923 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Veerveer

Ik snap je dilemma helemaal! Zelf kolf ik alleen 2x op werk maar zelfs daar ...
Dank voor je reactie. Het is inderdaad zeer persoonlijk maar herkenning is ook fijn :) Ik doe ook inderdaad op werk tussendoor de kolf in de koeltas. Dat heeft het zeker iets beter te verdragen gemaakt.

één jaar geleden

Reactie op Aww

Hoi iedereen, ik blijf zoekende met kolven. Mijn productie lijkt ook af te ...
Met een handkolf kan je vaak alles er beter uitkolfen. Hoef je niet elke keer te gebruiken maar als je voelt dat er nog wat inzit is het een goede optie..

één jaar geleden

Hoihoi. Onze dame heeft net haar eerste tandjes gekregen. Gelukkig bijt ze niet op mijn tepels, maar toch zijn doe ineens gevoelig. Iemand die dit herkent? Iemand met tips?

één jaar geleden

Reactie op MiekeBV

Hoihoi. Onze dame heeft net haar eerste tandjes gekregen. Gelukkig bijt ze ...
Hoihoi! Hier was het een kwestie van weer even aan elkaar wennen! Onze kleine man moest even uitvinden hoe hij nu met die nieuwe dingen in zijn mond het beste kon drinken, en mijn tepels moesten even wennen aan soms langskomende tandjes 🙈 lekker even wat smeren tussen de voedingen door hielp hier ook, maar na een weekje ongeveer waren we allebei weer okay 😊

één jaar geleden

Reactie op Eeneneen

Hoihoi! Hier was het een kwestie van weer even aan elkaar wennen! Onze klei ...
Dat geeft hoop, dankjewel. Zo is het namelijk even niet leuk meer.

één jaar geleden

binnenkort ga ik een dagje naar de stad, eten, shoppen. Hoe doen jullie dit met kolven? zou niet weten waar ik dit moet doen. Kan ook niet in de auto, is beter bereikbaar met de trein

één jaar geleden

Reactie op Jane97

binnenkort ga ik een dagje naar de stad, eten, shoppen. Hoe doen jullie dit ...
Heb je een draadloze of vaste?

één jaar geleden

Reactie op Jane97

Als je een draadloze hebt gewoon in je bh stoppen en je gang gaan. Neem zakjes mee en een koeltasje zo kan je het daarin bewaren. Als tip spoel je kolf om ergens waar het kan en neem een doek mee om je kolf te drogen.

één jaar geleden

Reactie op Jane97

Als je een elektrische hebt zou je tijdens de lunch een beetje in een hoekje kunnen zitten en onder je trui kolven als je je daar comfortabel bij voelt. Of ergens in een pashokje

één jaar geleden

Hier ben ik weer met een vraag! De afgelopen 2 weken heb ik full time gekolfd vanwege doorkomende tandjes van mijn zoontje. Hij beet me en met het fulltime kolven heb ik dat kunnen omzeilen natuurlijk. Ik vind het prettiger om live te voeden (tenzij hij bijt natuurlijk) en dus wil ik vanaf morgen weer kijken of zijn bijt neiging weg is en dus weer live gaan voeden. Nu heb ik door het fulltime kolven mijn productie best goed kunnen bijhouden. En heb de volgende vragen: - mijn melk is ‘s ochtends altijd veel wateriger, is dat dan ook minder vullend? - ‘s ochtends voed ik maar 1 borst en kolf die ander met de hand af, 100 a 150ml. Omdat ik dan behoorlijk vol zit na de nacht. Alleen ‘s avonds is mijn productie lager waardoor ik nu dus ongeveer 60/70ml bij voed met overgebleven melk van de kolf momenten daarvoor. Als ik ‘s ochtends niet afkolf, wordt mijn productie van de avond dan meer? Of wordt mijn ochtend productie alleen lager? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bedankt

één jaar geleden

Iemand hier ervaring met vasospasme en tips? Ik heb er heel erg last van en dacht dat ik er vanaf was maar nu het weer kouder wordt blijkt t van niet. Mijn tepels worden volledig wit en ik zit me soms echt te verbijten van de pijn. Warm aankleden helpt maar deels omdat mn tepels alsnog reageren als ik weet dat het koud is (als ik de kou voel aan mn gezicht bijvoorbeeld). Ik las bijvoorbeeld iets over vitamine B6?

