28 Reacties

2 jaar geleden

Heb ik ook gehad had van alles geprobeerd maar hielp niks. Nu heb ik etos calciumcarbonaat kauwtabletten en dat zijn de enige die werken bij mij! Mag je er 5 per dag van als je zwanger bent.

2 jaar geleden

Ik heb het aangegeven bij de huisarts en ik kreeg omeprazol. Het werkt ideaal!!! Omeprazol moet je op nuchtere maag innemen. En 1 uur voor het slapen gaan.

2 jaar geleden

Reactie op robin199667

Ik heb het aangegeven bij de huisarts en ik kreeg omeprazol. Het werkt ide ...
In begin werkte het inderdaad goed nu niet meer

2 jaar geleden

Jaaa word er helemaal gek van, echt by far de allerergste kwaal vind ik het. 😱 Bij mij zijn Rennies het enige wat echt voor langere duur werkt. En dan die van het huismerk van de Lidl weer beter dan de originele en bijvoorbeeld Rennie Duo werkt bij mij dan weer averechts. Denk dat het bij iedereen verschillend is wat goed aanslaat en wat niet? Kreeg van mijn verloskundige de tip om vanalles uit te proberen en ook af te wisselen met verschillende soorten. Verder hielp het iets om mijn hoofdeinde een flink stuk te verhogen (dekens en kussens onder het matras) En heb t idee dat (magere / halfvolle) yoghurt ook werkt, maar meestal maar een halfuurtje ofzo. En júist vlak voor het slapengaan iets "diks" eten zoals wat brinta, aardappelpuree of vla helpt bij mij ook een beetje want ik krijg vooral last van t maagzuur ongeveer een uur nadat ik iets gegeten heb. Lijkt alsof het eten de inhoud dan een beetje in mn maag houdt en dan hoop ik dat ik snel genoeg on slaap val haha. Maar misschien is dat bij jou weer heel anders. Sterkte in ieder geval!

2 jaar geleden

Ik lag er gisteravond wakker van. Bakje vanille vla gegeten, en toen kon ik slapen 👌🏻

2 jaar geleden

Hier helpt het alleen om na het avondeten niets meer te eten en alleen water te drinken. Rennies en vanille vla werken ook.

2 jaar geleden

Je moet dit halen bij de apotheek! Doet wonderen. Werkt super snel. Je mag het 4 keer per dag nemen. Ik neem het standaard voor het slapen en kan dan heerlijk doorslapen zonder last.

2 jaar geleden

Deze kun je bij de kruitvat halen, helpen bij mij heel goed!! 1 tablet per dag (in de avond) en ik heb geen last meer gehad van die maagzuur oprispingen.

2 jaar geleden

Ik heb gemerkt dat ik veel meer last krijg van brandend maagzuur na het eten/drinken van: - koek - snoep - chocolade 😭 (dat is mijn leven na 20u) - alles met veel suiker - graanproducten - zure sapjes - yoghurt met cruesli - vette dingen, bijv. gefrutuurd eten En dat ik me stukken beter voel als ik dit eet: - salade - vlees met groente - fruitsalade - nootjes En nu De WONDERtip 🤪 Nee maar echt, dit werkt supergoed bij mij. Voor het slapengaan neem ik een schaaltje Brinta. De melk zelf helpt al wel, maar die Brintavlokken werken (volgens mijn eigen theorie haha) als een spons die het maagzuur opzuigt. Daarna ga ik dan meteen slapen, en heb ik vervolgens amper last!

2 jaar geleden

Reactie op brechtje1712

Je moet dit halen bij de apotheek! Doet wonderen. Werkt super snel. Je mag ...
Die heb ik werkt helaas niet

2 jaar geleden

Als je kindje beter inhaald verdwijnt brandend maagzuur! Dus veel op de yoga bal bounche en ronde bewegingen maken met je heupen. Je maag krijgt dan veel meer ruimte!

2 jaar geleden

Reactie op Indy90

Als je kindje beter inhaald verdwijnt brandend maagzuur! Dus veel op de yog ...
Mijn baby is ingedaald.. maar maagzuur is niet minder er op geworden. 🤭 ik ben zelf een best klein persoon dus misschien dat dat de reden is.. echt van alles geprobeerd, het help allemaal njet. (Was al vanaf 20 W.) ik heb nu alles er aan doen opgegeven. Nu inmiddels 36 weken die laatste 4 weken kunnen er nog wel bij… 🥲😅

2 jaar geleden

Reactie op Baby2023!!!!!

Mijn baby is ingedaald.. maar maagzuur is niet minder er op geworden. 🤭 ik ...
Ja ik ben ook wel klein. Nou sorry maar nu al slapeloze nachten. En dan nog de bevalling doen zie ik niet zitten. Hoop dat snel over is.

2 jaar geleden

Reactie op Indy90

Als je kindje beter inhaald verdwijnt brandend maagzuur! Dus veel op de yog ...
Mijn kind is ingedaald maar niets minder hoor.

2 jaar geleden

Ook voor mij werkt antagel goed! Heb een fles naast m’n bed en als ik wakker word neem ik snel een slokje en val daarna weer in slaap

2 jaar geleden

Famotedine heb ik op recept van de huisarts gekregen moet je wel voor betalen. Ik twijfelde als het werkte omdat ik soms nog wel last had maar toen ik het 1x niet had ingenomen wist ik echt niet wat me overkwam niet normaal nog nooit zo erg gehad. En daarnaast helpt het op mijn linkerzij te liggen. Mijn baby is al met 28 weken flink ingedaald maar dat geeft mij geen verlichting.

2 jaar geleden

Geen water drinken bij je eten. Melk verlicht maar even, daarna stimuleert dat net de aanmaak van maagzuur dus mee opletten. Inderdaad een Rennie voor het slapen/tijdens de nacht nemen. Een extra hoofdkussen om hoger te liggen en op je linkerzij liggen.

2 jaar geleden

Reactie op brechtje1712

Je moet dit halen bij de apotheek! Doet wonderen. Werkt super snel. Je mag ...
Heb ik ook, enige dat echt werkt!

2 jaar geleden

Ik neem al weken standaard 1 Rennie voor ´t slapengaan, maar nu ´t ook overdag erger wordt, zorg ik ervoor na maaltijd zo lang mogelijk rechtop te zitten, dutje uit te stellen en indien nodig nog een Rennie te nemen. Kan geen kwaad volgens de huisarts

2 jaar geleden

Hou maar op, ik word er helemaal gek van sinds een paar dagen. Ik kan niet normaal liggen, blijven eten/drinken.