924 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op LauraMiny
Hi mama’s, hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. Ongeveer twee weken ben ...
Hi! Dit kan echt wel weken duren.. je borsten zijn zo ingesteld op voeden dat het echt wel 1-2 maanden kan duren en zelfs dan, als ze weer wilt.. kan er weer melk uitkomen 🫣 Belangrijkste is idd niet kolven en eventueel die thee drinken, schijnt te helpen. Succes!
3 maanden geleden
Reactie op Bliepbloep
Zijn er mensen die op werk/afwezigheid van je kindje nog kolven?
Ja ik kolf nog één keer op werk. Meestal rond een uur of drie, beide borsten.
Helaas willen ze het op de opvang op de dreumesgroep niet meer geven. Flesje mocht sws niet, maar uit een rietjesbeker dronk hij het niet zo goed. Tot ze uiteindelijk zeiden dat ze het helemaal niet meer willen geven en dat hij yoghurt lekkerder vindt. De ene dag per week dat hij bij een oppas is, drinkt hij wel een flesje.
Als ik vrij ben, drinkt hij live overdag nog wel een keer pf drie á vier. Dus moet ook echt wel kolven als hij op de opvang is, heb anders te veel procutie.
Ook benieuwd naar andere mama's!
3 maanden geleden
Reactie op Tory_Rose
Ja ik kolf nog één keer op werk. Meestal rond een uur of drie, beide borste ...
Ik kolf in principe ook nog 1 keer als mijn zoon op de opvang is, hier krijgt hij gelukkig wel ook nog gewoon zijn flesje melk in de middag op de dreumesgroep 🤷♀️ we hebben een fles met handvaten, en hij ligt na de lunch even lekker in de luie ligstoel zijn fles te drinken terwijl iedereen klaar word gemaakt voor bed 😊
Als ik een keer een avond weg ben of op een ander moment dat hij zou drinken kolf ik ook nog, hij slaapt sinds deze week ook ineens de nachten door (ipv 2x nachtvoeding), dus mijn borsten zijn anders ook wel echt vol.
3 maanden geleden
Hoezo geven ze geen flesje meer op de opvang?? Ik kolf nog 1 a 2 keer als die kleine er niet is. Merk ook wel dat ik het lastig vind om het af te bouwen of iets anders te geven, voel me daar beetje schuldig over merk ik. Wat geven andere mama’s qua melk? Kunst of koe/geit?
3 maanden geleden
Reactie op Linda2344
Hoezo geven ze geen flesje meer op de opvang?? Ik kolf nog 1 a 2 keer als d ...
Mijn kleine drinkt alleen water of thee op de opvang, daarnaast drinkt ze nog minimaal 3 keer bij mij en dat is voldoende. Overigens op dagen dat ik bij haar ben kan het wel oplopen tot 8 keer per 24 uur, maar niet allemaal grote voedingen..
3 maanden geleden
Reactie op Kelly1245
Mijn kleine drinkt alleen water of thee op de opvang, daarnaast drinkt ze n ...
Owww, ik dacht dat ze het niet willen geven😅 Ja hier ook, als ik bij hem ben zijn het inderdaad kleine slokjes en paar grote voedingen. Maar ze drinken nu ook veel productiever dus meer in kortere tijd.
3 maanden geleden
Reactie op Linda2344
Bij ons al sinds 7 maanden geen melk meer op de opvang. Echt nog steeds boos over maar ze hebben me echt onder druk gezet en op een gegeven moment heb ik opgegeven. Ze zeiden ook dat ze het niet opdronk / te langzaam dronk. Maar hun eerste argument was dat het te lang duurde en teveel werk was. Dus ik geloof niet dat ze het niet meer wilde maar ja.
3 maanden geleden
Reactie op Linda2344
Ze zeggen dat het beleid is dat op dreumesgroep geen flesje meer wordt gegeven. Hij is met 1 jr en 3 maanden naar de dreumesgroep gegaan. Als mijn kind als enige een flesje krijgt, worden de anderen jaloers zeggen ze.
Een rietjesbeker mocht wel, maar daar drinkt hij volgens de leidsters zijn melk niet goed uit. Ipv moedermelk krijgt hij op de opvang een bekertje yoghurt.
Heb me er eerst wel beetje druk om gemaakt, en dus gezegd dat ze het echt moeten proberen met die rietjesbeker, maar na paar maanden losgelaten. Maar ik vind het wel stom!
3 maanden geleden
Reactie op Tory_Rose
Ze zeggen dat het beleid is dat op dreumesgroep geen flesje meer wordt gege ...
Ja ik snap dat je dat stom vind! Onze zoon is ook met 1 jaar en 3 maanden naar de dreumesgroep gegaan, en is volgens mij idd de enige die nog een fles krijgt, maar dat is nooit een probleem geweest.
2 maanden geleden
Zijn er mensen die gekolfd hebben met een te grote borstschild en daarna met één die wel goed paste? Kon je meer eruit kolven en zo ja, hoe veel meer?
20 uur geleden
Reactie op SuzyJulie
Ben even nieuwsgierig. Zijn er nog moeders die gemiddeld meer dan 6x per et ...
Ja, soms echt suuuuuperveel
7 uur geleden
Reactie op SuzyJulie
Ben even nieuwsgierig. Zijn er nog moeders die gemiddeld meer dan 6x per et ...
Pfoe dank de goden nee haha. Hier alleen nog in de ochtend, soms wil ze dat niet eens. Soms wil ze extra als ze ziek is, krijgt ze ook gewoon.
Soms vraagt ze erom, dan neemt ze mijn tepel 1 seconde in haar mond en zegt dan 'op'. Ze heeft namelijk door dat ik dan ga checken of er nog melk uitkomt (met de hand) en dat vind ze leuk om te zien.