923 Reacties

9 maanden geleden

Reactie op Kelly1245

Hi, ik geef inmiddels 10.5 maand borstvoeding en dat gaat super goed! Op de ...
Mijn dochter begon steeds meer van haar fles te laten staan in de middag en zodoende heb ik ‘m achterwege gelaten. Sinds de middagfles er ook niet meer is eet ze véél beter haar avondeten.

8 maanden geleden

Ik geef nu bijna een jaar borstvoeding en krijg steeds vaker het gevoel dat ik m’n keuze om nog (lang niet) te stoppen moet verdedigen en dat steun nu omdraait naar ongemak bij mensen. Hebben jullie hier ook mee te maken?

8 maanden geleden

Reactie op SuzyJulie

Ik geef nu bijna een jaar borstvoeding en krijg steeds vaker het gevoel da ...
Haha ja! Opmerkingen als: als je ermee stopt heb je vast meer energie. Of: ja maar dan ben je toch allang gestopt?! Ik probeer er niet al te veel op in te gaan en gewoon mn eigen ding te doen. Als mensen er iets over willen weten dan wil ik met liefde mijn inzichten over “lang”voeden delen. Maar staan ze niet altijd voor open.

8 maanden geleden

Reactie op SuzyJulie

ja zeker. t vreemdste vind ik als mensen het zielig vinden voor m'n vriend. Complimentjes erover krijgen van wat knap vind ik ook lastig. voelt alsof ik er altijd bij moet zeggen dat het voor mij makkelijk is om mensen die kunstvoeding geven niet te beledigen

8 maanden geleden

Reactie op SuzyJulie

Ik was gisteren bij het consultatiebureau voor de 11 maanden afspraak. Daar zei de arts (!) letterlijk "je kunt beter volle melk geven want in de borstvoeding zit toch geen voedingswaarden meer". Ik ben er nog perplex van 🤯

8 maanden geleden

Reactie op SuzyJulie

Ja dat mensen zeggen geef je het nog steeds.

8 maanden geleden

Reactie op robin199667

Ja dat mensen zeggen geef je het nog steeds.
De ene kant wil ik wel minderen of stoppen, maar nu komt het. Onze kleine meid is gek op melk. Gisteren normale melk geprobeerd maar ze wilt het niet. Iemand tips?

8 maanden geleden

Reactie op Esma80

Ik was gisteren bij het consultatiebureau voor de 11 maanden afspraak. Daar ...
Waaaaat ?! Hoezo werken zulke mensen op het cb?

8 maanden geleden

Reactie op Esma80

Ik was gisteren bij het consultatiebureau voor de 11 maanden afspraak. Daar ...
Ik zou denk ik in de lach schieten en zeggen dat ik nog nooit zo'n domme opmerking gehoord heb. Maar als je er langer over nadenkt ook echt wel slecht als ze dit ook zegt tegen moeders die het voor waarheid aannemen. Hoe heb jij gereageerd?

8 maanden geleden

Reactie op Tory_Rose

Ik zou denk ik in de lach schieten en zeggen dat ik nog nooit zo'n domme op ...
Wat is zeg, ik ben er nog perplex van, dus ik zat daar echt met een mond vol tanden (dat gebeurt niet vaak). Volgens mij had ik ook voordat zij deze opmerking maakte al gezegd dat de who adviseert tot tenminste 2 jaar borstvoeding te geven. Dus heb de rest van dr opmerkingen maar aangehoord (ene oor in en andere oor uit). Maar wat je zegt, dit is gewoon schadelijk. Zit echt te overwegen om een klacht in te dienen

8 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Waaaaat ?! Hoezo werken zulke mensen op het cb?
Echt he. Ik moet zeggen bij mn vorige cb zijn we altijd goed geholpen. Ook tijdens de inloopspreekuren. Maar we zijn verhuisd en bij een andere cb uitgekomen. Dit was de eerste keer daar, maar stimuleert niet om geregeld daar naar toe te gaan.

8 maanden geleden

Hey iedereen! Inmiddels geef ik alweer meer dan een jaar borstvoeding en ik ben eigenlijk van plan tot twee jaar door te gaan, of eerder te stoppen als mijn zoontje zelf niet meer wil. Wat is jullie plan hierbij?

8 maanden geleden

Reactie op ElisabethChh

Hey iedereen! Inmiddels geef ik alweer meer dan een jaar borstvoeding en ik ...
hetzelfde!

8 maanden geleden

Reactie op ElisabethChh

Ik wil door gaan maar ook weer stoppen. Alleen het probleem is onze kleine is zo gek op melk dat ze niets anders wilt😬

8 maanden geleden

Reactie op SuzyJulie

Herkenbaar hier ook, dochter nu 11 maanden. Vooral nu ze kruipt en zelf op me af komt als ze dorst heeft. Hoor ik in mijn omgeving dat het “raar” is om zo’n groot kind te voeden. Ik probeer me er niks van aan te trekken en ga door zolang het voor mij goed voelt. Voorlopig denk ik totaal niet over stoppen!

8 maanden geleden

Reactie op ElisabethChh

Ik heb precies hetzelfde plan (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen want het is soms echt een worsteling geweest..). Ik merk dat ik het een fijn momentje samen vind en het is gewoon voedzaam. Dus het plan is om na het opstaan en voor het slapen gaan borstvoeding te geven. Maar ik merk dat ik het lastig vind met de overige voedingen, want eigenlijk alle voedingsschemas gaan ervanuit dat ze geen borstvoeding meer krijgen. Dus krijgen ze naast de borstvoeding ook nog 3 maaltijden en 3 tussendoortjes? Is dat niet teveel? Of komt de borstvoeding ipv een tussendoortje?

8 maanden geleden

Reactie op Esma80

Ik heb precies hetzelfde plan (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen want het ...
Hier ook nog bv met bijna 12 maanden nu en ga gewoon door hoeveel hij wil. Zit nu op ongeveer 4 voedingen en dan 3 maaltijden en een tussendoortje. Probeer gewoon hem te volgen in wat hij wil en nodig heeft. Dus ook zijn keus hoeveel hij eet of drinkt

8 maanden geleden

Reactie op Esma80

Ik heb precies hetzelfde plan (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen want het ...
Als je baby veel vaste voeding eet, gaat je baby vanzelf minder bij je drinken. Tenminste dat is mijn ervaring. En als ze evenveel blijven drinken hebben ze het nodig kennelijk? Bij ons is het dat we ong 3 á 4 keer vaste voeding geven op een dag; wisselend brood, pap, fruit, groente en maïsstengel. Soms ei, geen vegaburger.

8 maanden geleden

Mijn schoonvader vond het nodig om met mij te delen dat hij nooit had verwacht dat ik zo'n moderne moeder werd die haar 1jarige nog aan de borst ging hebben. (2 dagen voor haar verjaardag, maar dat maakt inderdaad geen verschil). Echt waarom, ik doe het 'maar parttime, dus hij merkt het in principe niet behalve dat we nu met elkaar op vakantie zijn. Maar dan nog ik ben allang gelukkig dat het eindelijk bij een kind lukt om grotendeels zelf te voeden. Zij is er tevreden mee en het is een van de weinige manieren om haar te ontprikkelen. Maar bovenal, waar bemoeit hij zich mee. Ik zit helemaal niet op zijn commentaar te wachten.

8 maanden geleden

Reactie op MiekeBV

Mijn schoonvader vond het nodig om met mij te delen dat hij nooit had verwa ...
wel opmerkelijk dat hij het 'modern' vind, vroeger was kunstvoeding juist een 'no-go'