8 Reacties
2 jaar geleden
Herkenbaar! Alleen geen last van buikpijn. Wel meer last van mijn menstruatie dan voorheen. Hier ook 4 maanden geleden een keizersnede gehad. Mijn buik boven de snee blijft opgezet en er zit geen gevoel in. Zelf vind ik dit een heel naar gevoel en hoop dat dit snel beter zal worden hoewel je ook wel hoort dat het zo kan blijven...
2 jaar geleden
Hier ook 4 maanden geleden een ks gehad. Ik ben al vlak na mijn ks voor gewaarschuwd voor een pijnlijke en gespannen buik, en daarom al met 2 maanden naar een osteopaat geweest. Die heeft het litteken en een groot deel eromheen gemasseerd. Er zat namelijk heel veel spanning in het hele gebied en er is ook kans op verklevingen. Toen ik wegging bij de osteopaat was mijn buik opeens half zo klein... Hij heeft me ook laten zien hoe ik het zelf kan masseren. Ben erna nog 1x geweest, en over een paar weken ga ik nog 1x. Als je het je kan veroorloven dan zou ik het het zeer aanraden, heeft voor mij een groot verschil gemaakt.
2 jaar geleden
Ik ben nu ook 4 maanden na de keizersnede. Ik heb ook nogsteeds een beurs gevoel tussen de snede en mijn navel. Die huid voelt inderdaad ook nog deels dof/verdoofd. Mijn buik staat ook echt nog ver uit naar voren. Dit is best even wennen, omdat ik altijd een hele platte buik en slanke taille had. Ik vind mezelf er echt nog heel zwanger uit zien, maar mijn man die nuanceert het een beetje dat dit wel mee valt maar gevoelsmatig meer zo lijkt omdat het verschil met daarvoor zo groot is.
Ik ben inmiddels weer aan het sporten (boulderen en klimmen) en sinds kort begonnen met buikspier oefeningen. Het valt me tegen dat ik dit nog best flink voel rond het litteken. Ik doe heel rustig aan. Met de dagelijkse dingen heb ik er geen last van, maar met de oefeningen voel ik het wel. Ook heb ik nog een mini diastase onder mijn navel. Ook is het litteken de huid eronder nog deels verkleefd en dieper geen idee.