920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Tory_Rose

Wat ik wel eens doe is mijn pink geven na een voeding. Baby drinkt eerst t ...
Bedankt, ga ik ook proberen!!

één jaar geleden

Onze dochter van nu 2,5 week komt overdag ongeveer om de 3-3,5 uur, in de avond is de laatste voeding meestal rond 11, daarna valt ze weer vlot in slaap en meldt ze zich weer rond 2 uur. Na de voeding van 2 valt ze echter vaak na 1 borst in slaap, verschonen dan tussendoor, waarna ze opeens klaarwakker is en om voeding blijft vragen. Eenmaal aan de borst drinkt ze slechts paar slokjes en laat dan snel weer los. Ze blijft alleen onrustig/zoeken tot ongeveer 4 uur. Daarna slaapt ze weer tot half 7/7 uur. Iemand hier ervaring mee? We weten niet goed wat we ermee moeten. Ook al speentje geprobeerd voor zuigbehoefte, maar ook hiermee is ze niet echt tevreden 😅

één jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Onze dochter van nu 2,5 week komt overdag ongeveer om de 3-3,5 uur, in de a ...
En is laten doorslapen na borst 1 misschien een optie? Als ze honger heeft wordt ze vanzelf wel weer wakker?

één jaar geleden

Iemand ervaring met vervormde tepels na de borstvoeding? Ze worden hoekig (net als een nieuwe lippenstift zeg maar) en gevoelig. Baal ervan want volgens mij gaat het aanleggen best goed, er heeft eerder ook een lactatiedeskundige meegekeken maar gaat dus toch niet helemaal goed aangezien het pijn doet en het niet hoort te vervormen… Ben opnieuw aan het kijken om een lactatiedeskundige in te schakelen maar is best duur en wordt niet vergoed door de verzekering helaas

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Iemand ervaring met vervormde tepels na de borstvoeding? Ze worden hoekig ( ...
Blijft hij/zij te lang sabbelen? Dat ze niet meer actief drinken maar de tepel als speen gebruiken?

één jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Onze dochter van nu 2,5 week komt overdag ongeveer om de 3-3,5 uur, in de a ...
Hier drinkt onze man van 4,5 week ook meestal maar 1 borst en valt daarna weer in slaap. Overdag drinkt hij vaak ook maar 1 borst. Hij groeit mega goed (vorige week 500 gram in 1 week). Als hij honger heeft meldt hij zich wel.

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Blijft hij/zij te lang sabbelen? Dat ze niet meer actief drinken maar de te ...
Ja daar had de lactatiedeskundige me inderdaad op gewezen dus daar let ik nu wel op. Niet meer consequent zuigen = van de borst. Ik heb nog wat gegoogled en ben iets tegen gekomen over verkeerd aanhappen waardoor de baby met verkeerde druk zuigt. Daar ga ik nu toch beter op proberen te letten. Kijken of dat helpt.

één jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Onze dochter van nu 2,5 week komt overdag ongeveer om de 3-3,5 uur, in de a ...
Was ze tijdens de zwangerschap toen ook actief? Had mijn dochter ook. Ik kolf de borstvoeding en geef via flesje, soms leg ik wel aan met tepelhoedje. Maar fles drink zoveel makkelijker. Mijn dochter hamstert in de avond vaak, komt dan eerder dan 3 uur voor volgende fles, maar slaapt dan wel 5-6 uur. Zij is bijna 4 weken oud. Succes en hoop op meer tevreden nachtvoedingen voor je.

