924 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Kelly1245

Wij zijn eerst terug gegaan van 3 naar 2 flesjes, ze geven dan gewoon wat l ...
Ja hij groeit wel gewoon op zijn eigen lijn. Was wel wat afgevallen toen hij RS virus had gehad in november en ook later een week Noro gehad. Ik ben bang dat als hij nachtvoedingen mist dat dat misschien minder wordt. Wel chill dat je productie niet verslechterd is als hij minder drinkt op de opvang - en jij dus minder kolft dan wanneer je samen met hem thuis bent, neem ik aan.

7 maanden geleden

Reactie op Tory_Rose

Ja hij groeit wel gewoon op zijn eigen lijn. Was wel wat afgevallen toen hi ...
Zolang hij genoeg plasluiers heeft en blijft groeien (evt een keer extra gaan wegen?) kan het denk ik prima. Hier gaat ze weleens inhalen in de nacht als ze overdag minder heeft gedronken dus dan trekt ze het weer recht. Hoeveel voedingen heb je nog? Hier nog zeker 7 per 24 uur. Je productie stabiliseert geloof ik tussen de 9 en 12 maanden.

7 maanden geleden

Ik heb even een vraagje, ben wat onzeker. Mijn jongen is vrij ziek geweest en kon toen moeilijk drinken na 2 weken lukte het eindelijk weer goed aan te happen en te drinken. We zaten nog op 3 borstvoed momenten. Nu is hij weer erg verkouden en wilt hij niet drinken bij mij. Alleen sochtends lukt het hem te voeden. In de middag geven we nu plantaardige melk en de avond wil ik hem wel voeden, maar weigert hij. Nu is het dus zo dat ik hem alleen sochtends nog voed en verder niet. Gevoelsmatig ben ik bang dat het wat weinig is. Hij krijgt wel kwark overdag en dus plantaardige kindermelk. Maar dat zijn maar kleine beetjes wat hij daarvan drinkt. 50ml ofzo

7 maanden geleden

Reactie op Echura

Ik heb even een vraagje, ben wat onzeker. Mijn jongen is vrij ziek geweest ...
Verder drinkt hij op de dag niks? In fruit zit ook vocht. Er werd toen tegen mij gezegd als ze maar een paar flinke plas luiers op een dag hebben dan is het goed

7 maanden geleden

Reactie op Echura

Ik heb even een vraagje, ben wat onzeker. Mijn jongen is vrij ziek geweest ...
Na een jaar moeten kinderen zo’n 300 ml zuivel per dag krijgen en 1000 ml vocht (incl. vocht uit eten natuurlijk). Als je nog 2-3 keer voedt hoef je verder geen melkproducten aan te bieden. Twijfel je over de hoeveelheid of voed je minder vaak, dan is het het best om aan te vullen met volle zuivelproducten, zoals volle melk, griekse yoghurt etc. Als je kindje echt te weinig eet en/of drinkt zou je ook een flesje kunstvoeding kunnen overwegen, maar als hij gewoon goed eet is het niet nodig voor voedingsstoffen oid.

7 maanden geleden

Reactie op Tory_Rose

Nou, we zijn nog maar met een klein clubje
Ik kreeg hem nu ook, toch wel heel erg trots op ❤️

7 maanden geleden

Ben benieuwd hoe nachtvoedingen nu gaan bij jullie. Soms zit ik echt een uur met haar aan de borst. En dat raak ik wel beu dus soms pak ik haar dan maar gewoon snel mee naar ons bed zodat ik zelf nog wat kan soezen. Maar waar ik haar een paar maanden geleden nog half wakker weg kon leggen, met misschien een kleine jengel, lijkt er nu echt verlatingsangst te zijn. Soms ben ik wel bang dat ik haar teveel haar zin geef ofzo. Maar vaak is het echt krijsen als ik haar te vroeg weg leg of als mijn vriend haar gaat wiegen of troosten. Hij is dan weer van mening dat ik haar niet bij ons in bed moet nemen. Aaargh. Hoe gaat dit nu bij jullie?

7 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Ben benieuwd hoe nachtvoedingen nu gaan bij jullie. Soms zit ik echt een uu ...
Een uur voeden gaat niet meer over honger. Ik leg haar soms met een flesje water in bed.

