923 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Anni3se
Zelf geef ik nu 9 maanden borstvoeding en hoop ik tot een jaar vol te houde ...
Onze zoon is 10 maanden, geef al 10 maanden alleen live voeding, geen fles (ben ook thuis gebleven) ik ga door tot dat hij wilt, ik denk nog wel een lange tijd 😊 ik vindt het prachtig. Er waren momenten zeker in het begin dat ik het pittig vond, omdat de bv de enige voeding was en het veel van mij vroeg, maar ik besef altijd hoe dankbaar ik mag zijn en hoe magisch dit is van het moederschap.
10 maanden geleden
Reactie op Anni3se
Hier nu ook 9 maanden, ik wil graag voeden tot hij 2 jaar is. Hier wel even wat flinke struggles gehad met tanden, en een flinke productiedip rond de 8 maanden, maar alles loopt nu weer soepel en ik ben blij dat we doorgezet hebben ♥️
10 maanden geleden
Reactie op Anni3se
Idemdito hier, dochter is over een paar dagen 9 maanden oud. Sinds bijna 2weken heb ik de late avondvoeding vervangen voor een flesje kv(eerst half half). Nu sinds 5dagen heb ik ook de voeding van 11.00 afgebouwd en krijgt ze daar nu ook kv.
Mijn productie liep ontzettend hard terug nadat ik begin van de maand mijn menstruatie had gehad. Icm haar verkoudheid, vervolgens buikgriep en daarna weer verkoudheid, hielp dat allemaal niet mee.. ik merkte dat ze gewoon echt honger had, en aangezien ze al op een -2lijn zit kwa gewicht vanaf dat ze geboren is, wist ik dat ik iets moest doen. Vandaag was ze bij de opvang en rond 5uur dacht ik ohjaa.. ik had moeten kolven rond 4uur.. aangezien ze rond 7uur voeding zou krijgen vandaag dus voor de eerste keer 12uur lang niet gevoed of gekolft. Ik denk dat ik de middagvoeding ook door ga zetten naar afbouwen, en hoop tot minimaal 1 jaar de avond en ochtendvoeding nog te kunnen geven (nachtvoeding voor zolang dat nog duurt, dus of 2 van de 6 of 3 van de 6 voedingen nog borst)
Hier trouwens ook 2 tanden en tot nu toe 1 keer gebeten. Was geen prettig gevoel voor mij, mijn dochter kon op dat moment alleen lachen😅
10 maanden geleden
Reactie op ceus
Onze dochter is ook 9 maanden. Sinds 2 weken geef ik 2 flesjes kunstvoeding ...
Wat goed! Hoe heb je de nacht voeding naar 1 gekregen? En hoe wist je of het honger was of niet?
10 maanden geleden
Reactie op Bliepbloep
Wat goed! Hoe heb je de nacht voeding naar 1 gekregen? En hoe wist je of he ...
Door overdag een fles kunstvoeding te geven, kwam ze in de nacht na 4u ipv 2,5u. Het vermoeden is dus dat ze ‘s nachts ook nog hoge nood heeft aan calorieën en nu we ze overdag wat meer geven, ze minder honger heeft en beter slaapt.
Als ze nog steeds na 2,5u zou komen, gingen we kijken om niet meteen te voeden, maar steeds te troosten. Dat hebben we nu niet moeten doen.
Ondertussen laat ze er soms ook langer dan 4u tussen, nog heel wisselend maar een verademing voor mij!
10 maanden geleden
Reactie op Neeltje Schuurmans
Onze zoon is 10 maanden, geef al 10 maanden alleen live voeding, geen fles ...
Wat leuk, ik ken eigenlijk geen andere moeders die ook vrijwel exclusief live voeden op deze leeftijd. Dochter is nu 9 maanden en ze krijgt maar zelden een flesje. Voorlopig niet meer denk ik, want ze drinkt overdag tussen 7 en 19 al vaak niet meer. S nachts nog wel, rond 23 en 3.
10 maanden geleden
Reactie op Anni3se
Ja ik heeft ook al 9 maanden met veel liefde en plezier borstvoeding aan mijn zoontje. Het liep al van dag 1 vlot en eigenlijk geen moeilijke periode meegemaakt. Hopelijk blijft dat zo.
Het is zo mooi om dit te kunnen geven aan je kindje.
Mijn oudste dochter heb ik 1,5 jaar borstvoeding gegeven en hoop aan mijn zoontje dit ook te kunnen doen.