één jaar geleden

Reactie op SJVD2020

Onze dochter van nu 2,5 week komt overdag ongeveer om de 3-3,5 uur, in de a ...
Zou het kunnen dat ze krampjes heeft en daarom een zuigbehoefte? Wij geven dan de speen maar die laat de kleine steeds vallen dus het is een kwestie van terug in de mond doen en de krampjes proberen te verhelpen / wachten tot ze voorbij zijn. Inbakeren als ze onrustig zijn kan ook nog wel eens helpen

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Zou het kunnen dat ze krampjes heeft en daarom een zuigbehoefte? Wij geven ...
Ja, dat zou ook nog een mogelijkheid zijn.. Speen geprobeerd, maar die duwt ze echt uit haar mond dan. Ook als we haar wegleggen na 1 borst, wordt ze snel weer wakker 🥲 maar misschien moeten we nog niet teveel verwachten van haar op deze leeftijd 🙃

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Iemand ervaring met vervormde tepels na de borstvoeding? Ze worden hoekig ( ...
Ik had dit en bleek een verkeerde aanhap te zijn. Je zou kunnen kijken voor een borstvoedingscafe in je buurt? Heb je tips van je lk op papier gekregen?

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Iemand ervaring met vervormde tepels na de borstvoeding? Ze worden hoekig ( ...
Heb je de hamburger greep geprobeerd? Het lijkt erop dat ze dan teveel alleen je tepel pakt in plaats van de borst.

één jaar geleden

Lieve mede borstvoeders, Ik kolf sinds 2 dagen alle voedingen af omdat mijn zoontje heel onrustig begon te drinken aan de borst en het voor beide niet meer leuk was. Ik zit er nu serieus aan te denken om af te gaan bouwen want mijn borsten beginnen al iets minder te produceren (waarschijnlijk door het weinig aanmaak van oxytocine door geen huid op huid contact met de tepel en baby) vind het behoorlijk frustrerend worden en heb niet het idee dat we er beide gelukkiger van worden op deze manier 🙈 iemand in dit zelfde schuitje. En uiteraard weet ik hoe zonde het kan zijn en dat doorzetten het beste is

één jaar geleden

Reactie op Loverebel

Lieve mede borstvoeders, Ik kolf sinds 2 dagen alle voedingen af omdat mi ...
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje had een hele goede productie van 100 ml maar toen moest onze zoon terug naar de fles omdat hij te veel afviel. Daarnaast kreeg ik de griep en sindsdien een productie van 20 tot 40ml met kolven. Onze zoon kan nu wel weer aan de borst maar wil nu de borst niet goed meer pakken. Vind het vooral heel zwaar omdat je nu zo lang bezig bent vooral snachts. Eerst de fles geven dan kolven en dan ben je zo een uur verder dus heb je nog maar 2 uur te slapen als je geluk hebt. Heb nu een lactatiekundige ingeschakeld en probeer nu wat dingen uit maar heb wel gezegd mocht het vrijdag nog niet beter zijn dan geef ik op

één jaar geleden

Reactie op Bartenijntje

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje had een hele goede productie van 10 ...
Wat goed dat je er nog een lactatiekundige bij haalt ik denk dat ik vanaf woensdag langzaam ga afbouwen dan heb ik 2 volle weken borstvoeding gegeven

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Iemand ervaring met vervormde tepels na de borstvoeding? Ze worden hoekig ( ...
Geen goede grote aanhap. Of klemmen met de kaken. Lipjes moeten naar buiten gekruld zijn. Telefonisch overleg met een lactatiekundige van la leche league is kostenloos.

één jaar geleden

Reactie op Rooszz

Zou het kunnen dat ze krampjes heeft en daarom een zuigbehoefte? Wij geven ...
Bij mij hielp tegen krampjes enorm stoppen met knoflook en ui en prei e.d. te eten! Sindsdien geen kramp meer gehad

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Bij mij hielp tegen krampjes enorm stoppen met knoflook en ui en prei e.d. ...
(Ik bedoel dus krampjes van mijn zoon haha)

één jaar geleden

Ik geef borstvoeding. Maar als ze dan stopt met drinken. Komt het er vaak ook weer uit. Hoe zou dat kunnen en wat kan ik doen

één jaar geleden

Reactie op mvdb26

Ik geef borstvoeding. Maar als ze dan stopt met drinken. Komt het er vaak o ...
Reflux? Rustig laten drinken, rechtop proberen te voeden (koala houding), laten boeren, rechtop houden na voeden. Vaak geven ze minder terug dan t lijkt. Als ze goed aan komt, voldoende natte luiers heeft is het geen probleem