17 Reacties

één maand geleden

Wij hebben laatst ook het advies gekregen om voor buisjes te gaan. Hij heeft binnen 5 maanden al zijn derde dubbele oorontsteking. Mocht het nog 1x voorkomen dan worden we doorgestuurd naar de KNO. Zover ik weet uit mijn ervaringen (werk op de opvang & familie) valt het eigenlijk wel mee. Al blijven we het hier ook eng vinden en bidden we dat dit echt de laatste keer zal zijn.

één maand geleden

Ons zoontje heeft al buisjes sinds zijn 9 maanden. Dit was erg jong, maar het was nog maar begin december en hij zat aan drie dubbele oorontstekingen in twee maanden tijd… Hij woog toen al 9,75kg. We zijn hier achteraf heel blij mee want hij heeft nu ook vaak nog loopoortjes, wat dus elke keer weer een oorontsteking geweest zou zijn. Geen last gehad van de procedure!

één maand geleden

Reactie op Melly23

Wij hebben laatst ook het advies gekregen om voor buisjes te gaan. Hij heef ...
Ah oké! Hielp bij jullie de antibiotica wel?

één maand geleden

Reactie op Safh44991199

Ons zoontje heeft al buisjes sinds zijn 9 maanden. Dit was erg jong, maar h ...
Heel fijn om te horen! Hoe ging het nuchter zijn?

één maand geleden

Ik lees even mee. Hier slechts oorontsteking herhaaldelijk aan hetzelfde oor, maar recent tot bloedens aantoe en zijn oortje staat ook verder van zijn hoofd af. Wanneer hij aan de antibiotica zit heb ik een compleet ander kind, zo vrolijk en aanwezig. Dinsdag gesprek bij de huisarts voor verwijzing kno..

één maand geleden

Hoi hoi, hier krijgt mijn zoontje ook buisjes volgende week vrijdag. Hij wordt maandag 1 dus leuk verjaardagscadeautje. Het schijnt een vrij makkelijke, kleine ingreep te zijn. Een vriendin van me zei dat ze haar thee nog niet op had toen het al weer klaar was. Hopelijk gaat het helpen voor de vele oorontstekingen bij jullie en bij ons! Baby's mogen 6 uur voor de ok voor het laatst eten dus wij hadden bedacht dat als hij 's nachts een keer wakker wordt voor een speen wij hem een fles aanbieden. Hopelijk helpt dat in de ochtend met minder honger hebben. Veel succes en hoop dat het mee gaat vallen!

één maand geleden

Hoi hoi, Mijn dochter heeft vorige week buisjes gekregen en is vandaag 1 jaar. De ingreep is heel kort en zo voorbij. De narcose is wel vervelend voor je kleintje. Het nuchter zijn zagen wij ook tegenop. Om 12 uur in de nacht een extra voeding gegeven en helemaal nergens last van gehad in de ochtend. Kwam door de vele afleiding denk ik? Daarna had ze wel berehonger. Ze heeft de 1e dagen wel veel gehuild totdat alles uit het oortje gelopen was toen was het over en begon ze met doorslapen🥳

één maand geleden

Hoi, Hier heeft de jongste ook met 9 maanden buisjes gekregen. Dit vanwege continu oorontstekingen vanaf 3 maanden met looporen vanaf 6 maanden. Uitzonderlijk geval. Maar wij waren als eerste aan de beurt. Hij heeft nergens een kik gegeven. Behalve toen ik het ijsje na de operatie te snel weghaalde. Sindsdien loopt het er gewoon uit. Wel nog bij iedere verkoudheid druk op de oren, maar minder looporen of het loopt er al uit. Het scheelt veel slapeloze nachten en doosjes zetpillen hier.

één maand geleden

Reactie op Liekje83

Hoi hoi, hier krijgt mijn zoontje ook buisjes volgende week vrijdag. Hij w ...
Dankje! Jullie ook veel succes!

één maand geleden

Reactie op Anke96

Hoi hoi, Mijn dochter heeft vorige week buisjes gekregen en is vandaag 1 ja ...
Wauw fijn om te horen dat ze er zo van is opgeknapt! Dank voor je reactie!

één maand geleden

Hi, mag ik vragen hoelang het duurde voordat je ze hebben besloten om buisjes te laten zetten? Mijn zoontje heeft nu denk ik al 6 keer een dubbele oorontsteking gehad. Hij heeft loopoor gehad. Hij heeft er nu anderhalf week geleden een gehad en op dit moment heeft hij er weer een. Ik loop ook al bij de kno arts maar ze hebben me al 2 keer weggestuurd en gezegd om alleen elke dag zoutoplossing te gebruiken, omdat ze niet zo jong al buisjes willen zetten.

