8 Reacties
4 dagen geleden
Ons meisje (maart 2023) word rond 07u wakker en gaat rond 12u naar bed. Ze gaat niet altijd meteen slapen soms zelf nog even boekje ‘lezen’ nadat wij dat gedaan hebben. Maar over het algemeen slaapt ze tussen de 1,5-2,5 uur. Een enkele keer een uitschieter van 3 a 3,5 uur. Ik maak haar altijd uiterlijk om 16u wakker. Anders ‘s avonds drama met naar bed brengen (tenzij ze de volgende ochtend vroeg wakker moet worden dan uiterlijk 15u wakker) maar meestal komt ze zelf wel. Gisteren sliep ze van 12-13.30 en de dag ervoor van 12.30-15.30. Het verschilt per dag.
4 dagen geleden
Mijn dochter, ook van maart '23, heeft sinds de zomer al geen middagdut meer. 's Avonds naar bed brengen was daarvoor DRAMA, krijsen, 20x eruit, tijdrekken, pas om 22/23u slapen. Maar het middagdutje liep ook niet lekker, want ze sliep pas na een uur spelen en kletsen, en dan moest ze er ook weer uit. Het ging echt niet lekker.
We zijn cold turkey gestopt met het middagdutje, en toen sliep ze 's nachts meteen in en de hele nacht door.
Je kan eens proberen wat er gebeurt als je de dut skipt?
4 dagen geleden
Onze zoon maart 23. Doet soms geen dutje meer. Wilde afgelopen weeken starten met geen dutjes meer op de dagen dat hij niet naar de psz gaat, maar hij werd ziek en had het dus vaker nodig. Als hij slaat dan meestal ca 1 uur. Soms een uitschieter naar 2 uur. Maar de avonden en nachten verliepen rommeliger. Als hij geen dutje doet slaat hij in de nachten beter
4 dagen geleden
Hier een meisje van maart '23. Wij zijn nu een paar welen gestopt met het dutje. 3 weken terug was ze een week ziek, toen wel geslapen in de middag, maar alleen contactdutjes omdat ze al echt niet meer naar bed wilde. Ze gaf het dus eigenlijk al heel goed aan. Ik deed al wel heel lang max anderhalf uur en tot 15.00 uur uiterlijk. Ook omdat ze vooral anders heel vroeg wakker was. Helaas helpt het nog steeds niet helemaal, want ze wordt met regelmaat nog tussen 6 en half 7 wakker. Heb wel een beetje afgebouwd vleerst van anderhalf naar 45-60 minuten, dit ging ook heel natuurlijk en ik heb haar daarin zelf een beetje gevolgd.
3 dagen geleden
Onze zoon van maart 23 stond afgelopen juni een paar keer op de gang. Was uit zijn ledikant gekommen. Toen overgestapt na het grote bed.
Waar hij normaal met gemak al maanden s avonds nog 1.5 uur rustig kletste in bed, kwam hij er nu uit. Toen cold turkey op vakantie gestopt, omdat het zo veel energie koste om hem s middags te laten slapen. Vanaf dat moment sliep ie weer in binnen 5 minuten.
Slaapt nu heel soms even in de auto tijdens het rijden in de middag. En gaat dan s avonds vrij goed Slapen
3 dagen geleden
Zoontje van maart '23, middagdut wordt korter (was 2-2,5 uur, nu 1-1,5 uur) maar nog wel echt nodig. Slaapt savonds ook nog ongeveer 11 uur
3 dagen geleden
Ja zeker! Bij de opvang niet want dat lukt ze niet . Hij gaat donderdag en vrijdag dus altijd zeer gezellige peuter het weekend ( not ) 🥸
Maar thuis slaapt hij zeker nog 1,5 uur in de middag! Als het kan slaapt hij nog langer maar dat proberen we te voorkomen anders is hij echt vroeg wakker