921 Reacties

één jaar geleden

Reactie op swmriw15

Even van me afschrijven Onze zoon van 6,5 maand drinkt overdag wanneer ik ...
Wat vervelend dat je hier zo mee zit. Kan heel goed begrijpen dat twijfelen stress geeft. Maar het is me niet helemaal duidelijk waardoor je denkt dat hij niet genoeg aan je melk heeft? Heeft hij genoeg plas en poep luiers? Valt hij af? Of kom je tot deze conclusie vanwege de 3x per nacht die hij nog wilt drinken? Het is, wanneer je overdag weg bent van kindje, heel normaal dat ze snachts meer bij je willen drinken. Eventueel om in te halen maar vaak ook voor troost en nabijheid. Dat hoeft dus niet te betekenen dat hij niet genoeg binnenkrijgt. Mijn zoontje drinkt overigens vaak 4-6 keer per nacht 🙈😂.

één jaar geleden

Reactie op SuzyJulie

Wat vervelend dat je hier zo mee zit. Kan heel goed begrijpen dat twijfelen ...
Oef pittig dat hij nog vaker komt. Hoe houdt je het vol? Hij poept en plast prima en groeit ook gewoon. Het is meer vanwege het zo vaak komen... En berichtjes van baby's die al wel doorslapen of slechts 1x komen maken dan zo jaloers... Verder heel gelukkig hoor haha! Ook na de nachten, want 1 lach en je bent het vergeten 💜

één jaar geleden

Reactie op swmriw15

Oef pittig dat hij nog vaker komt. Hoe houdt je het vol? Hij poept en pla ...
Ja dat is inderdaad pittig! Ik ben in de positie om overdag een dutje of twee mee te doen. Dat helpt enorm! Als je baby genoeg plast en poept en goed groeit dan heeft genoeg aan jouw melk! De borst is zoveel meer dan enkel voeding. Het is eigenlijk de originele speen natuurlijk 😂. Er gebeurt wat betreft ontwikkeling nu ook zo ontzettend veel. Dat moet hij allemaal verwerken. De opvang kan daarbij ook nog best wat prikkels geven. Dan raken ze afgeleid en is alles interessanter dan drinken. Wat extra geborgenheid en voeding zoeken in de nacht is dan heel natuurlijk….alleen niet heel fijn voor ons 😅. Tenslotte, een kindje dat vaker om een voeding vraagt en deze ook krijgt stimuleert van nature de productie. Hoe meer je aanlegt, hoe meer melk je lichaam zal aanmaken. Ik vind de website van La Leche League trouwens enorm informatief! Die heeft hierover ook wel informatie denk ik. Het is wel een hele pittige periode dit. Dan probeer ik me altijd te realiseren…de dagen en nachten zijn lang..maar de jaren kort. Hij zal echt niet forever zo veel wakker worden in de nacht. Je doet het hartstikke goed!

één jaar geleden

Wij geven alleen maar Flesvoeding en onze zoon komt ook nog iedere nacht om de 3 uur dus het hoeft zeker niet aan je productie te liggen

één jaar geleden

Reactie op Bartenijntje

Wij geven alleen maar Flesvoeding en onze zoon komt ook nog iedere nacht om ...
Flesjes van hoeveel geef je dan? Hier een combi van bv en kv maar is beetje zoeken naar hoeveel cc te geven. Hij komt ook weer iedere 3 uur. 200ml kv zou dan veel te veel zijn

één jaar geleden

Wij geven nu 6 Keer per dag 120ml en 2 keer 150 (vaak als hij de nacht ingaat en voor het middagdutje) in de hoop dat hij dan langer slaapt maar dit werkt soms wel en soms niet. Als ik vaker 150 geef geeft hij heel veel over

één jaar geleden

Mijn kindje is inmiddels zes maanden en ik wil langzamerhand overstappen op kunstvoeding. We hebben nog een voorraadje melk in de vriezer. Nu is mijn vraag: is beter voor het kindje om langer uitsluitend bv te krijgen en niet bij te voeden met kv (dan maak ik de voorraad binnen korte tijd op) of om zo lang mogelijk ten minste een gedeelte bv te geven naast kv(dan maak ik de voorraad geleidelijk op)? Ik ben benieuwd of iemand dat weet.

één jaar geleden

Reactie op JohannaLinda

Mijn kindje is inmiddels zes maanden en ik wil langzamerhand overstappen op ...
Het cb zei tegen ons dat de voordelen van borstvoeding krijgen als ze tenminste 1 voeding per 24 uur bv krijgen.

één jaar geleden

Reactie op swmriw15

Als je het mij vraagt een fase 🙈 nachtvoedingen met een baby van deze leeftijd zijn nog heel normaal. Krijgt hij misschien tandjes? Dan wil het aantal voedingen ook nog weleens toenemen.

één jaar geleden

Reactie op swmriw15

Mijn reactie wil ik trouwens niet over laten komen dat het niet zwaar mag zijn, in tegendeel 🙊 Je doet het goed mama 😊

één jaar geleden

Reactie op swmriw15

Ahhh zo herkenbaar! Maar niet aan jezelf gaan twijfelen want volgens mij is wat je aangeeft heel normaal en krijgt je kleintje genoeg binnen en fysieke nabijheid aan de borst en denk ik dat ie het ook gewoon heel fijn heeft bij je! Dus geen zorgen, tenzij die inderdaad aan het afvallen is oid. Bij ons is het ook dat ie zo aan het ontwikkelen is en aan het groeien dat ie ook meer wilt. Nu krijgt die van ons nog volledig bv en gaan we volgende week pas beginnen met hapjes (bijna 6 maanden nu). Snachts komt ie tussen de 3-5 keer en soms merk ik het pas als ie al lekker aan het drinken is 😅. Vooral op je eigen gevoel vertrouwen!

