12 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg. Hier precies hetzelfde . Nu geef ik wel de borst omdat het hem rustig maakt.

3 jaar geleden

Wij geven de fles, onze meid had dat ook met ongeveer 2 weken oud. "Er moet toch echt een paar uur tussen zitten" is inderdaad hoe ze het vroeger "leerde" mijn mening en ook die van mijn verloskundige is: als de baby honger heeft heeft hij honger. Blijkbaar heeft hij/zij het nodig! Paar dagen heeft het geduurd. Ondertussen eet madam weer "normaal"

3 jaar geleden

ik geef gewoon wanneer hij wil als ze nog zo klein zijn. regeldagen zijn ook om productie op te krikken. ik merk dat mijn zoontje vooral einde middag savonds clustert en dan in de nacht elke 3 a 4 uur. soms elke 2.5 uur in de nacht, wisselt. laten huilen van een pasgeboren baby zou ik niet kunnen en zelf niet willen.

3 jaar geleden

Honger=honger! Het clusteren heeft een functie en ik ben hier met alle drie mijn kinderen gewoon in mee gegaan. Bij de 1e wist ik niet wat me overkwam maar het is heel normaal en ik zou er gewoon aan toegeven en het commentaar naast je neerleggen. Ik ben persoonlijk echt niet voor laten huilen als ze zo klein zijn.

3 jaar geleden

Jullie beschrijven exact mijn gevoel! Tot nu toe volg ik hem wanneer hij duidelijke signalen geeft honger te hebben. Vandaag dan als reactie te horen gekregen dat dit niet goed kan zijn voor zijn darmpjes, zo vaak eten.. En dan weer twijfelen uiteraard als first time mom 😏 Het is natuurlijk wel zo dat hij af en toe krampjes heeft. Vind ik niet evident, zien dat hij pijn heeft en hier niet direct iets aan kunnen doen. Iemand van jullie al een houding/manier gevonden om soelaas te bieden hiertegen? Merci alvast he! Altijd zo deugddoend die reacties! ❤️

3 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal op de 9e dag gehad, dus heel herkenbaar. Ik zou zeggen, geef je er aan over en leg hem aan zodra hij aangeeft te willen. Er komt vanzelf weer meer tijd tussen de voedingen.

3 jaar geleden

Herkenbaar! Hij is bezig om te zorgen dat je meer melk gaat aanmaken en daarom wil hij zo vaak aanleggen. Een regeldag. En ik heb toen ook gewoon zoveel mogelijk aangelegd. Voeden op verzoek en er hoeft tegenwoordig niet meer zoveel uur tussen te zitten. Of het nou een regeldag is of niet.

3 jaar geleden

Onze zoon is vandaag 11 dagen en maakt precies hetzelfde door. Na anderhalfuur wil hij opnieuw drinken. Bij ons is het ‘probleem’ dat hij al per flesje 100ml drinkt. Dus nu drinkt hij 800ml a 900ml per dag. Wat echt heel veel is.

3 jaar geleden

Onze 3 weken oude zuiggrage wil elke avond tussen 5 en 10 aan de tiet hangen. Het is ietwat vermoeiend maar ik laat het hem maar doen, tussendoor slaapt hij maar zodra ik de tiet loskoppel wordt meneer wakker. Het is zijn gevoel van veiligheid, lekker dichtbij, warm en met iets in z’n mond 😅 Ik laat hem lekker, op die manier slaapt hij snachts ook goed 😊

3 jaar geleden

Reactie op wasbeer007

Onze 3 weken oude zuiggrage wil elke avond tussen 5 en 10 aan de tiet hange ...
Herkenbaar 😅🙈 al lang blij dat mijn tepels een beetje mee kunnen, want een aantal dagen geleden was dit nog te pijnlijk geweest! De nachten zijn nog steeds een verrassing, weinig te voorspellen adhv de dag! Fingers crossed 😊

3 jaar geleden

Hier ook cluster momenten einde middag, begin avond. Ik ga er gewoon in mee en zorg ervoor dat ik lekker comfortabel zit met een hapje en drankje 😅 clusteren is wat dat betreft heel normaal, zorgt ervoor dat je melkproductie op peil blijft (in geval van borstvoeding) en ook heeft je kindje behoefte aan huid op huid en geborgenheid. Ik probeer ook daarvan te genieten, ze zijn snel genoeg groot en willen dan niet meer zo heerlijk bij je liggen. Bij ons zorgt het er ook voor dat ze in de nacht langer doorslaapt, dus dat is bijkomend voordeel.

3 jaar geleden

Ik herken het ook, einde van de middag of begin van de avond. Bijna elk uur wil meneer dan graag drinken en dan geef ik het hem ook🤗. Maar nu ben ik nog veel savonds thuis dus vind ik dat ook prima. Alleen dat wordt wel lastiger als ik een avondje weg ben.. is het dan handig om voorraadje te hebben en dan elke x flesje te geven? Of duurt het clusteren niet zo lang? Mijn mannetje is nu 3 weken en merk dat dit nu paar avonden zo gaat.