één maand geleden

Mijn oudste is 3,5 en krijgt 8 april voor de 4e keer nieuwe buisjes. Ik haal hem uit bed voor we de auto in gaan zodat het nuchter zijn meevalt. Buisjes zelf is lopende bandwerk, mee de OK op en vasthouden tijdens de narcose. Daarna dat pak uittrekken en voor je rustig zit en aan je thee begint is die er alweer. Heeft 2x wat hulp nodig gehad met wakker worden want hij vond het allemaal wel best haha. Werd wakker en alle 3 de keren niet gehuild. Wat gedronken en laatste keer klom die zelf uit bed en liep die naar de deur zwaaiend naar de zusters, hij was er klaar mee blijkbaar. Alleen hier nog steeds heel veel oorontstekingen, pijn is minder doordat er geen druk meer op komt maar nog steeds zowat maandelijks bingo en druppels nodig. Dus nu voor ronde 4 omdat de buisjes 3x over na 6 maanden er al uit waren en nu een jaartje hebben gezeten. Het geeft geen garantie dat de oorproblemen dus over zijn, alleen is de pijn minder doordat er geen druk op komt. Zodra we thuis waren elke keer ook meteen aan het spelen en eigenlijk nergens last van. Behalve de laatste keer, bloedde zijn oortjes en bloedproppen / koorts erbij maar was 2 daagjes en alweer over. Mijn dochtertje gelukkig nog maar 2x oorontsteking gehad dus hopelijk blijft dat zo!

één maand geleden

Hi, Ik ben even benieuwd hoe het deze week gegaan is TS! Is het meegevallen bij jullie? En hoe gaat het nu? Hier is het gisteren aardig goed gegaan. Het nuchter blijven had ik erger verwacht (hij ging pas om 9.30 onder narcose dus best lang) maar hij had genoeg afleiding in het ziekenhuis. Ook het in slaap gaan ging aardig rustig, hij mocht bij mij op schoot onder narcose worden gebracht.. Hij werd alleen erg naar wakker. Heel hard krijsen en dat heeft een paar uur geduurd. Kwam ook heel veel troep uit z'n oren, want er zat nu ook weer een dubbele oorontsteking. Inmiddels is het gestopt met lopen gelukkig en is de koorts aan het zakken. De nachten zijn echter vreselijk. Hij wordt elk uur compleet in paniek wakker, alsof hij echt iets te verwerken heeft, zo sneu. En nog pijn denk ik. Ik hoop dat de buisjes snel effect gaan hebben want we hebben het dus zeker niet voor niets gedaan. Ben benieuwd hoe jij het ervaren hebt!

één maand geleden

Bij ons was het nuchter zijn ook goed verlopen, was ook rond half 10 aan de beurt en meneer was die dag al om half 5 wakker (vreselijk, ik dacht dat komt nooit goed). Hij verzette zich alleen best tegen de narcose, dat vond ik heel lastig. En werd ook huilend wakker maar was wel snel getroost gelukkig. Maar Herken wel wat je zegt over dat huilend wakker worden. Ik heb zelf ook het idee dat hij er nu meer last van heeft dan voor de buisjes, dus hoop snel resultaat te zien. Dit is bij ons dag 3. Hij slaapt prima als we hem in de nacht een zetpil geven. Vannacht niet gedaan en dan wordt hij veel wakker.

één maand geleden

Mijn zoontje (afgelopen zaterdag 1 geworden) heeft vandaag buisjes gekregen, zijn neusamandelen zijn geknipt en is geholpen aan zijn niet ingedaalde balletje. Dit was wel pittig allemaal, maar hij heeft super goed gedaan. Mijn dochter had ook met 1 buisjes en neusamandelen geknipt. Buisjes is een korte en makkelijke ingreep. Het heeft mijn dochtertje onwijs geholpen dus hoop dat het mijn zoontje ook helpt

één maand geleden

Ons zoontje was 8 maand en dochtertje was er 9 (in december buisjes gekregen) Opzich ff een lastige dag (vooral na de verdoving) maar we merken wel echt een groot verschil 🙏🏼🙏🏼

één maand geleden

Onze dochter heeft ze gekregen met tien maanden. Het knapte gelijk op. Helemaal weer zichzelf