924 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Jane97

wel opmerkelijk dat hij het 'modern' vind, vroeger was kunstvoeding juist e ...
Maar dan stopte het in zijn beleving veel eerder. En ik denk dat dat ook wel klopt, als ik om mij heen hoor gingen we met 6 tot 9 maanden over naar koemelk.

8 maanden geleden

Heeft iemand advies. Ik geef nogsteeds BV. Of nouwja dat was het idee. Mijn zoontje gaf duidelijk aan niet meer zo vaak behoefte te hebben. Her vaste eten gaat heel erg goed ook dus dat is fijn. Nu gaf ik nog 3 keer voeding. Sochtends, smiddags en savonds. Als ik werk krijgt hij smiddags de fles. Ik kolf niet meer. Nu is hij erg ziek geweest afgelopen 2 weken. Keelontsteking, oorontsteking en hele volle neus. Het drinken, zowel borst als fles als beker ging heel slecht. Verslikte zich steeds en moest erg hoesten. Nu is dat minder, maar toont mijn zoontje totaal geen interesse meer in de borst. Savonds wilde hij niet meer. Maar nu vandaag zelfs de ochtend niet meer. Ik heb ook geen idee van mijn productie nu nog na zo'n 2 weken slecht drinken. Ook werk ik de afgelopen 3 dagen, dus de middag komt hij ook niet aan de borst. Ik vind het en heel verdrietig dat het lijkt dat de BV nu gaat stoppen, maar maak me ook zorgen of hij genoeg vocht binnen krijgt. Hij drinkt namelijk slecht uit een beker of 360 beker. Hij heeft ook aanzienlijk minder volle plas luiers. Ontlasting is verder wel zacht en hij is verder happy blij en gezond ogend. Lang verhaal, maar misschien tips of herkenning.

8 maanden geleden

Reactie op Echura

Heeft iemand advies. Ik geef nogsteeds BV. Of nouwja dat was het idee. Mijn ...
Wilt hij de fles nog wel?

8 maanden geleden

Reactie op MiekeBV

Wilt hij de fles nog wel?
Hij krijgt max 4 keer ind de week een fles. Die ging de afgelopen tijd ook moeilijk. Sochtends en savonds bied ik alleen de borst aan, geen fles

8 maanden geleden

Reactie op Echura

Hij krijgt max 4 keer ind de week een fles. Die ging de afgelopen tijd ook ...
Dat snap ik, maar als hij die wel wilde, was hij wel duidelijk geweest in wat hij wilde. Dame hier krijgt gecombineerd, doet op het ogenblik ook maar heel kort over een voeding. Maar eet ook vast voedsel iets minder. Ik ga er vanuit dat het een fase is, maar weten doe ik het niet.

8 maanden geleden

Dag mama’s. Voor zij die nog bv geven, doen jullie standaard het naar bed brengen met bv? Mijn vriend vindt dat ik mijn kindje teveel laat wennen aan mij zo. En hij wil haar ook naar bed kunnen brengen. Dit ging een tijdje inderdaad wel. Dan voedde ik haar beneden en kon hij haar wel eens te slapen leggen, maar de laatste tijd krijst ze alles bij elkaar. Ik denk dan “laat maar ik zal het wel doen want ze wil blijkbaar mij” maar hij vindt dat ik dan gatekeep 🫠

8 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Dag mama’s. Voor zij die nog bv geven, doen jullie standaard het naar bed b ...
Hay! Ik geef nog 1 keer per dag borstvoeding, smorgens als ze wakker wordt. Ik ben juist gestopt met de voeding voor het slapen gaan omdat ik bang was dat ze er aan zou wennen en niet anders meer wou. Of het echt zo is en ze niet zonder zou kunnen durf ik niet te zeggen omdat ik dit niet geprobeerd heb hahaha

8 maanden geleden

Reactie op Alishav

Hay! Ik geef nog 1 keer per dag borstvoeding, smorgens als ze wakker wordt. ...
En doe jij dan nog wel het slaapritueel? Mijn dochter heeft het voor mijn gevoel gewoon nodig om wat te ontprikkelen voor het slapengaan. En ik vind haar gekrijs ook gewoon een goede reden om iets even op te geven? Maar misschien is dat raar?

8 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Dag mama’s. Voor zij die nog bv geven, doen jullie standaard het naar bed b ...
Ik doe dit ook nog standaard. Ik voed haar dan in slaap. Heerlijk momentje van ons samen en ik heb ook het gevoel dat ze het nodig heeft. Als ik er niet ben (gebeurt niet vaak) dan geeft mijn vriend haar de fles op dezelfde manier (in bed, klein lampje aan). Ze valt dan niet in slaap maar hij heeft haar daarna met een beetje wiegen alsnog snel in slaap. Ze kan het dus ook prima bij hem. Maar als ik thuis ben doe ik het altijd!

