923 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Anouk82
Onze zoon van 7 maanden valt overdag prima zelfstandig in slaap (zonder spe ...
Wij hadden hetzelfde, ons zoontje sliep overdag ook zelfstandig in. S nachts wel (bijna) altijd met de speen en ook met de borst na de droomvoeding. Nu zijn we met beide gestopt en gaat dit veel beter. Ik geef hem nu wakker voor het slapen gaan (rond 19 uur) de borst en leg hem dan wakker maar slaperig in bed. Hij slaapt nu veel langer door dan toen ik hem met borst of speen in slaap hielp. Ook slaapt hij langere stukken door dan toen hij een droomvoeding kreeg. Afgelopen week heeft hij voor het eerst de nacht doorgeslapen (19-6.40u). Af en toe voedt ik 's nachts nog eenmaal nu.
één jaar geleden
Reactie op MiekeBV
Iemand tips?
Ik heb buikgriep, kan letterlijk nog geen slokje binnenhouden ...
ORS halen, dat is milder voor je maag. En dan heel vaak een sipje nemen. Sterkte!
één jaar geleden
Hoi! Ik weet niet of deze vraag al is gesteld.
Mijn dochter van 8 maanden heeft eindelijk geleerd om zonder tepelhoedje te drinken toen ze 6 maanden was. Dat ging heel goed tot dat ze tandjes kreeg. Ze heeft nu twee tandjes en iedere keer als ze klaar is met drinken bijt ze kei hard. Ik zeg dan met een strenge stem dat ze niet mag bijten, maar dat lijkt ze niet te begrijpen. Hoe kan ik voorkomen dat ze weer gaat bijten? Mijn tepels doen zeer!!!
één jaar geleden
zijn er nog meer dames nog niet ongesteld? ik ben de 26ste 8 maanden geleden bevallen. Weten jullie of er een moment is dat je aan de bel moet trekken als je dan nog niet ongesteld bent? kan op internet niks anders vinden dan dat de meeste vrouwen tussen de 3 en 6 maanden pp weer ongesteld worden
één jaar geleden
Reactie op Jane97
zijn er nog meer dames nog niet ongesteld? ik ben de 26ste 8 maanden gelede ...
Ik toevallig deze maand voor het eerst, maar het kan meer dan een jaar duren. Op zich is dat geen probleem, tenzij je graag een broertje of zusje voor deze baby wilt. Dan kan je even naar de huisarts gaan.
één jaar geleden
Reactie op Jane97
Ik ook nog niet. Vind het dikke prima eigenlijk!
één jaar geleden
Reactie op Jane97
Bij volledige borstvoeding komt het meestal na 14 maanden weer op gang, dus bij 8 maanden nog geen reden voor zorgen!
één jaar geleden
Wat doe ik fout?
Baby hier heeft in 5.5 week 8 tanden gekregen. In het begin deed dat een beetje pijn aan mijn tepels door het zuurdere speeksel. Dit ging gelukkig snel weer over. Nu raakt ze vaak met haar voortanden mijn tepel en die zijn scherp. Dat doet echt heel zeer. Iemand tips hoe ik dit kan voorkomen?
één jaar geleden
Reactie op MiekeBV
Iemand tips?
Ik zie nu geen andere opties dan stoppen en dat wil ik eigenli ...
Oei! 8 tanden is ook wel veel in een keer 🙊 hier merkte ik echt dat de kleine even moest wennen aan het drinken met tanden in zijn mond, als hij echt beet zei ik 'nee, niet bijten' koppelde hem los en gaf hem even aan mijn man of legde hem even te spelen, daarna opnieuw proberen. Zo had hij snel door dat bijten echt niet de bedoeling was, maar zijn tandjes wel nog een tijdje gevoeld, inmiddels heeft hij er 3, en heeft hij geleerd te drinken zonder dat ik zijn tandjes voel, maar dat heeft wel een week of twee geduurd, dus kan me voorstellen dat dat met 8 tandjes lastiger is!
Heb ook wel t idee dat mijn tepels er wat aan gewend zijn geraakt, hopelijk gebeurd dat bij jou ook snel en hoef je niet te stoppen ♥️♥️
één jaar geleden
Reactie op Eeneneen
Oei! 8 tanden is ook wel veel in een keer 🙊 hier merkte ik echt dat de kle ...
Ze bijt ook niet, maar ze schrapen er langs.
De ondertandjes zijn geen probleem, daar gaat haar tong overheen en die ene keer dat ze dat vertikte kreeg ze geen melk. Probleem opgelost.
Maar die boventanden zijn veel lastiger en ik weet gewoon echt niet hoe. Inmiddels heb ik een soort van kloven aan de rand van het uitstekende gedeelte van de tepel(hoop dat ik duidelijk ben). Het wondvocht loopt eruit en ernaar wijzen doet al pijn.
En het is heel stom, ik heb haar 8 maanden gevoed. Ik weet dat ze het belangrijkste heeft gehad, ik weet dat er goede kv is. Dat krijgt ze ook en haar zussen kregen dat bijna alleen maar.
Maar emotioneel ben ik er niet klaar voor om te stoppen.