23 Reacties

3 jaar geleden

In een smoothie is heerlijk! Geeft een zoete smaak. Wat ikzelf een lekkere combi vind is banaan, dadels, melk en/of yoghurt erbij.

3 jaar geleden

Ik maak er een soort Snickers van. Je snijdt een dadels open, beetje pindakaas erin, gesmolten chocolade er overheen en een beetje pinda’s erop. Heerlijk 😋

3 jaar geleden

En dit ben ik ook nog tegen gekomen maar heb ik nog niet geprobeerd: https://pin.it/6yRrSvS

3 jaar geleden

Ik vind zelf de dadelballetjes van Rens Kroes erg lekker! Recept: https://www.renskroes.com/chocosnack/

3 jaar geleden

Smoothie indd, zelf vind ik het lekker met: - dadels - banaan - zomerfruit (maakt het fris!) - melk

3 jaar geleden

Ik maak voor mijn zoontje bessenballetjes met dadels (en die snack ik nu dus zelf ook mee). 6 ontpitte dadels, 1 cup bevroren blauwe bessen, 1 cup cashews, 1 cup havermout, 1/4 cup lijnzaad/hennepzaad, 1/4 cup pindakaas. Alles in de blender, balletjes van maken en invriezen. Een lekkere snelle snack

3 jaar geleden

Vullen met naturel zuivelspread, hmmm! Of de pit eruit halen en een walnoot erin, stukje ontbijtspek erom. Dan even om en om in de koekenpan. Maar, ik vind ze zo ook al heel lekker! 😊

3 jaar geleden

Wat doen jullie met het vel, laten jullie dat er om zitten? Sinds vandaag ook dadels in huis, en net als ts ook een beetje moeite met de structuur 😛

3 jaar geleden

Ik maak er een smoothie van met kokosmelk, soms ook gewone melk, en kaneel. Ook wel eens banaan er doorheen. Ik vind dadels zo muf/droog van zichzelf 😵‍💫 en bevatten ook behoorlijk wat suiker. Maar af en toe in een smoothie, of zoals hier genoemd werd > met zuivelspread en een walnoot erin, vind ik het wel oke.

3 jaar geleden

Medjoul dadels van de markt halen. Die zijn zoooo lekker van zichzelf en ook qua structuur lekker zacht 😊

3 jaar geleden

Reactie op MOM-

Medjoul dadels van de markt halen. Die zijn zoooo lekker van zichzelf en oo ...
Turkse winkel heeft af en toe ook hele lekkere. Ik vul zelf altijd een zakje en neem de stevige dadels met een blauw waasje erop, juist niet de glimmende (die vind ik het lekkerst). Is echt de moeite waard en een wereld van verschil met dadels die voorverpakt zijn uit de supermarkt!!

3 jaar geleden

Deze zijn ook al een stuk lekkerder dan die kleine, voorverpakte bedacht ik mij nog. Ook medjoul dadels 🙃

3 jaar geleden

Probeer de dadels van yogi & youssef eens, ze zijn wat duurder maar veeeel lekkerder heel zacht van textuur

3 jaar geleden

van die balletjes maken met cocos en cacao 🥰

3 jaar geleden

Haal medjoul dadels die zijn heel lekker!😍 Pitje verwijderen en walnoot erin, heerlijk. De positieve effecten zijn trouwens pas wetenschappelijk bewezen als je ze de laatste 4 weken van je zwangerschap dagelijks hebt gegeten volgens mij, maar desalniettemin voor zwangeren en tijdens de bevalling super gezond!

3 jaar geleden

Toevallig heb ik vandaag zitten googlen naar dadelsstukjes. Die zitten weleens bij een HelloFresh ontbijt, maar dat wil ik zelf wat vaker maken, maar ik vind het altijd zo'n gedoe om dadels te onpitten en te snijden. Zijn ook zo kleverig enzo, maar die dadelsstukjes zijn gedroogd en al gesneden, dus ook een andere structuur. Wie weet vind je dit wat: https://www.basboernoten.nl/dadels-stukjes?prd_opt=12215&gclid=Cj0KCQiA0oagBhDHARIsAI-BbgdYooXB7f1LZ1xmX1GTkC4mgY9Wt0bIF1753AmP7rCY5oQnbfdbM-UaAns6EALw_wcB https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-dadels-stukjes-60000043?utm_campaign=organic_shopping&utm_content=&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_term=&gclid=Cj0KCQiA0oagBhDHARIsAI-BbgeQtFDRcXVFycfRIcP5tRq3GRvzHhzphMIxAyT1Mlk04WKVVHzq5boaAg4tEALw_wcB

3 jaar geleden

Reactie op Startune

Toevallig heb ik vandaag zitten googlen naar dadelsstukjes. Die zitten wele ...
Dit zijn twee verschillende links, trouwens ☝

3 jaar geleden

3 jaar geleden

De biologische dadels van de jumbo of ekoplaza zijn ook erg lekker en zacht!! Tip: Neem niet de allergoedkoopste in zo'n langwerpige witte verpakking, die zijn meestal echt heel droog, niet lekker en kwaliteit ook slecht. Als je medjoul dadels eet hoef je er maar 3 te eten begrijp ik, ipv 6 voor hetzelfde effect😊 medjoul dadels zijn veel groter

3 jaar geleden

Ik eet elke ochtend yoghurt met dadels en banaan! Je kan er eventueel nog noten of granulaat bij doen en je hebt een compleet evenwichtig ontbijt/lunch