923 Reacties

vor einem Jahr

Reactie op MiekeBV

Ze bijt ook niet, maar ze schrapen er langs. De ondertandjes zijn geen prob ...
Aaaah ja wat naar! Hier een boventandje, maar op iets gevoelig na, (idd door schrapende tandjes), niet dezelfde klachten. 8 maanden is idd al supergoed! En als het voor jou goed zou voelen om te stoppen zou dat ook prima zijn natuurlijk, maar als je daar nog niet klaar voor bent kun je misschien eens een lactatiekundige mee laten kijken? Weet niet of t op deze leeftijd nog gaat, maar misschien tijdelijk met een tepelhoedje?

vor einem Jahr

Ben even benieuwd hoeveel voedingen jullie nog geven en met welke leeftijd? Mijn dochter is 8 maanden en ik zit op 4 voedingen: 1 bij het opstaan, 1 einde ochtend, 1 later op de middag en 1 voor het slapen. Daarnaast ook vaste voeding. Ik merk dat het voeden op verzoek lastiger wordt omdat ze weinig signalen geeft dat ze dorst heeft. Niet zoals toen ze klein was, toen was het vaak wel echt duidelijk. Maar als ik haar op die 4 momenten aanleg dan drinkt ze wel echt goed. Maar dan leg ik haar dus meer aan omdat ik denk; het is wel weer eens tijd. Ben benieuwd hoe dit bij anderen is!

vor einem Jahr

Reactie op Eeneneen

Aaaah ja wat naar! Hier een boventandje, maar op iets gevoelig na, (idd doo ...
Tepelhoedje heb ik geprobeerd. Pikte ze niet. Probeer nu in (semi) rugby te voeden zodat de tepel iig kan helen. Hoop deze kant nu heel te houden. Ik voel een drempel om de lactatiekundige weer te bellen. Heb aan het begin heel veel opstartproblemen gehad en dit voelt dan niet urgent genoeg ofzo

vor einem Jahr

Reactie op RM1990

Ben even benieuwd hoeveel voedingen jullie nog geven en met welke leeftijd? ...
Bijna 9 maanden. Ik herken het minder goed herkennen. Hier krijgt ze 's morgens vroeg Rond 9 uur Tussendemiddag Rond 4 Voor het slapen 5x dus

vor einem Jahr

Reactie op RM1990

Herkenbaar! Met 8 maanden zaten we op 4 voedingen en nu met 9 maanden op 3 x BV.

vor einem Jahr

Reactie op RM1990

hier nog compleet op verzoek😅 maar soms ook heel kort, geen idee hoevaak. snachts ook nog wel 3x. Signalen geeft hij wel, hij trekt gewoon aan m'n shirt😬

vor einem Jahr

Reactie op MiekeBV

Tepelhoedje heb ik geprobeerd. Pikte ze niet. Probeer nu in (semi) rugby t ...
Hopelijk helpt een andere houding idd wat, maar een lactatiekundige kan je ook echt laagdrempelig om wat hulp vragen hoor, het is zeker niet alleen voor 'urgente' opstartproblemen 🙂 Bij ons heeft het cb ook lactatiekundigen in dienst, die kun je bellen voor advies, of via het cb een afspraak maken, misschien voelt dat wat laagdrempeliger? Hopelijk word het snel weer wat beter voor je!

vor einem Jahr

Reactie op RM1990

Hier drinkt mijn zoontje van 8 maanden nog volledig op verzoek, tussen de 6 en 10 keer per dag, soms echt lang, en soms een slokje tussen het spelen door. Signalen zijn hier niet zoals toen hij jonger was, hij komt nu gewoon naar me toe en begint aan mijn shirt te trekken (of ergens anders aan als hij niet bij mijn shirt kan), en te 'happen' 😅 ik merk wel vaak dat hij overdag minder de tijd neemt voor drinken, dus ik voed nu veel rond zijn slaapjes en ook snachts nog een keer of 3.

vor einem Jahr

Reactie op RM1990

Hier ook tussen de vier en zeven keer ofzo. Ze gaat naar de crèche, waar ze haar geen flesje meer (willen) geven ( lang verhaal…). Dus ze krijgt s ochtends speltpap bereid met borstvoeding, soms ervoor of erna ook nog wel een slokje bij mij maar meer voor de knuffel. Dan als ze terugkomt uit de crèche, daar is ze meestal wel blij mee merk ik. En dan vaak voor het slapengaan, en s nachts nog zo’n 2 tot … 5 keer soms. Laatste maanden is drama in de nachten. Op de dagen dat ze thuis is drinkt ze wel vaker trouwens. Ze drinkt op zich prima uit een fles, maar in de crèche hebben ze daar het geduld niet voor (🙄🙄) en ze eet daar prima haar groenten en fruit, dus tja.