één jaar geleden

Mijn zoontje krijgt overdag gekolfde melk en snachts als hij wakker wordt live bv. Ik merk alleen dat hij steeds minder gekolfde melk drinkt… mijn melk lijkt ook een stuk vetter te zijn maar weet niet zeker of ik me dat inbeeld. Is dit herkenbaar voor iemand? Kan het zijn dat de melk verandert waardoor hij minder ml nodig heeft? Of zou het gewoon een fase zijn van minder drinken? Maak me niet per se zorgen maar was gewoon benieuwd :)

één jaar geleden

Reactie op GN89

Mijn zoontje krijgt overdag gekolfde melk en snachts als hij wakker wordt l ...
Bij ons hetzelfde, al geef ik voornamelijk live bv maar op de opvang en bij opa en oma krijgt ie gekolfde flesjes. Sinds hij vaste voeding krijgt (hier met 6 maanden dus nu zo'n 4 weken) drinkt ie vaak nog maar 90ml per keer. max 130. Ik had laatst een consult bij mij lactatiekundige en zij gaf aan dat baby's vanaf 6 maanden nog maar iets van 560 - 850 (weet niet meer zeker of het 850 was) melk drinken per dag. Dus kan heel goed zijn dat hij minder drinkt nu! (En je melk wordt inderdaad vetter / calorierijker)

één jaar geleden

Ik vroeg mij af hoeveel gekolfde melk jullie meegeven naar de opvang/oppas? En hoe vaak jullie per dag kolven? Onze opvang vraagt nu om flesjes van 180ml per keer en geven om de 3,5 uur.. ik merk alleen dat ik het niet voor elkaar krijg altijd die hoeveelheid te kolven. Mijn zoontje is 6,5 maand en krijgt twee keer per dag snacks

één jaar geleden

Reactie op Shennavg

Ik vroeg mij af hoeveel gekolfde melk jullie meegeven naar de opvang/oppas? ...
mij lukt het ook niet zoveel te kolven als hij drinkt. Ik kolf nu nog 3x per dag, meer vind ik geen doen en heb t idee dat ik dat dezelfde hoeveelheid in totaal kolf. Ik heb me er bij neegelegd en 3x in de week als ik werk krijgt hij 1 flesje nutrilon. Nu heb ik de reminder van mn manager gekregen dat t kolfrecht over 2 maanden stopt.. hoe doen jullie dit? ik heb maar 1x een half uur pauze op de dag en werk 9 uur. Voor maar 1 bv moment op.de dag ben ik nog niet klaar 🥺

één jaar geleden

Reactie op Jane97

mij lukt het ook niet zoveel te kolven als hij drinkt. Ik kolf nu nog 3x pe ...
Tegen die tijd kunnen je borsten het waarschijnlijk wel aan om daarvoor en daarna te kolven/voeden en alleen in de lunchpauze te kolven. Je hebt ook recht om na 9 maanden extra kolfpauzes te gebruiken als je dat wil alleen krijg je die niet meer betaald, dus dan moet je met de baas even afspreken hoe je dat doet, wanneer je die tijd inhaalt bv.

één jaar geleden

Reactie op Cookie23

Tegen die tijd kunnen je borsten het waarschijnlijk wel aan om daarvoor en ...
thanks!

één jaar geleden

Reactie op Shennavg

Zeggen ze ook hoeveel hij effectief drinkt? Want dat is wel veel! Hier juist een opvang die graag fruitpap wil gaan geven ipv melk. Dan zou ik niks meer mee moeten geven. Ik houd het nog even af maar ze zijn wel aan het aandringen (ze drinkt langzaam en pap vinden ze makkelijker om te geven)

één jaar geleden

Reactie op Shennavg

Mijn dochtertje drinkt om de 4 uur ongeveer en ook flesjes van 180 ml. Ik krijg dat ook niet in 2x bij elkaar gekolfd dus kolf vaak 1 of 2x extra (‘s avonds en ‘s nachts). Maar merk wel dat ik steeds lastiger gaat dus twijfel om 1 flesje te vervangen voor kunstvoeding

één jaar geleden

Onze zoon van 7 maanden valt overdag prima zelfstandig in slaap (zonder speen). De laatste voeding voor de nacht drinkt hij altijd langzaam en valt aan de borst in slaap. Nu wordt hij de laatste weken letterlijk ieder half uur wakker en wil dan de borst om weer te slapen. Echt niet vol te houden! Nu probeer ik hem s avonds wakker weg te leggen maar tot nu toe zonder succes. Hoe doen jullie dat? In een lichte kamer voeden? Wakker maken na het voeden?