Hi allemaal,
Ik streek net zachtjes over het bolletje van mn meisje gewoon om lekker met haar te kroelen, maar ik merkte dat er een soort deukje op haar hoofdje zat. Ik weet dat de fontanel nog open is, maar heb in deze 7 weken dat ze er is nog nooit zomn duidelijke deuk gevoeld als ik over haar bolletje aaide… ze drinkt goed, is alert en vrolijk.. is dit iets ergs of herkennen jullie dit?
Liefs xx
Dat had ik no vandaag ook! Ineens voelde ik het duidelijk.. zoontje is 6.5 week.. en zie hem verder ook echt groeien (meer spekkies krijgt die) dus miss zoals eerder genoemd dat door groei het ineens even anders kan aanvoelen
Ik heb het nagevraagd bij het CB aan de arts daar omdat ik ook een deukje zag bij mijn kleine. Zij gaven aan dat het niet met uitdroging te maken heeft omdat hij goed groeit, drinkt en huidje ook goed aanvoelt (niet blijft 'staan' als je eraan trekt). Je kunt het altijd even navragen als je je zorgen maakt.
Wij zijn er ook een keer enorm van geschrokken. Zoontje plaste echter volop dus was zeker niet uitgedroogd. Later las ik dat de fontanel ook door de zwaartekracht kan indeuken. Inderdaad zien wij het tiidens tummytime en wanneer we ons zoontje rechtop houden.
Mijn zoontje van 7 weken heeft geen deukje.. ook is het niet bol.. als ik zijn hoofdje aai dan voelt het normaal hij heeft natuurlijk wel een fontanel maar niet ingedeukt of bol