921 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Jkp88

Ik ben gewoon even nieuwsgierig, door wie wordt dat geadviseerd? Hier vierd ...
Dat wordt geadviseerd op hun website.. voor mij niet duurder hoe beter want als er een ander merk was geweest met deze specificatie dan had ik dat ook geprobeerd.

één jaar geleden

Reactie op Verwachtend

Hier nog een gevalletje van prutsen en steeds vaker s nachts komen. Voor de ...
Ah ik heb echt precies hetzelfde! Mijn dochter is 5 maanden en een week en wilde eigenlijk sowieso 6 maanden voeden. Sinds ik werk loopt m’n productie ook terug.. eerst had ik sowieso 150 per keer en nu nog maar 100. Wil alleen uit eigen keus stoppen ☹️ Helaas geen tips voor jou aangezien ik hetzelfde heb.. Wel een dikke knuffel 🤗

één jaar geleden

Sinds de geboorte van onze dochter geef ik met liefde borstvoeding. Ze is nu 6 maanden oud. Momenteel struggle ik een beetje met de borstvoeding. Sinds 3 weken geef ik bij de laatste voeding om 19:00/20:00 afgekolfde melk. Ik ben dit gaan proberen omdat voor die tijd onze dochter vaak ontevreden naar bed ging en vaak na een uurtje weer wakker werd. Ik dacht dat ik op dat tijdstip niet genoeg melk had. Ik ben toen de fles afgekolfde melk vrij snel gaan ophogen van 150 tot 200/210. Sindsdien gaat ze zonder moeite naar bed en word ook niet meer wakker. De volgende voeding voor haar is pas om 07:00/08:00. Ik kolf zelf nog 1x om 22:00 uur. Dit is dan de voeding die ik de volgende dag om 19:00 geef. Dus het ziet er als volgt uit: 07:30 live BV 11:00 live BV 14:00 live BV 17:00 live BV 19:30 afgekolfde melk 200 Soms kolf ik niet genoeg waardoor ik m’n voorraad moet aanbreken. Nu sta ik op het punt om misschien maar 1 flesje per dag kunstvoeding te geven.. omdat ik dus blijkbaar niet genoeg heb momenteel.. Daarnaast heb ik ook al een aantal weken 1 borst die echt veel minder produceert.. Kan het dat op een bepaald moment de productie gewoon minder word? Hebben jullie tips/advies voor bovenstaand probleem?

één jaar geleden

Reactie op NBaby2023

Sinds de geboorte van onze dochter geef ik met liefde borstvoeding. Ze is n ...
Mijn baby drinkt veel meer dan dat ik gekolfd krijg.. Ik had er enorm veel stress van omdat ik haar eigenlijk geen kunstvoeding wilde geven. Lang verhaal kort, uiteindelijk nutrilon DuoBalans aangeschaft die is speciaal om te mixen met borstvoeding. Op de 3 dagen dat ik werk krijgt ze half om half bv en kv en dat werkt hier prima. Misschien kan je dat met de laatste fles doen? Of 1/3 kv 2/3 bv? Het heeft mij heel veel rust opgeleverd. ❤️

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Zeker niet zolang de baby nog minimaal 700 ml kv/bv krijgt. Dan is de 1 bet ...
Hoezo met 6 maanden op 1 blijven? Krijgen ze dan niet te weinig ijzer binnen?

één jaar geleden

Reactie op Meisjeuitamsterdam

Mijn baby drinkt veel meer dan dat ik gekolfd krijg.. Ik had er enorm veel ...
Bedankt voor je reactie. Wat een goed idee. Meng je dan BV en KV in 1 flesje of geef je het in aparte flesjes?

één jaar geleden

Reactie op NBaby2023

Bedankt voor je reactie. Wat een goed idee. Meng je dan BV en KV in 1 flesj ...
Yes zelfde flesje. Daar is die duobalans voor bedoeld. Dus afhankelijk van hoeveel ik gekolfd in de koelkast heb staan bepaald de oppas hoe ze dat over de dag kunnen verdelen ❤️

één jaar geleden

Reactie op Esma80

Hoezo met 6 maanden op 1 blijven? Krijgen ze dan niet te weinig ijzer binne ...
Zolang ze die 700 ml nog krijgen niet. Anders wel.

één jaar geleden

Ben even benieuwd wie van jullie bij totaal voeden op verzoek alweer menstrueren? Ik ben zojuist weer voor de eerste keer ongesteld geworden. Zoontje is nu 6 maanden. Had gehoopt dat het nog wat langer uit zou blijven 🙈😅.

