889 Reacties

één jaar geleden

Reactie op VeraJames

Hier helaas ook op beide tepels kloofjes ook tot bloeden aan toe. Hoe gaan ...
Als je kloven krijgt is dit een teken dat je kindje niet goed genoeg aanhapt. Het allerbeste dat je kunt doen is een lactatiekundige erbij halen. Geeft zoveel inzichten en kennis. Écht 100% de moeite waard ❣️

één jaar geleden

Reactie op VeraJames

Telelhoedje gebruik ik inderdaad al, maar juist dan bloed ik vaak. Het zal ...
Dat had ik inderdaad ook met het tepelhoedje en dan hapt hij niet goed aan. Wat hielp in vacuum voordat ik het tepelhoedje aanlegde en als het ware liggen op mijn rug(strandbedje) voeden en dan door middel van de zwaartekracht komt t tepelhoedje ver genoeg zn mondje in. Lactatiedeskundige was de beste keuze ooit. Het is wel nog oefenen, maar het gaat zo een stuk beter !!

één jaar geleden

Reactie op Jaybabe

Wie heeft ervaring met het geven van borstvoeding op behoefte? Ik vraag me ...
Yep! Het is de meest makkelijke manier ever. Ik ken eerlijk gezegd niemand (vooral baby’s niet haha) die op een schema voeden. Maar in het begin is de ‘regel’ die iedereen altijd krijgt; minimaal elke drie uur voeden. Anders krijgen ze echt te weinig. Hun maagje is nog zo klein dat ze vaak moeten drinken. In de praktijk is dit vaker meer dan eens in de drie uur. Newborns liggen het liefst heeeel veel bij mama. En dat heeft ook een mooie functie: je kindje en je borsten stemmen zich zo perfect op elkaar af. Als je baby’tje in het begin (eerste twee weken) niet wakker wordt voor een voeding is geloof ik het advies om hem/haar wel wakker te maken. Ze moeten dan echt nog veel drinken. Als je kindje eenmaal goed groeit kun je ze rustig wat langer laten slapen. Die van ons kwam echt wel elke drie uur ‘s nachts in het begin. Maar na een tijdje sliep hij soms 5 uur achter elkaar, ook prima als ze goed groeien! Lees je goed in en vertrouw op je gevoel. En zo gauw je denkt dat er iets niet loopt zoals het moet: lactatiekundige inschakelen!

één jaar geleden

Reactie op 19012021

Yep! Het is de meest makkelijke manier ever. Ik ken eerlijk gezegd niemand ...
Jeetje ik zit echt op een meeeega oud bericht te reageren hahaha! Hormonen denk ik 🤣

één jaar geleden

Hey Dames, ik zoek een beetje herkenning / geruststelling. Mijn baby is nu 11 dagen oud, de eerste dagen was het echt om de 3uur wakker maken om te voeden, tot een dag of 5mochten we snachts om de 4uur. Dat ging allemaal goed. Tot eergister ze opeens mega huilerig was en t/m nu op de meest gekke momenten komt. Na een uur, na 2 uur en soms als ik haar niet wakker maak pas na 4uur. Nu al 3 dagen dus ongeveer dit. Er is geen logica meer in te vinden en volgens mij is dat ook prima, maar zoek dus (zoals gezegd) toch wat bevestiging dat dit oké is. Wat we nu doen; als ze zelf komt meteen voeden (ookal is het na een half uur of een uur) en als ze niet zelf komt om de 3uur overdag wakker maken en snachts om de 4uur. Hoop dat iemand nog een tip heeft of dit oké is. Liefs!

één jaar geleden

Reactie op DanielleKG

Hey Dames, ik zoek een beetje herkenning / geruststelling. Mijn baby is nu ...
Hoi, is heel normaal hoor, ritme en structuur zijn de eerste weken ver te zoeken :) Bereid je ook voor op clustervoedingen, ik heb soms uren met een kind aan de borst gezeten :') Is ze goed op gewicht? Want volgens mij hoef je niet te wekken voor voeding dan, dan kan je gewoon op haar verzoek voeden!

één jaar geleden

Reactie op Meljf

Hoi, is heel normaal hoor, ritme en structuur zijn de eerste weken ver te z ...
Dankjewel voor je reactie! Ja inderdaad daar las ik ook over, kijk er naar uit 😜 Nee ze is nog onder geboorte gewicht (denk ik, we hebben niet meer gewogen sinds de kraamzorg weg is). Maar vk gaf aan nog een dag of 3/4/5 iig te wachten met snachts door laten slapen en dat voelt voor nu ook beter voor mezelf 😊

één jaar geleden

Reactie op DanielleKG

Dankjewel voor je reactie! Ja inderdaad daar las ik ook over, kijk er naar ...
Ah dan heb ik niks gezegd! Lekker doen wat je nu doet dan, over een tijdje zal er wat meer regelmaat en rust in komen :)

één jaar geleden

Reactie op Meljf

Hoi, is heel normaal hoor, ritme en structuur zijn de eerste weken ver te z ...
Ja dit herken ik van de vorige keer! Uren lag hij soms aan de borst de eerste dagen. Daarna werd het beter maar een ritme had je de eerste weken niet. Ze willen ook gewoon heel graag bij je zijn. Ze is echt je productie aan het afstemmen aan haar behoeften. Komt goed hoor! 😘

één jaar geleden

Misschien off topic: maar zo’n snaai zin nu met borstvoeding 😅. Of ligt dit aan het slaaptekort? 🤔

één jaar geleden

Wanneer begonnen jullie met afgekolfde melk geven? Bij hoeveel weken? Mijn zoon is nu 12 dagen oud. Ik heb nu 3 zakjes gekolfd, maar wil graag zo snel als mogelijk ook een fles introduceren, voor als we bijvoorbeeld op stap zijn en ik me er niet prettig bij voel om de borst te geven.