één jaar geleden

Misschien is dit al vaker gedeeld hoor maar ik begin ineens een beetje te twijfelen mbt borstvoeding en doorslapen. Ik geef nog volledig bv en m'n baby'tje komt nog 1 (met geluk) of 2 of 3 keer per nacht. Ik lees nu zo vaak dat het met kunstvoeding veel makkelijker gaat het doorslapen. Tot zover was dat echt geen argument om kv te nemen maar nu denk ik na 6 maanden, ben helemaal gesloopt met werk erbij en die nachten. Hoe doen jullie dat? Wat is voor jullie een reden om wel gewoon bv te blijven geven? Ik vraag mezelf af of ik het mezelf niet moelijk maak hiermee.. als ik andere moeders met een paar seconden een flesje zie maken maakt en dan verhalen hoor "ja nu slaapt ze zo door" maakt het me ineens onzeker. De groente/fruit hapjes gaan ook nog erg langzaam dus dat maakt het verschil ook nog niet. Ook daarin richtlijn gevolgd en gewacht tot 6 mnd.. zoek een beetje nieuwe motivatie en twijfel of ik niet gewoon alleen de avond kv kan geven? Hoor heel graag jullie ervaringen, dank!!🤗

één jaar geleden

Reactie op Soofmrt

Misschien is dit al vaker gedeeld hoor maar ik begin ineens een beetje te t ...
Mijn zoon komt met kv net zo vaak als met bv dus staar je daar niet blind op!

één jaar geleden

Nachtvoedingen zijn heel belangrijk voor je melkproductie, dus specifiek die voedingen vervangen voor kv klinkt niet handig. Ik ben zelf blij dat de kleine nachtvoedingen krijgt want soms is hij overdag zo afgeleid dat hij misschien te weinig binnen krijgt. In de nacht haalt hij dit in, drinkt dan rustig en de hele borst leeg.

één jaar geleden

Reactie op Soofmrt

Wij geven rond een uur of 22/23 een flesje kunstvoeding in haar slaap, inderdaad in de hoop dat ze zich dan minder vaak meldt in de nacht. Ik heb het idee dat ze uit de fles meer drinkt dan als ik borstvoeding zou geven. maar ik denk wel dat je met gekolfde melk hetzelfde effect zou bereiken. Ook merkte ik dat ze normaal drie keer wakker wordt ‘s nachts maar ze dan niet per se steeds gevoed hoeft te worden. Ik voedt nu nog maar één keer in de nacht, zo rond een uur of 3 als ze zich dan meldt, de andere keren dat ze wakker wordt valt ze na eventjes wachten vanzelf weer in slaap

één jaar geleden

Reactie op Soofmrt

Ik hoorde dit eerder ook maar blijkt dat kv of bv geen verschil zou maken (wat ik heb opgezocht) maar ik denk vooral doen wat voor jou goed voelt. Je kunt ook geitenmelk als kv doen, dat blijkt minder heftig te zijn voor die kleine en je kleintje kan dan ook makkelijker weer terug naar bv (moet je alsnog wel kolven) maar dat blijkt op elkaar te lijken.. Denk dat het voor jou en je kleine ook niet fijn is als je helemaal gesloopt bent🥺 Ik geef ook nog steeds volledig bv, bijna 6 maanden en nu idd ook pas beginnen met hapjes. Ik ben er gewoon nog niet aan toe om te stoppen dus dat kan ook een reden zijn😇 Maar weet dat beide goed is!

één jaar geleden

Reactie op Linda2344

Ik hoorde dit eerder ook maar blijkt dat kv of bv geen verschil zou maken ( ...
Mijn zoontje is sinds een maand klaar met de borst helaas. Sindsdien kolf ik en krijgt hij overdag een flesje afgekolfde melk. In de nacht kv want mn productie is wel minder geworden helaas. Maar nog steeds komt hij iedere 3 uur, maakt niet uit of het bv of kv is. Soms mis ik juist bv gevent hoppa borst eruit en thats it ipv heel flesje maken en spoelen enzo. Heel soms doe ik hem nog wel eens aan de borst en dan neemt hij een paar slokjes en wordt hij weer slaperig, dat is wel fijn. Dat heb je met kv helaas niet

één jaar geleden

Zou het helpen als ik gewoon stop met fles aanbieden om weer volledig weer terug naar de borst te kunnen? Ik kolf nu en geef ik daarna de fles. Maar ik ben bang dat als ik geen fles geef, dat hij s nachts alles wil inhalen..

één jaar geleden

Reactie op Verwachtend

Zou het helpen als ik gewoon stop met fles aanbieden om weer volledig weer ...
Waarom zou hij alles willen inhalen? Je moet dan inderdaad wel even vaak de borst geven als dat je een fles gaf. Maar als je dat doet valt er toch niet echt wat in te halen?

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Waarom zou hij alles willen inhalen? Je moet dan inderdaad wel even vaak d ...
Dame hier drinkt beter aan de fles dan borst. Met de fles kan ze nog dingen zien. Bij de borst is er afleiding, die kan ze niet zien. Dus stopt ze nadat de ergste honger is gestild