920 Reacties

één jaar geleden

Ons meisje is nu een week oud en heeft een droge huid. Lijkt er geen last van te hebben. Volgens kraamzorg is het niet erg. We smeren het in met een creme. Wat zou ik nog meer kunnen doen? Of tips voor goede crèmes oid?

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Ons meisje is nu een week oud en heeft een droge huid. Lijkt er geen last v ...
Oh verkeerde topic!🤪

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Oh verkeerde topic!🤪
Ha nou ik heb hetzelfde probleem! De baby-olie van Weleda lijkt wel wat te helpen, dus ik ben begonnen met dagelijks even masseren. Maar huidje blijft superdroog...

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Ons meisje is nu een week oud en heeft een droge huid. Lijkt er geen last v ...
Wij gebruiken babyolie eigen merk vd Kruidvat! Het helpt wel, maar het huidje moet ook gewoon wennen aan het leven buiten de baarmoeder.. zoontje is nu 2,5 week en het wordt vanzelf al beter😊

één jaar geleden

Reactie op 228-Elise

Ons meisje is nu een week oud en heeft een droge huid. Lijkt er geen last v ...
Moedermelk in het badje toevoegen of een zakje/washandje met haver toevoegen aan het bad.

één jaar geleden

Hoi dames , ik geef borst voeding maar ik geef ook 2 voedingen per dag kunst ( soms ook 3) . Hoe doen jullie dit met vitamine k? Geven jullie dan de volledige doseerdruppels of iets minder omdat je ook kunstvoeding geeft!?

één jaar geleden

Reactie op maaike1991*

Hoi dames , ik geef borst voeding maar ik geef ook 2 voedingen per dag kuns ...
M’n kraamverzorgster gaf aan dat als je meer dan 500cc kunstvoeding geeft, je geen vit K geeft. Geef je minder, dan gewoon volledige dosering vit K

één jaar geleden

Goed bedoeld maar kan me soms echt ergeren aan mijn partner. Ik geef nu 4 weken borstvoeding en dat gaat niet altijd vanzelf. Maar echt elke keer als er ook maar een tegenslag is suggereert mijn partner dat kunstvoeding ook een optie is (baby groeit super en heeft voldoende luiers, het gaat meer om onrustig drinken en pijn bij mij). Vandaag heeft hij even een flesje gekolfde melk gekregen om te wennen en er staat er nog 1 in de koelkast. En ja hoor de voeding verliep even moeizaam omdat de baby iets te lang tussen voedingen had gelaten en dus te ongeduldig was voor goed aanhappen. "Moet ik het flesje anders opwarmen". Nee steun me nu gewoon aub in het geven van borstvoeding i.p.v. de makkelijke weg kiezen.

één jaar geleden

Dank voor alle tips! Ben inderdaad op het aanhappen gaan letten en dat ging beter tot vandaag. Nu er weer op letten dat hij de hele borst pakt ipv iedere keer loslaten en terug naar de tepel. Lastig om alles volgens het boekje te doen. Ik wist niet dat LLL telefonisch advies had dus dat was fijn daar even mee gebeld. En in de buurt inderdaad een geboortecafe achtig iets gevonden waar ik van de week langs wil gaan. Hopen dat dat helpt :)

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Goed bedoeld maar kan me soms echt ergeren aan mijn partner. Ik geef nu 4 w ...
Mijn vriend deed dit ook... bij ons hielp het dat ik vroeg: "Ik wil het in elk geval zes weken proberen. Waarschijnlijk wordt het vanzelf makkelijker, baby en ik moeten het alle twee nog een beetje leren. Wil je tot die tijd niet meer vragen of we overstappen op kunstvoeding?" Sindsdien heeft hij het er niet meer over gehad. Hij - en jouw vriend ook - bedoelde het heel goed... hij wilde mijn geen druk opleggen de borstvoeding vol te houden. 💞

één jaar geleden

Reactie op ElisabethChh

Mijn vriend deed dit ook... bij ons hielp het dat ik vroeg: "Ik wil het in ...
*jouw vriend vast ook

één jaar geleden

Wie weet wat te doen bij pijn bij aanhappen?

één jaar geleden

Reactie op Mom of Madelief❤️

Wie weet wat te doen bij pijn bij aanhappen?
Andere houding. Ik had een kloofjes dus de madonna was niet meer fijn even in de rugby gevoed en goed opletten bij aanhappen

één jaar geleden

Ik heb best veel last van lekkende borsten, is dit dan overproductie of hoort het erbij ?

één jaar geleden

Reactie op Mom of Madelief❤️

Ik heb best veel last van lekkende borsten, is dit dan overproductie of hoo ...
Hoort erbij

één jaar geleden

Reactie op Mom of Madelief❤️

Ik heb best veel last van lekkende borsten, is dit dan overproductie of hoo ...
Hoeveel is veel? Ik heb ook last van lekkende borsten maar dat is omdat ik vaak vergeet zoogcompressen in te doen. En als ik aan de baby denk en of hij honger heeft krijg ik vaak spontaan een toeschietreflex en lekkende borsten. En tijdens het voeden lekt de borst die ik niet geef ook meestal. Maar ik heb geen overproductie.

één jaar geleden

Mijn zoontje is nu een week oud en ik geef borstvoeding. Ik heb het geluk dat ik genoeg voor hem produceer. Maar mijn toeschietreflex is erg sterk waardoor mijn melk letterlijk de mond van mijn zoon in spuit. Hierdoor gaat het hem wat te snel waardoor hij snel de hik krijgt of krampjes en hij echt maar 10 minuten effectief drinkt per voeding. Ik vraag me af of ik hier iets mee kan en zijn jullie ook maar zo kort aan het voeden? Ik merk dat ik er wat onzeker over ben.

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Mijn zoontje is nu een week oud en ik geef borstvoeding. Ik heb het geluk d ...
Ik heb precies hetzelfde en vandaag contact gehad met lactatiekundige van Icare JGZ. Zij gaf aan dat je bij een sterke toeschietreflex en snelle melkstroom beter één borst per keer kan geven zodat je kindje die borst goed leeg drinkt en alle melk (voor -en vette melk) binnen krijgt en niet bij twee borsten te snel melk binnen krijgt. Daarnaast biological nurturing (voedingshouding) toepassen.

één jaar geleden

In de ochtend rond 8:00 staan mijn borsten echt op springen. Ik merk dat onze zoon het niet lukt om deze leeg te drinken. Jammer want dan komt hij niet bij de vette melk en ik blijf met spanning op de borsten zitten. Gisteren heb ik ze maar een keer leeg gekolfd en nu niet om te kijken wat er gebeurt. Hebben jullie een idee ?

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

In de ochtend rond 8:00 staan mijn borsten echt op springen. Ik merk dat o ...
Ik kolf even de eerste spanning eraf zodat hij effectiever kan drinken