7 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Mijn zoontje slaapt bij mij in bed (al sinds 4 maanden oud) en drinkt wanneer hij wilt. Soms is dat 4 keer en soms is dat 8-10 keer. Ik ga net zoals hij rond 8 uur naar bed. Soms rol ik weg en soms val ik ook in slaap. Soms vind ik de nachtvoedingen super zwaar en soms vind ik het allemaal prima. Ik weet dat dit een korte periode van z’n leven is dus probeer zoveel mogelijk kalm mee te bewegen en te accepteren dat hij mij zo nodig heeft. Als hij zo lang aan de borst wilt dan lukt mij dat goed omdat ik hem dan liggen voed en zelf ook (half) slaap. Waarom vindt je man het niet een goed idee om haar bij jullie in bed te nemen?

7 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Onze kleine had ook een paar weken dat ie snachts alleen bij mij wilde liggen. Is nu weer over en hij ligt nu de hele nacht heerlijk in zn eigen bedje, zonder nachtvoeding meer. Als jullie allemaal wat meer nachtrust krijgen als ze bij je in bed ligt zou ik het gewoon lekker doen.

7 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Ik heb toen mijn zoontje een jaar was de nachtvoedingen afgebouwd. Wat ik daarmee bedoel, is dat ik cold turkey ermee gestopt ben. Het was niet meer te doen. Hij sliep bij ons in bed, kwam elk half uur/uur, het was gewoon een maniertje voor hem om in slaap te blijven. 2 nachten heeft hij erom gehuild (vond het zo sneu, heb hem geprobeerd te troosten met een flesje water, speentje en knuffelen), daarna was het prima. Ik gaf gewoon na de avondvoeding (19/20) niet meer tot minimaal 6 uur ‘s ochtends. Hij mocht nog wel bij ons in bed. Resultaat: hij is stukken beter gaan slapen, en slaapt nu al een paar weken door van 20:00-6:00/7:00 in zijn eigen bedje. We waren verbaasd over het grote effect dat dit heeft gehad. Dit is natuurlijk niet voor iedereen zo, en voorwaarde was voor mij dat mijn zoontje goed eet, goed groeit en het in die zin echt niet nodig heeft qua voeding. Hij mag verder nog drinken bij mij, maar ik ben zó blij dat ik nu van de nachten af ben, zeker gezien ik nu 6 weken zwanger ben.

7 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Hoi!! Hoe oud is je kleintje? Hier hebben we 5 maanden (8-13 maanden) lang de hele nacht met ons dochtertje tussen ons in geslapen. Wij kunnen haar ook niet neerleggen, maar in deze 5 maanden lukte zelfs wiegen of in slaap voeden niet, ook niet na een kwartier ofzo. Dus gingen we maar met haar naar bed haha. En als het wel lukte, werd ze iedere 45 min wakker. Afgelopen maanden hebben we samen geslapen en gaf ik soms wel 10x borstvoeding in een nacht. Nu is het ineens vele malen beter. Meerdere factoren hebben meegespeeld: -vloerbed gekocht zodat ik haar in slaap kan voeden en daarna weg kan sneaken. Man wiegt nog steeds -megaregressie voorbij haha -ze eet het driedubbele overdag -ik ben gestart met de eerste keer erheen gaan omdat ze in de avond niet meer steeds 1000 wakker werd. Dus had het ook meer zin slaap in haar eigen bed op te bouwen. In haar eigen bed wordt ze wel echt minder vaak wakker. Als we samen slapen wil ze continu, en dat trek ik steeds slechter (slaap heel licht). -hebben een fijn ritueel erin gebracht met eten, wat bewegen/stoeien,wandeling buiten en banaantje eten nog om 19:30. Dan gaat ze pas 20u naar bed Vannacht sliep ze ineens door van 23:45-06:30 en dat is de eerste keer dat ze dat gedaan heeft!! Zoveel dingen die meespelen, maar dit is zo herkenbaar wat jij zegt! Hopelijk snel betere tijden.