10 maanden geleden
Reactie op Anni3se
Ik geef nu ook live en exclusier borstvoeding al 9 maanden en dit gaat goed! In de nacht komt hij 2x. En overdag drinkt hij enkel voor zijn dutjes. Ik weet niet hoelang ik nog zal geven want het weegt soms door dat ik de enige ben die hem voedt. Hij is nu ook zeer aanhankelijk aan mij😅
10 maanden geleden
Hoi dames. Ik geef op een voeding in de middag na nog steeds met plezier borstvoeding. Ik had recent wat struggles met een enorme productiedip door drukte en ben toen overgestapt in de middag op de fles. Dit doe ik nu inmiddels al 3 weken en lostte het voor mij op. Nu wilde ik mijn dochter vannacht voeden en had ik geen toeschietreflex meer, terwijl ik wel genoeg melk had. Hij komt altijd al traag (soms pas met 2 minuten), maar vannacht kwam hij helemaal niet. In de ochtend ook niet. Resultaat is dat mijn dochter minder gedronken heeft (wel tevreden gaan slapen, want lekker aan de borst hangen is volgens mij het fijnste van de nachtvoeding 😅) en ik nu hele pijnlijke borsten heb. Ik vond het vreemd dat de tsr niet kwam en weet niet wat ik moet doen. Komt het iemand bekend voor en heeft iemand tips? Het moment van stoppen komt op deze manier weer dichterbij en ik merk dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben. Ook omdat ze nogal specifiek is met de fles accepteren. Ik hoop dat iemand me kan helpen! Ontspannen diep in en uit ademen doe ik al...
9 maanden geleden
Reactie op EWK
Hoi dames. Ik geef op een voeding in de middag na nog steeds met plezier bo ...
Ik heb dit ook een poosje gehad. Bij mij is het vanzelf weer over gegaan. Bij mij hielp inderdaad ontspannen, maar ook even ergens anders aan denken. Als ik nu merk dat de tsr niet komt dan pak ik even mijn telefoon erbij. Heb ik even afleiding en denk ik niet van oh jee straks komt die niet. Dat helpt dan genoeg dat het gelijk weer komt. Soms heb ik mijn code nog nouwlijks ingevoerd. Kijk wat voor jou werkt. Warmte kan helpen, of iemand die even je schouders masseert. Lekker groot glas water of thee kan ook helpen. En idd de neusspray. Die heeft mij een aantal keer erg geholpen met een gefrustreerde baby en gefrustreerde ik haha
9 maanden geleden
Reactie op EWK
Hoi!
Ik heb geen tips maar werd wel heel nieuwsgierig naar wat je beschrijft in je bericht. Hoe weet je dat je tsr hebt? Voel of zie je dat?
Ik ben daar namelijk helemaal niet bewust van en benieuwd naar jouw ervaring.
9 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Hoi!
Ik heb geen tips maar werd wel heel nieuwsgierig naar wat je beschrij ...
Het was niet mijn bericht, maar ik voel mijn toeschietreflex ook. Het is een soort verstrakking in de borst/tepel, soms tintelt het. Als mijn borsten erg vol zitten is het zelfs best pijnlijk.
9 maanden geleden
Reactie op EWK
dit heb ik ook gehad toen ik een periode wat ziek was. Toen lukte vooral kolven niet meer. Dus misschien ietsje anders. Mijn lactatiekundige gaf het volgende advies: Leg voor je gaat kolven even warmte op je borsten of even in een badje met magnesiumzout gaan hangen. Vaak wordt het dan wel beter.
Wie weet helpt dit ook voor het voeden
9 maanden geleden
Hi, ik geef inmiddels 10.5 maand borstvoeding en dat gaat super goed! Op de opvang drinkt ze tussen 09.00 en 17.30 uur nog 2 flesjes van 120 ml, dat kolf ik. Ze eet middels Rapley en er gaat aanzienlijk meer in tegenwoordig aan vast voedsel. Heeft iemand een idee wanneer ik zou kunnen stoppen met kolven en ze genoeg heeft aan het vaste voedsel op de opvang dagen?
9 maanden geleden
Reactie op Annabel92
dat vraag ik mezelf ook af. Hier lijkt vast voedsel nu juist moeizamer te g ...
Oja, het lijkt mij dat ze tot een jaar het nog wel nodig hebben en daarna kunnen ze denk ik proberen om eerst zoveel mogelijk vast voedsel aan te bieden en dan pas melk. Gister even op de opvang gevraagd en daar zeiden ze dat het heel erg per kind verschilt, sommige bouwen met 11 maanden af (door flessen te laten staan) en anderen drinken met 1.5 jaar nog..
9 maanden geleden
Reactie op Kelly1245
Hi, ik geef inmiddels 10.5 maand borstvoeding en dat gaat super goed! Op de ...
Wij merkten dat ze weer meer melk begon te spugen. Toen we minder melk begonnen aan te bieden, spuugde ze ook minder. Nu krijgt ze 1x 150cc na de middagmaaltijd. (En ‘s ochtends vroeg en voor bedtijd live voeden.)
9 maanden geleden
Reactie op marjanroe
Wij merkten dat ze weer meer melk begon te spugen. Toen we minder melk bego ...
Oja dat heeft ze hier eigenlijk nooit gedaan 🙈🤭 de theorie is nu dat als ze flessen op de opvang gaat laten staan, maar dat zie ik nog niet zo gebeuren haha. We zitten totaal ook nog rustig op 8 voedingen per 24 uur. Al lijkt haar interesse er overdag nu wel voor af te nemen