14 Reacties
3 jaar geleden
Normaal slaapzak is namelijk iets warmer dan de puck an baby , die zijn vrij dun
3 jaar geleden
Hier ligt ze ook al even in een slaapzak. Kleding van die dag gewoon aan (korte mouwen romper en dan shirtje en broekje of boxpakje) en dan de hema slaapzak van 0.5 tog zonder mouwen. Het is hier 21 graden in de slaapkamer dus warm genoeg.
3 jaar geleden
Mijn meisje draagt al 10 weken een slaapzakje, vanaf dat ze 1 week oud is. Eerste week in het ziekenhuis gelegen dus daarom niet eerder. Heb speciaal bij prenatal een slaapzakje gekocht maat 56/62. Helaas is ze er nu uitgegroeid😥 ( ze worden groot) en zijn we overgestapt op 1 zonder mouwen, wel nog wat dikker. Ze draagt altijd haar eigen kleren eronder en heeft nog wel een dekentje erover. Ze heeft het nog snel koud.
Waar je op moet letten met slaapzakjes is dat hun hoofd niet door de opening naar binnen kan glijden, dan is hij te groot (op te lossen met een baby veiligheidsspeld om de opening kleiner te maken).
3 jaar geleden
Hier slaapt de kleine man sinds 6 weken in een slaapzakje, hij is zo beweeglijk dat ik dekens al snel niet handig vond 😅 we hebben ook even gebakerd maar hier wist hij zich steeds halverwege de nacht zijn armen uit te wurmen, wat voor mij een teken was dat hij liever zonder lag.
We hebben 2 slaapzakjes, van 0.5 tog en 1 tog. Hij slaapt hierin met een lange mouwen romper en afhankelijk van de temp met of zonder broekje.
Wij controleren met de nacht verschoning altijd even hoe warm hij is en doen dan eventueel broekje aan of uit 😊
3 jaar geleden
Ben hier inmiddels achter dat mijn zoontje lak heeft aan TOG tabellen en het liefst warm slaapt. Als in: op een kamer van 22 graden liefst in pyjamaatje in een herfstslaapzak met lange mouwen en dan nog onder een katoenen dekentje 🤔 Hij slaapt er prima mee, 8+ uur. Heb ook koelere combinaties geprobeerd en dan is hij toch eerder wakker en voelen nekje en voetjes wat koud aan, blijkbaar aardje naar zijn vaartje die het ook snel koud heeft. Dus als tip: probeer uit wat voor jouw kind werkt en probeer de TOG waardes wat los te laten.
3 jaar geleden
Wij hebben ook een slaapzak, ze heeft hm nu 4 dagen en ze is 7 weken. Eerst ingebakerd maar al sliep ze goed en wurmde ze zich eruit, ze begon ook opeens te verschuiven en dat vond ik eng. Nu dus een zomerslaapzak van de hema met gewoon een rompertje met lange mouwen en een boxpakje met sokken. Nu het warm oploopt in de slaapkamer (22 graden) alleen een rompertje met lange mouwen in de slaapzak. Die TOG volg ik niet maar ik voel in haar nekje en ik weet dat als ze het te koud is ze moeilijk in slaap komt en te warm slaapt ze onrustig.