7 maanden geleden

Reactie op user123456789

Na een jaar moeten kinderen zo’n 300 ml zuivel per dag krijgen en 1000 ml v ...
Sorry beetje late reactie, maar hoe kom je aan deze informatie? Ik zie op de website van het Voedingscentrum namelijk staan dat je kindjes geen volle melkproducten moet geven

6 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Mijn dochter is nu bijna 13 maanden en we hadden in de avond soort ritme met de bv 19.00, 21.45, 03.00 en 06.00. Maar na 11,5 maand kwam ze niet meer voor de 03.00 uur voeding, het was meer dat ik zelf even moest wennen omdat ik wakker werd rond die tijd, maar ik vind het nu wel lekker. Ze drinkt ook maar maximaal 4 min. aan de borst en meer wilt ze echt niet. Nu heb ik niet echt een borst baby en als ze echt niet wilt gaat ze echt niet drinken. Ik heb haar van baby af aan ook om mijn verzoek moeten laten drinken anders zou ze niet goed groeien. Alleen slapen is sinds haar geboorte al een ding geweest, ze slaapt nu nog steeds veel tussen ons in. Soms lukt het wel om langer in haar eigen bedje te slapen, maar niet heel vaak. Zelf heb ik veel gehad aan de podcast en website van liefdevaneenmoeder, sindsdien kan ik het slapen ook loslaten omdat ze heel goed een realistisch beeld geeft wat normaal is en ook met de bv in de nacht.

5 maanden geleden

Reactie op Esma80

Onze kleine had ook een paar weken dat ie snachts alleen bij mij wilde ligg ...
Dankjulliewel voor alle reacties! Ik vind het zelf niet zo’n probleem. Maar het gevolg is dat mijn vriend ergens anders slaapt want ons bed is net aan de krappe kant voor 3. Sinds ik een tijdje ziek was en de moed niet had om haar op haar kamer in een stoel te voeden ben ik dus begonnen haar bij me in bed te nemen om zelf door te kunnen rusten. Gevolg is dat ze nu dus met mij slaapt vanaf haar eerste nacht voeding, soms rond 23 maar soms ook pas om 03:00. Grootste probleem is eigenlijk de onenigheid met mijn vriend hierover. Hij wil samen slapen (ik vind met mijn dochter slapen genoeg extra volk in bed 😅 - en sliep ervoor al slechter als we samen slapen). Bovendien denk ik dat hij het gewoon stom vind dat ik daardoor de enige ben die haar ‘s nachts kan troosten. Hij haalt dan ook regelmatig aan dat hij het anders wil doen en hint soms zelfs licht op stoppen met bv. Daardoor merk ik dat ik zelf juist harder in mijn standpunt word. Überhaupt was hij in het begin niet echt een super steun qua bv. (Toen eenmaal op gang een pak meer - maar de eerste maanden waren moeilijk en hij bekloeg zich eegelmatig )

5 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Dankjulliewel voor alle reacties! Ik vind het zelf niet zo’n probleem. Maar ...
Ah en mijn kleintje is nu bijna 14 maanden

5 maanden geleden

Reactie op Bliepbloep

Ah en mijn kleintje is nu bijna 14 maanden
Ah ja jammer dat het niet past. Bij ons past het makkelijk met zn drieën in bed, dat scheelt een hoop. Mijn man vond het in het begin ook wel lastig, maar begint nu wel te wennen aan de kleine tussen ons in (ja onze kleine heeft zn weg in ons bed weer teruggevonden 😅). Ik zou sowieso niet stoppen met borstvoeding als je er niet klaar voor bent. Je vriend weet niet wat een mooi moment dit samen is en dit is ook lastig te begrijpen als je het zelf nooit ervaren hebt. Als ik in deze situatie zou zitten, zou ik zelf de volgende nachtvoeding aan je vriend overlaten (ik weet niet of je nog afgekolfd melk hebt). Ik denk dat ie dan snel terugkrabbelt 😂. En blijven onthouden, het is tijdelijk. Ze wil echt niet tot dr 18e lepeltje lepeltje liggen met mama 😅

5 maanden geleden

Hier nog meer moeders waarvan hun 15 maanden oude dreumes sinds kort echt continu aan de borst wilt? Mijn zoontje drinkt sowieso altijd al best veel (zo’n 4x overdag & 4x in de nacht). Maar de laatste week wil hij het liefst elke uur wel even drinken.

5 maanden geleden

Reactie op SuzyJulie

Hier nog meer moeders waarvan hun 15 maanden oude dreumes sinds kort echt c ...
Ja, hier ook een stuk meer de laatste week ofzo. Misschien een groeispurt ?

5 maanden geleden

Reactie op SuzyJulie

Hier nog meer moeders waarvan hun 15 maanden oude dreumes sinds kort echt c ...
Hier wel ineens weer veel meer dan anders! Hij eet ook meer vast voedsel de laatste dagen, tis momenteel net een soort bodemloze put 🥲 Ik denk misschien een groeispurt onderweg!