17 Reacties

3 jaar geleden

Hoe lang ben je zwanger? Ik had al vrij snel een buik met 3mnd, begon toen speciale kleding te dragen waarbij de omgeving wel doorheeft dat het om een zwangerschap gaat. Of ik zeg het als ik iemand zie kijken.. of ik wrijf even over mijn buik;) Net wat jezelf prettig vindt.

3 jaar geleden

Reactie op MariaMaria2022

Hoe lang ben je zwanger? Ik had al vrij snel een buik met 3mnd, begon toe ...
Net 17 weken van de eerste, misschien is het ook wel onzekerheid en nog onwennig dat ik het nog niet durf

3 jaar geleden

Ik ken het gevoel. Ik moest er ook wennen en ik vond het heel lastig. Toen dacht ik: Je bent ook zwanger dan krijg je een buikje. Wees er gewoon blij mee. Dus nu draag ik gewoon weer kleding waarbij je het kan zien. De meeste in mn omgeving weten het toch al, dus dat maakt het wel makkelijker. Maar vooral doen. Wat jij zelf fijn vindt

3 jaar geleden

Ik verberg het nog even met wat oversized kleding, daar hield ik sowieso al wel van. Maar kan ook nog makkelijk bij mij.

3 jaar geleden

Ik verberg het op het werk nog met grotere shirts. Ivm werken in de zorg, en voor die mensen duurd het nog veel te lang. Gister uit eten geweest met een paar collega's en toen wel lekker een strak shirtje aan gedaan zodat je het goed kan zien. Verschilt bij mij aan mijn eigen stemming en omgeving van die dag

3 jaar geleden

Het is heel afhankelijk van hoe groot je buik is, waar je naar toe gaat en hoe je jezelf voelt. Bij mij is het dus ook nog heel wisselend want ik heb wel een beginnend buikje en dan hoor je sommige zeggen ooh je hebt al een mooi buikje en van andere hoor, ooh je nog bijna niets. Ik trek er me niets van aan en doe gewoon aan waar ik me op dat moment goed bij voel.

3 jaar geleden

Ik ben er soms ook nog wat onzeker over, maar laat hem al wel zien. Ben er aan de andere kant namelijk heel trots op. Bij een onzeker momentje (of wanneer iemand echt zit te kijken) wrijf ik inderdaad even over mijn buik. Doe wat goed voelt!

3 jaar geleden

Ik heb zelfs met een beginnend buikje gewoon geshowd want ik geef niet zo veel om de mening van collega’s/kennissen/etc. Als zij willen denken dat ik ben aangekomen lekker laten denken joe! Inmiddels kan je er bij mij niet meer omheen dat het een zwanger buik is hoor 😛

3 jaar geleden

Ik vind het leuk om hem te laten zien, ook al so het nog een twijfelbuik😃

3 jaar geleden

Denk dat je hierbij vooral moet doen waar jij je fijn bij voelt. Ik heb overgewicht en had dus al een buik. Ik vind het ook gek om buikfoto's te maken. En denk ook wel eens wanneer kunnen we het hebben over een babybuik? Ik weet ook niet hoe ik het straks wel of niet zou willen showen. Nu is het vooral nog een dikke buik.

3 jaar geleden

Bij mijn 1e zwangerschap verborg ik onbewust nog langere tijd mijn buik doordat ik toen notmaal al ruimer vallende shirtjes droeg. Bij deze zwangerschap wil ik juist graag mijn beginnende buikje tonen en draag ik graag strakkere kleding. Er is ook niemand die twijfelt of ik zwanger ben, terwijl het nog geen hele grote buik is, dus ik voel me er daardoor ook wel goed bij

3 jaar geleden

Met veel onzekerheid, laat ik wel mijn buikje al zien😋 tijdens werk wel vaak gewoon oversized kleren aan met positiebroeken

3 jaar geleden

Ik heb ook een ‘twijfelbuik’ maar ik ben trots op m’n zwangerschap dus ik ben niet bewust bezig met het verbergen 😊

3 jaar geleden

Ik verberg hem niet, soms voel ik me onzeker maar andere mensen letten veel minder op je dan je denkt, ik heb dus inmiddels schijt 🙃

3 jaar geleden

Ondertussen (17 weken) heb ik geen twijfelbuik meer! Komt ook wel omdat ik volop zwangerschapskleding draag die mijn buik accentueren, dat deed ik overigens al vanaf 13 weken. Ik vond die twijfelende gezichten juist heel vermakelijk 😃

3 jaar geleden

Lekker mee pronken! Ik merk juist dat als ik het ‘verberg’ dat het er een beetje awkward uitziet, en als ik het accentueer is het ineens echt een babybuikje.

3 jaar geleden

Dankjullie wel! Ik denk dat ik toch ook de stap ga wagen om alvast mijn zwangerschapskleding aan te doen