, naar een vrijwillige stop maken…😔