924 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Hier nog meer moeders waarvan hun 15 maanden oude dreumes sinds kort echt c ...
Overdag niet, dan heeft hij veel te veel andere dingen die zijn aandacht vragen.
Maar 's nachts is het echt nog altijd elke 3 uur. En dat heeft ie volgens mij ook nodig want hij heeft helemaal niet veel spekkies.
Bij ons past hij makkelijk in het familiebed dus ik vind het niet erg, word er maar half wakker van.
5 maanden geleden
Reactie op Tory_Rose
Overdag niet, dan heeft hij veel te veel andere dingen die zijn aandacht vr ...
Ja klinkt hetzelfde als hier. Als we buiten zijn is hij afgeleid maar binnenshuis wilt hij eigenlijk continu drinken en boekjes lezen. Meestal wel gezellig hoor maar ik vind de nachten wel pittiger worden. Mijn zoontje slaapt ook bij mij in bed (altijd al) en nu hij groter wordt lijkt hij steeds ‘wilder’ te drinken ‘s nachts. Telkens over mij heen kruipen voor de andere borst, krijg ellebogen in m’n gezicht etc. Daardoor word ik er nu echt wakker van, wel zo’n 6 keer soms. Hoe is dat bij jou?
5 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Ja klinkt hetzelfde als hier. Als we buiten zijn is hij afgeleid maar binne ...
Bij ligt ze vanaf de eerste nacht voeding ook bij mij in bed. Ik ben een lichte slaper dus ik vind het wel pittig en word er wel wakker van. Zeker als ze, zoals de laatste weken lang drinkt. Ik slaap op mijn buik dus moet me wel echt anders leggen om haar te laten drinken. En dan begint ze de laatste tijd ook nog eens soms te kletsen en te friemelen tussendoor. Dus niet ideaal
5 maanden geleden
Reactie op Bliepbloep
Bij ligt ze vanaf de eerste nacht voeding ook bij mij in bed. Ik ben een li ...
Pff ik gun het je niet maar toch wel fijn om te horen dat ik niet alleen ben. Ben je van plan het gewoon z’n beloop te laten of denk je er som wel eens aan iets te veranderen?
5 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Oh dat klinkt niet echt chill. Mijn zoontje gaat een beetje huilen maar blijft op z'n plek. Hij slaapt altijd aan de muurkant. Als hij in het midden lag om te drinken, leg ik hem daarna terug. Hij gaat direct slapen na het drinken. En eigenlijk het drinken zelf doet hij ook vrij rustig en half slapend. Hij drinkt ook altijd maar 1 borst per keer. Hoe jij het beschrijft lijkt het me wel zwaarder idd!
Toch weet ik dat toen mijn oudste groter waren en ik zwanger was van nr3, ik echt weer uitkeek naar de borstvoedingsperiode inclusief die nachtelijke momentjes. Alleen hij en ik wakker in de nacht.. een soort geheim magisch momentje. Maar een elleboog in je gezicht klinkt niet zo magisch haha
4 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Dit heb ik ook!!! Maar bij mij blijft ie aan 1 kant en ligt dan over mn buik heen te drinken. Gelukkig niet zo wild maar is wel vermoeiender. Ligt ook nog steeds bij ons in bed en is nu 15 maanden. Ik Vind het nog prima en merk dat ie steeds korter drinkt ‘s nachts. Hij komt zo’n 1 a 2 keer nog in de nacht en hapt dan zelf even aan maar soms leg ik hem gewoon naast me en slaapt ie ook door.
4 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Pff ik gun het je niet maar toch wel fijn om te horen dat ik niet alleen be ...
Ik ben ook blij om te horen van jou! 🥹 en nee, voor nu gaat het nog. Hoewel ik zo niet elke dag denk. Maar ik heb geen zin in strijd ofzo? En ik denk ook wel dat het vanzelf beter zal gaan
4 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Hier nog meer moeders waarvan hun 15 maanden oude dreumes sinds kort echt c ...
Jaaaa! Ik dacht: misschien is het omdat ze de laatste tijd zo vaak ziek is geweest. Daarnaast wil ze ook minder vast voedsel.
4 maanden geleden
Reactie op SuzyJulie
Fijn om te horen dat we dus niet alleen zijn! Vind het over het algemeen ni ...
Ja hier ook flink als boksbal gebruikt soms, zo lomp zijn ze ook 😅 hoe vaak hij drinkt wisselt hier heel erg, de ene keer 2 keer per dag de andere keer wel 8 keer per dag.
4 maanden geleden
Mijn vriend begint hier ondertussen dingen te zeggen als “is het niet tijd dat je stopt, ze is nu toch groot genoeg. Hierdoor slaapt ze niet door.” Anderen bij wie de partner ook niet (Meer) zo steunend is?