vor einem Jahr

Reactie op MiekeBV

Bijna 9 maanden. Ik herken het minder goed herkennen. Hier krijgt ze 's mo ...
Ja ik merk dat ik dat minder goed herkennen echt lastig vind. Ze is sowieso een heel vrolijke baby dus jengelen ofzo doet ze ook niet maar ook wat ik hier van andere moeders lees, het aan een shirt trekken ofzo doet ze ook niet. Alleen de laatste voeding voor het slapen dan eet ze m’n shirt wel half op haha. Maar ze andere voedingen eigenlijk niet echt terwijl ze dus wel goed drinkt als ik haar aanleg. Vind het daardoor soms wel lastig want ik wil het allemaal op verzoek doen alleen het verzoek blijft dus naar mijn idee een beetje uit 🤔 en vind het ook nog steeds lastig hoeveel gekolfde melk in een fles overigens.

vor einem Jahr

Reactie op RM1990

Hier hetzelfde, alleen overdag nog drie voedingen, na de hoofdmaaltijd. S nachts komt ze nog 2x vaak.

vor 10 Monaten

Onze zoon gaat nu bijna 4 maanden naar de opvang. Sindsdien krijgt hij twee flesvoedingen overdag (11.00/15.00 uur), ook thuis. De overige voedingen (7.00/19.00/0.00/3.00) zijn borstvoedingen. Nu merkte ik de afgelopen weken dat hij z'n flesvoedingen thuis niet of met moeite opdrinkt. Nu blijkt dus dat ze m op de opvang een flesspeen dat 2 maten groter is geven. Gelukkig lijkt de borstvoedingen nog wel goed te gaan, maar ik ben bang dat ie straks de borst gaat weigeren omdat het te veel moeite kost/te lang duurt. Wat kan ik het beste doen? Op de opvang terug naar de kleine speen? Of dit langzaam terugbouwen? Of is dit allemaal niet nodig?

vor 10 Monaten

Reactie op Esma80

Onze zoon gaat nu bijna 4 maanden naar de opvang. Sindsdien krijgt hij twee ...
Oei, geven ze op het kdv niet de fles die jij meegeeft dan? Ik zou zijn eigen fles met speen meegeven, en aangeven dat je wil dat hij uit die fles drinkt. Ik denk niet dat je terug hoeft te bouwen.

vor 10 Monaten

Reactie op Eeneneen

Oei, geven ze op het kdv niet de fles die jij meegeeft dan? Ik zou zijn ei ...
Heb ik gedaan. Heb zelfs een nieuw flesspeen gegeven vorige maand, op hun verzoek. Maar toch drinkt ie daar nu ineens een speen dat 2 maten groter is. Ik was ook niet echt blij met deze actie. Ga nu dan maar weer een nieuwe speen geven met dezelfde maat als thuis (originele maat dus)

vor 10 Monaten

Reactie op Esma80

Heb ik gedaan. Heb zelfs een nieuw flesspeen gegeven vorige maand, op hun v ...
Zou ik ook echt niet blij mee zijn idd! Heb je gevraagd wat hun reden is? Hopelijk blijven ze nu gewoon weer met de goede speen voeden, en dan komt t vast weer goed 😊

vor 10 Monaten

Reactie op Eeneneen

Zou ik ook echt niet blij mee zijn idd! Heb je gevraagd wat hun reden is? ...
De leidster die ik sprak had geen flauw idee welke speentje hij überhaupt gebruikte. Dus van de week maar iemand anders aanspreken. Ja hopelijk komt 't wel weer goed. Thanks

vor 10 Monaten

Zelf geef ik nu 9 maanden borstvoeding en hoop ik tot een jaar vol te houden. Wie gaat hier nog meer voor? En hoe is jullie ervaring tot nu toe?

vor 10 Monaten

Reactie op Anni3se

Zelf geef ik nu 9 maanden borstvoeding en hoop ik tot een jaar vol te houde ...
ik hoop nog wel voorbij het jaar, maar zolang het fijn blijft! hij heeft nog geen tanden, dus met tanden moeten we nog ervaren. Hier verloopt het prima, nooit last gehad alleen van gedoe rondom kolfrecht en meningen van anderen

vor 10 Monaten

Reactie op Anni3se

Dat hoopte ik ook. Maar haar tanden schrapen langs mijn tepel, borstontsteking gehad en dus toch aan het afbouwen.

vor 10 Monaten

Reactie op Anni3se

Onze dochter is ook 9 maanden. Sinds 2 weken geef ik 2 flesjes kunstvoeding per dag. Ze drinkt ook nog 4 keer aan de borst. Ze kwam in de nacht nog 2-3 keer en dat trok ik niet langer. Het was even uitproberen of het van honger kwam en ze komt nu nog maar 1 keer. Ik merk ook dat ik dit heel comfortabel vind, ik ben niet meer elke maaltijd verantwoordelijk. Ik hoop wel op deze manier zeker nog tot ze 1 jaar verder te doen. Maar ik bekijk het ook week per week, probeer de lat niet te hoog te leggen. Ze heeft ondertussen 6 tanden. Een aantal keren gebeten, ook geschuurd over tepels, maar was steeds van zeer korte duur. Daarom zeker nog haalbaar en mooie momentjes!