één jaar geleden

Reactie op YJC2023

Wanneer begonnen jullie met afgekolfde melk geven? Bij hoeveel weken? Mijn ...
Ik moet nog even wachten op onze kleine, maar had wel al deze vraag gesteld aan de vroedvrouw (ook lactatiekundige). Volgens haar wachten we best tot ongeveer 6 weken alvorens het flesje te introduceren, zodat het kleintje het drinken aan de borst goed onder de knie heeft, alvorens uit iets anders te leren drinken. Als je niet van plan bent om borst en flesje met elkaar af te wisselen naargelang de situatie, maar volledig voor het flesje te gaan, maakt het niet uit, denk ik. Wij zaten ook met de vraag om praktische redenen : eenvoudiger kunnen voeden op verplaatsing, maar ook zodat we elkaar 's nachts konden afwisselen voor de voedingen.

één jaar geleden

Reactie op Sanfils

Ik moet nog even wachten op onze kleine, maar had wel al deze vraag gesteld ...
Ja, dat lees ik ook overal, alleen vind ik 6 weken zo lang.

één jaar geleden

Reactie op YJC2023

Wanneer begonnen jullie met afgekolfde melk geven? Bij hoeveel weken? Mijn ...
Je kan de flesjes van Medela gebruiken met een ‘calma’ speen. Hiervoor moet de baby dezelfde bewegingen maken als bij borstvoeding. Hierdoor kan er geen tepel/speen verwarring ontstaan :-) ze drinken dan ook niet ineens te snel, zoals bij een gewone speen wel Vaak is. Wij hebben deze destijds bij ons zoontje gebruikt & blijven gebruiken zelfs. En echt al van week 1 of 2 :-)

één jaar geleden

Reactie op YJC2023

Ja, dat lees ik ook overal, alleen vind ik 6 weken zo lang.
Het komt echt voor dat baby’s de borst niet meer pakken door een keer een flesje. (Fles is veel makkelijker drinken voor ze.) Ik zou echt wachten dus. Borstvoeding geven op locatie leek mij ook een drempel, maar dat ging ons elke keer beter af. Een rustige plek zoeken een lekker grote doek mee waar je jullie een beetje onder kunnen verschuilen. Als je kindje eenmaal aangehapt is zie je vrijwel niet dat je aan het voeden bent. Een flesje moet ook opgewarmd, dus dat is ook niet gedoe-loos 😁 Als ik op bezoek was en liever alleen voedde mocht ik altijd even ergens op een slaapkamer zitten, en heb ook wel eens de borst gegeven in een pashokje. You can do this! 💪

één jaar geleden

Mijn man moest ik elke 3u wakker maken om te voeden. Vanaf zijn gewicht terug toenam mocht ik af en toe er wat langere tijd tussen laten. Pas vanaf we zijn geboortegewicht opnieuw bereikt hadden (en dit op een goed tempo) mocht ik voeden op vraag en dus meet tijd tussen laten

één jaar geleden

Reactie op NikitatJ_14

Mijn man moest ik elke 3u wakker maken om te voeden. Vanaf zijn gewicht ter ...
Haha sorry, ik las je man als in je echtgenoot 😆

één jaar geleden

Reactie op YJC2023

Wanneer begonnen jullie met afgekolfde melk geven? Bij hoeveel weken? Mijn ...
Ik heb altijd gehoord tussen de 4 en 6 weken. Na 6 weken wordt het moeilijker om ze een flesje te geven als ze dit niet gewend zijn. Maar het verschilt heel erg per kindje natuurlijk. Nog even iets anders. Als je op verplaatsing wil voeden is een voedingsdoek echt een aanrader. Dan kan je echt overal voeden zonder dat iemand iets ervan ziet.

één jaar geleden

Reactie op AN01

Ik heb altijd gehoord tussen de 4 en 6 weken. Na 6 weken wordt het moeilijk ...
Ik heb inderdaad twee voedingsdoeken besteld. Ik hoop dat ze deze week binnen komen!

één jaar geleden

Reactie op Ansofies

Je kan de flesjes van Medela gebruiken met een ‘calma’ speen. Hiervoor moet ...
Die gebruiken wij nu ook. Alleen daarbij klokt ze binnen 7 minuten 70cc weg. En bij een smalle hals dr brown doet ze over diezelfde 70cc 20 minuten. Ze is dan wel vaak hysterisch aan de fles omdat ze, denken we, vind dat het te langzaam gaat. Maar ze moeten er ook een minuut of 20 over doen dacht ik? Wij zijn nu geneigd over te stappen naar een fase 2 speen van dr brown, maar ik verwacht dat dit nog sneller zal gaan dan 7 minuten…