4 maanden geleden
Reactie op Bliepbloep
Mijn vriend begint hier ondertussen dingen te zeggen als “is het niet tijd ...
Wat vervelend. Mijn partner was wel heel ondersteunend, maar ik merkte wel dat als ik er zelf even wat meer doorheen zat omdat de nachten vreselijk zwaar waren, hij het ook met goede bedoelingen aankaartte. Heb je het idee dat je zelf ook af en toe twijfelt? Of “klaag” je veel over dat het zwaar voor je is? Toen ik zelf dat idee had ben ik wel gestopt met de nachtvoedingen, verder nog wel blijven voeden ❤️
4 maanden geleden
Reactie op Bliepbloep
Mijn vriend begint hier ondertussen dingen te zeggen als “is het niet tijd ...
Wat vervelend voor je om je niet gesteund te voelen. Heb je het idee waar zijn twijfels vandaan komen? Hoop dat jullie hier goed over kunnen praten en dat je je vrij voelt om de keuzes te maken die voor jou goed voelen.
Hier is mijn partner nog heel steunend maar begint mijn familie wel steeds wat vaker (ongevraagd) twijfels uit te spreken. Snap echt niet zo goed waar dat vandaan komt.
4 maanden geleden
Mijn dochter van 15 maanden dronk in de ochtend en avond nog maar weigert dit opeens sinds 2 dagen… er is voor zover ik weet niets gebeurd waardoor ze bijvoorbeeld geschrokken is maar opeens lijkt ze geen interesse meer te hebben. Als ik haar probeer aan te leggen draait ze zich op en kruipt ze weg, zowel in de ochtend als avond. Het enige wat anders is is dat ik ongesteld ben maar dat ben ik al eens eerder geweest. Iemand een tip of een idee hoe dit kan komen? Ik had wel graag langer willen doorgaan…
4 maanden geleden
Reactie op RM1990
Mijn dochter van 15 maanden dronk in de ochtend en avond nog maar weigert d ...
Oh wat vervelend! Ik heb via vriendinnen weleens vaker over een zogeheten ’nursing strike’ gehoord. Misschien heb je wat aan deze pagina van La Leche League:
https://laleche.org.uk/nursing-strikes/
4 maanden geleden
Reactie op RM1990
Mijn dochter van 15 maanden dronk in de ochtend en avond nog maar weigert d ...
Mijn zoontje reageert trouwens wel vrij duidelijk op mijn menstruatie. Hij wilt dat vaak extra veel drinken maar heel onrustig en het lukt hem dan ook vaak niet om ermee in slaap te vallen. Vermoed dat ik dan wat minder melk heb. Dus misschien heeft het zeker wel iets te maken met waarom jou dochter opeens ander gedrag vertoond aan de borst.
3 maanden geleden
Hi mama’s, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ongeveer twee weken ben ik gestopt met borstvoeding. Op dat moment voedde ik alleen snachts nog. Ze kon dan echt elke twee uur wakker worden om dan even aan de borst te gaan. Met al die regressies en sprongetjes kon ik dat op een gegeven moment niet meer aan en ben toen echt op een dag helemaal gestopt. Mijn dochter heeft dit echt goed opgepakt. Ze vond het echt prima. Maar nu mijn vraag. Twee weken later heb ik nog steeds super volle borsten. Ik heb alleen de twee dagen na het stoppen nog gekolft omdat ze toen echt heel erg vol waren. Ik wil nu niet kolven omdat ik dan bang ben dat ik ze dan weer stimuleer melk te maken. Gaat de melk vanzelf weg? Er zit namelijk echt nog veel in.. sorry lang verhaal maar hoop dat iemand me kan helpen.
3 maanden geleden
Reactie op LauraMiny
Hi mama’s, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ongeveer twee weken ben ...
Het is lastig, omdat je inderdaad wil balanceren tussen het remmen van de productie en het voorkomen van een borstontsteking. Wanneer je borsten echt op spanning staan en het gevoelig is, kan je het best kort kolven, dus niet leeg kolven maar alleen tot de druk eraf is. Op die manier kan je steeds korter/minder kolven en zal het uiteindelijk stoppen. Als je gewoon voelt dat er nog melk in zit maar het is niet vervelend, kan je het proberen te laten zoals het is. Dus op je eigen gevoel afgaan in het zoeken van de goede balans. Hoe langer je kolft, hoe langer je nog melk aan zal maken. Maar als je aan de andere kant helemaal niet kolft en borstontsteking krijgt ben je ook niet blij. Hopelijk heb je er wat aan! Saliethee schijnt overigens ook te helpen bij het remmen van de melkproductie.