920 Reacties

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Mijn zoontje is nu een week oud en ik geef borstvoeding. Ik heb het geluk d ...
Ik heb dit ook! En inderdaad wat Wendy92H zegt heb ik ook te horen gekregen. Ik doe nu 1 borst per keer en ze drinkt 10 min, soms 15 min, effectief. Als m'n borsten erg gespannen zijn kolf ik 1 min met de hand om de spanning van het toeschietreflex eraf te halen en daarna drinkt ze enigszins rustig om m'n borst leeg te drinken. Vaak moet ik haar dan nog wel goed laten boeren en overeind houden zodat ze niet al te veel spuugt en de melk goed kan zakken.

één jaar geleden

Reactie op Wendy92h

Ik heb precies hetzelfde en vandaag contact gehad met lactatiekundige van I ...
Al super fijn om te lezen dat andere moeders dit ook hebben! 🥰 ik geef inderdaad 1 borst per keer, maar omdat hij maar 10 minuutjes drinkt vraag ik me af of hij bij de vette melk komt. Hoe kom ik hier achter?

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Al super fijn om te lezen dat andere moeders dit ook hebben! 🥰 ik geef ind ...
Ik ververs mijn zoontje na 10min (laat dan ook vaak los). Door het verversen is hij weer wat wakker en dan drinkt hij vaak nog 1 of 2x 10 minuten. Misschien kan je dat proberen? :-)

één jaar geleden

Reactie op RmeK

Al super fijn om te lezen dat andere moeders dit ook hebben! 🥰 ik geef ind ...
Is de poep mooi mosterdgeel? Als je merkt dat het wat groenig/schuimend wordt krijgt die vooral voormelk

één jaar geleden

Reactie op Valerie12592

Is de poep mooi mosterdgeel? Als je merkt dat het wat groenig/schuimend wor ...
Ah goeie tip! Ja zijn poep is prachtig mosterd geel 👍🏻

één jaar geleden

Reactie op Ansofies

Ik ververs mijn zoontje na 10min (laat dan ook vaak los). Door het ververse ...
Na die 10 minuten bied ik vaak echt nog wel 3x aan maar hij wil dan heel vaak niet meer en wordt van al dat aanbieden alleen maar onrustig voor mijn gevoel 🙈

één jaar geleden

Ons zoontje is 2 weken oud en groeit supergoed. Ik voed op verzoek maar soms vraag ik me af hoe ik dit moet doen als mijn man weer aan het werk is. Veel voedingen drinkt hij ruim een half uur, 3 kwartier. En als hij clustert, heb ik misschien een kwartier of half uur rust en dan weer 3 kwartier voeden. Hij kan dan echt actief drinken en anders help ik hem even wakker blijven. Nu hebben we nog een zoontje van 20 maand rondlopen die ook moet eten, een luier etc. Ik maak me druk om hoe dit te combineren en als ik lees over 20 minuten voeden dan voelt dat zo niet realistisch voor mij. Ik voed trouwens met tepelhoedje ivm platte tepels, met mijn oudste ook gedaan. Iemand die dit lange voeden herkend? Word het beter naarmate hij ouder wordt? Of toch een lactatiekundige even laten meekijken

één jaar geleden

Hi dames! Ik ben woensdag bevallen en druk aan het oefenen en leren met borstvoeding geven. Omdat het een zware bevalling was en de baby de eerste twee dagen echt nog geen kracht had om goed te zuigen doen we voeden - daarna kolf ik (vrijwel) iedere keer nog 10 minuten met een elektrische kolf wat we hem geven - afgemeten aantal kunstvoeding. Ik lees overal dat borstvoeding geen pijn hoort toe te doen maar dat doet het bij mij wel. Ik laat maandag al een lactatiekundige meekijken qua aanhaptechniek etc (helaas heb ik hierbij niks aan mijn kraamverzorgster. Ze zegt alleen van de buitenkant ziet het er ok uit en dat ik het zelf moet aanvoelen) Ik probeer als het pijn doet hem opnieuw te laten aanhappen maar eigenlijk doet het iedere keer wel pijn gedurende de hele voeding. En ik ben ergens ook zo blij dat hij gewoon eindelijk zuigt en drinkt (omdat hij in het begin dus geen kracht had, of echt maar heel kort zoog en toen aan de borst in slaap viel) dus ik laat het nu maar gewoon gebeuren tot de consult maandag en ik zit de voedingen uit met pijn. ik ben benieuwd of dit niet iets is dat deels toch erbij hoort de eerste paar dagen (ik zit nu dus op dag 4) of klopt het idd dat het gewoon vanaf het begin geen pijn hoort te doen..

één jaar geleden

Reactie op GN89

Hi dames! Ik ben woensdag bevallen en druk aan het oefenen en leren met bor ...
De eerste week kan het pijn doen. Je tepels moeten nog wennen en een beetje 'eelt' kweken. Meestal zou de pijn niet heel de voeding moeten aanhouden. Misschien een kloof? Goed dat er maandag iemand komt kijken dan weet je hoe of wat

één jaar geleden

Reactie op GN89

Hi dames! Ik ben woensdag bevallen en druk aan het oefenen en leren met bor ...
Wat Valerie al had gezegd Plus er zijn volgens mij verschillende soorten pijn. Ik heb zelf bv nu en dan last van een toeschietreflex die pijn/ ongemakkelijk voelt. Misschien kun je voor jezelf kijken waar en wanneer de pijn zit. Dan kun je dat ook bespreken met de LD