één jaar geleden

Reactie op SuzyJulie

Ben even benieuwd wie van jullie bij totaal voeden op verzoek alweer menstr ...
Hier ook nog bv op verzoek en nog niet ongesteld. Dochter is van 28 maart. Wel af en toe menstruatie achtige buikpijn, maar hoop ook dat het nog even wegblijft

één jaar geleden

Reactie op SuzyJulie

Dochter van 31 maart, nog niet ongesteld. Moet wel zeggen dat ik hiervoor een hele onregelmatige cyclus had, dus überhaupt benieuwd ben hoe dat met de tijd zou zijn🤣

één jaar geleden

Reactie op SuzyJulie

Hier 1 of 2 maanden na de bevalling alweer, zoontje is nu bijna 6 maanden 😂 wel heeeel regelmatig dus dat is wel top

één jaar geleden

Reactie op Eeneneen

Hier 1 of 2 maanden na de bevalling alweer, zoontje is nu bijna 6 maanden � ...
Ik moet er echt aan wennen. Heb je ook het gevoel dat je menstruatie invloed heeft op je melkproductie? Hoor soms dat die dan lager kan zijn.

één jaar geleden

Reactie op SuzyJulie

Ik moet er echt aan wennen. Heb je ook het gevoel dat je menstruatie invloe ...
Jaaa ik moest er ook echt wel weer even aan wennen, ook om tampons mee te nemen enzo! Bij mij heeft het wel invloed op mijn productie, maar ik voed op verzoek, dus de kleine man komt op die dagen gewoon wat vaker 😊

één jaar geleden

Reactie op Meisjeuitamsterdam

Yes zelfde flesje. Daar is die duobalans voor bedoeld. Dus afhankelijk van ...
Wel eerst de duobalans aanmaken met juiste dosering en dan mixen met afgekolfde melk.

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

Wel eerst de duobalans aanmaken met juiste dosering en dan mixen met afgeko ...
Wat een fijne tips want ik heb hetzelfde probleem. Maken jullie de Duobalans in de ochtend al klaar voor de hele dag met BV gemixt voor op de opvang?

één jaar geleden

Reactie op Sophie00

Wat een fijne tips want ik heb hetzelfde probleem. Maken jullie de Duobalan ...
Nee hoor denk dat ze dat op de opvang prima zelf kunnen? Mocht je het wel zelf willen mixen lijkt het me geen probleem. Geloof dat je vooraf aangemaakte kunstvoeding tot 8 uur in de koelkast kan bewaren. Weet alleen niet of dat de kwaliteit van je borstvoeding ten goede doet.

één jaar geleden

Ik voed op verzoek, maar ben begonnen met de minipil sinds 3 maanden en slik door. Weet niet of ik anders al ongesteld zou zijn geworden?

één jaar geleden

Reactie op SuzyJulie

Ik ben helaas na 4,5 maand ongesteld geworden, maar de tweede keer laat op zich wachten. Wel gevoel van ovulatie gehad en alle pijntjes van menstruatie 14 dagen later, maar geen bloed te bekennen. Ik was altijd erg regelmatig. Denk dat het door de borstvoeding nog niet zo vaart loopt en vind het ook niet zo erg dat het weg blijft. Wel onhandig dat ik niet weet wanneer ik aan de beurt ben ivm spullen mee nemen. Heb nu tampons en wat inleggers in de luiertas gedaan

één jaar geleden

Even van me afschrijven Onze zoon van 6,5 maand drinkt overdag wanneer ik er niet ben tussen 8 en 18 vaak maar 300 mL totaal. Meer wil hij gewoon niet, terwijl ik wel meer kolf en hij (naar mijn idee) live wel meer drinkt dat dit. 's Nachts komt hij daarnaast ook veel de laatste tijd (3x meestal). Daarnaast krijgt hij natuurlijk een fruithapje en groente in de middag, soms ook een kwart boterham. Ik heb dus het idee dat hij niet meer voldoende heeft aan mijn melk en daarom zo vaak komt. Ook na 2 weken volledig live BV blijven de nachten ruk... Combinatie met kv ook al geprobeerd. Alle voeding doen we nog op verzoek. Wat zouden jullie doen? Meer vaste tijden aanhouden? Meer kv? Meer hapjes? Of gewoon "een fase"? 🥴