8 maanden geleden

Hier krijgt ze bv voor het slapen, maar gaat ze meestal wakker naar bed.

8 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

En doe jij dan nog wel het slaapritueel? Mijn dochter heeft het voor mijn g ...
Jaa impricipe breng ik haar altijd savonds naar bed. Mijn dochter was een hele slechte slaapster en kwam snachts sinds echt nog 10x voor een speentje of een aantal keer voor een voeding(2/3 maanden geleden) Sinds ik haar wakker in bed leg en ze zelf in slaap valt zijn de avonden en nachten veel rustiger. Ik hou haar wel altijd nog eventjes vast als ik haar wakker in bed leg. Knuffeltje op haar hoofdje, kusje geven op haar voorhoofd, beetje wiebelen en dan leg ik haar over :)

8 maanden geleden

Ik ben onlangs gestopt met in slaap voeden. Gaat eigenlijk prima, al moet een van ons er nog wel bij blijven tot ze slaapt. Ze krijgt dus eerst bv, daarna maakt mijn man haar klaar voor de nacht, lezen we samen een boekje op ons bed (voorleestheater noemen we het, man leest voor en ik beeld uit, vind ze prachtig!), man legt haar op bed. Dan komt ze nog rond 11 uur en rond 3 uur voor een voeding.

8 maanden geleden

Dames, als jullie nu een weekend weggaan , hoe vaak kolven jullie dan? Nog steeds op ieder moment dat de baby/dreumes drinkt bij je of minder?

8 maanden geleden

Reactie op bolbabs

Dames, als jullie nu een weekend weggaan , hoe vaak kolven jullie dan? Nog ...
Dat is denk ik een beetje afhankelijk van je vriezer voorraad. Als je die bijgevuld wilt houden moet je vaker kolven.. maar anders zou ik gewoon enkele keren kolven wanneer het jou uitkomt (om de druk er ook af te halen)

8 maanden geleden

Reactie op bolbabs

Dames, als jullie nu een weekend weggaan , hoe vaak kolven jullie dan? Nog ...
Ik kolf vaak alleen nog in de ochtend en avond

7 maanden geleden

Nou, we zijn nog maar met een klein clubje

7 maanden geleden

Reactie op Tory_Rose

Nou, we zijn nog maar met een klein clubje
2 dagen geleden voor het laatst haar aangelegd, er kwam niks meer uit :( bijna 1jaar heb ik alles kunnen geven wat ik had 🥰 trots op mezelf en mijn meisje 😍

7 maanden geleden

Mijn zoontje krijgt naar de opvang 3 flesjes mee, tussen de 130 en 100 ml. Hij eet daar fruit, warm eten en een cracotte ofzo. Verder ook water. Ik merk dat ik de laatste tijd één voeding te weinig kolf op werk dus wil ook een flesje minder mee gaan geven. Maar kan je zomaar een fles laten vallen? 's Nachts drinkt hij ook elke 3 uur. Ik vind het niet heel erg maar het zou ook wel lekker zijn als hij een papfles zou willen en een voeding over zou slaan. Heb wel het idee dat hij het nodig heeft want hij heeft niet echt veel spekkies ofzo. Hoe gaat dat bij julliez

7 maanden geleden

Reactie op Alishav

2 dagen geleden voor het laatst haar aangelegd, er kwam niks meer uit :( bi ...
Wat een schatje :) Fijn dat jullie er samen zo lang van hebben kunnen genieten. Bij mijn oudste twee kwam het moment om te stoppen ook onverwachts, en dat was even slikken, maar ik probeerde net als jij vooral met trots terug kijken naar de periode van borstvoeding die we hadden gehad.

7 maanden geleden

Reactie op Tory_Rose

Mijn zoontje krijgt naar de opvang 3 flesjes mee, tussen de 130 en 100 ml. ...
Wij zijn eerst terug gegaan van 3 naar 2 flesjes, ze geven dan gewoon wat later en bieden vast voedsel aan als alternatief. Nu zijn we zo ver dat ze niet meer “vraagt” om het tweede flesje, dus volgende week gaat er nog maar eentje mee. Overigens drinkt ze live bij mij wel nog elke 3 uur ongeveer. Dus qua productie is het geen probleem! Qua spekkies: groeit hij gewoon op zijn eigen lijn?