één jaar geleden

Mijn zoontje is ondertussen 3 weken oud. De borstvoeding verliep heel fijn tot 2 dagen geleden. Hij drinkt goed aan 1 borst, daarna verschoon ik zijn luier en geef ik de andere borst. Bij de tweede borst loopt het fout. Hij heeft echt nog honger en drinkt gulzig. Na een paar slokken begint hij enorm te huilen/schreeuwen. Hij wil zelf terug verder drinken maar hij vindt geen rust. Ik heb al geprobeerd om de andere houdingen aan te nemen, vooraf te kolven voor de toeschietreflex en dezelfde borst terug opnieuw te geven maar hij blijft heel erg huilen. Na de voeding blijft hij een uur heel onrustig en eigenlijk ontroostbaar. We denken zelf aan krampjes, reflux? Herkent iemand van jullie dit? Hebben jullie tips?

één jaar geleden

Reactie op GN89

Hi dames! Ik ben woensdag bevallen en druk aan het oefenen en leren met bor ...
Bij mij deed het t meest pijn rond dag 5, en daarna helemaal weggegaan! Eerste 2 weken kan het pijnlijk blijven en zou daarna over moeten zijn

één jaar geleden

Reactie op MonSharii

Ons zoontje is 2 weken oud en groeit supergoed. Ik voed op verzoek maar som ...
Bij mijn oudste dochtertje had ik dit ook. Ze groeide super goed maar met de borstvoeding was ik meestal 45 min bezig. 30 min effectief drinken en dan nog wat pauzes tussendoor en nadien. En in de avond clusteren. Maar na 6 weken beterde het echt en ging het naar voedingen van 15-20 min. Het is natuurlijk even zoeken hoe je dit het beste kan combineren met je oudere kindje. Het is soms even vooruit denken en misschien neemt de baby wel een tutje waardoor je een voeding even kan pauzeren of uitstellen als je toch echt iets dringend voor de oudste moet doen. En mits een beetje handigheid kan je ook al iets gedaan krijgen terwijl je de baby aan de borst hebt. Alle zo gaat het bij mij tocht.

één jaar geleden

Reactie op MonSharii

Ons zoontje is 2 weken oud en groeit supergoed. Ik voed op verzoek maar som ...
Misschien ook af en toe proberen zonder tepelhoedje. Bij mijn oudste had ik ook een tepelhoedje nodig. Maar na een paar weken heb ik dat kunnen afbouwen. Je begint dan met een tepelhoedje na een paar minuten haal je dat eraf en probeer je zonder dan is je tepel meestal al wat groter. Je kan ook je tepel wat stijver maken door die tussen je vingers te rollen. Als het lukt zonder tepelhoedje is dit ook beter zodat hij de borst beter kan leegdrinken.

één jaar geleden

Reactie op GN89

Hi dames! Ik ben woensdag bevallen en druk aan het oefenen en leren met bor ...
De eerste dagen moeten je tepels echt wennen en dan kan het wel zijn dat ze echt gevoelig of licht pijnlijke zijn. Bij mij hielp een druppel moedermelk uitsmeren over de tepel echt enorm. Ik weet niet of je dit al hebt geprobeerd.

één jaar geleden

Reactie op mhvv

Mijn zoontje is ondertussen 3 weken oud. De borstvoeding verliep heel fijn ...
Heel herkenbaar ! Heb hier een topical over geopend. Lactatie deskundigen geeft bij mij aan dat het waarschijnlijk krampen zijn en dat hij geen melk meer wil alleen troost.

één jaar geleden

Reactie op mhvv

Mijn zoontje is ondertussen 3 weken oud. De borstvoeding verliep heel fijn ...
Hij lijkt dus teveel te krijgen met 2 borsten en wordt dan boos dat er zoveel melk komt. Ik heb zelf een forse productie en mijn zoontje doet dat ook. Ik geef maar 1 borst per keer, dus drinken, boeren/verschonen, nog een keer dezelfde borst drinken. Als je productie dat aan kan zou ik dat proberen. Dan krijgt hij ook meer vette melk ipv alleen de eerste waterige zoete melk.

één jaar geleden

Reactie op Cookie23

Hij lijkt dus teveel te krijgen met 2 borsten en wordt dan boos dat er zove ...
Dankjewel voor je reactie!! Ik ben dat voorlopig aan het proberen en hij lijkt terug meer tevreden te zijn, gelukkig 😉

één jaar geleden

Reactie op Jennn89

Heel herkenbaar ! Heb hier een topical over geopend. Lactatie deskundigen g ...
Mijn gevoel zegt ook dat hij krampjes heeft! Zo zielig hé!

één jaar geleden

Reactie op MonSharii

Ons zoontje is 2 weken oud en groeit supergoed. Ik voed op verzoek maar som ...
Ik had het probleem van lang voeden ook. Lactatiekundige gebeld en zij raadde aan vaker te wisselen van borst, elke 10 mins. Aan het begin is je toeschietreflex namelijk het sterkst. Mijn partner is er ook niet overdag maar ik heb niet nog een dreumes rondlopen... lijkt me zwaar! Ik eet tussen de middag warm zodat ik dat al binnen heb als baby wil clustervoeden 's avonds. Verder is het vreselijk maar denk ik dat je soms je baby gewoon moet laten huilen om je andere kind te kunnen verzorgen... zit niks anders op. En misschien kun je je andere kind gewoon bij jou in het grote bed leggen terwijl je voedt en hem/haar daar laten spelen en slapen.... Succes