11 Reacties
2 jaar geleden
Hier had ze juist veel moeite met poepen op de hero comfort (gecombineerd met bv) dus het verschilt ook nog eens per kindje... je zou evt nog probiotica kunnen proberen? Dan hoef je niet gelijk over op andere kv. Wij zijn nu 2 weken bezig met orthiflor start en daar ben ik wel voorzichtig positief over (overigens wel ook in combinatie met andere kv, ze krijgt nu hipp ha (met gehydrolyseerde eiwitten, zodat het extra makkelijk verteerbaar is))
2 jaar geleden
Ik weet dat ik dat vroeger zelf als baby ook heb gehad en het advies van de huisarts aan mijn ouders toen was een druppeltje olie in de fles… onze dochter heeft er ook wel eens last van en ook wij geven dan een drupje olie in de fles en dan gaat het wel weer goed🙈😅
2 jaar geleden
Wij gebruiken al weken, wat, maanden forlax. Gaat daardoor super met poepen 🙂
2 jaar geleden
Reactie op MJ101
Zou even contact opnemen met huisarts of consultatiebureau, vorige keer is ...
Ja dat heb ik gedaan! Kreeg in eerste instantie de tip meerdere malen per dag 30 ml water te geven los.. later belde ze op en kwam ze er toch op terug dat het te veel was mocht Max 10 zijn. Daarom voegen wij nu 10 ml extra toe aan de flesjes. Verder gaven hun aan dat het niet erg was zolang het gelig blijft qua kleur maar voel me daar niet prettig bij vanwege de pijn bij mijn meisje
2 jaar geleden
Ik gebruikte Hero standaard en had hetzelfde probleem qua ontlasting. Op advies van het CB overgestapt op Hero comfort AR. AR is ivm reflux klachten, dus voor ons een fijne combinatie. We hebben de voeding de eerste twee weken gemengd en uiteindelijk helemaal over gegaan op comfort AR. Hij poept nu ongeveer 1x per 3 dagen. Het kost hem dan nog steeds moeite, maar hij huilt er niet meer om en het is niet meer heel hard. Nadeel is wel dat hij sinds deze voeding minder drinkt. Hij laat vaak een deel van de fles staan. Ik kies er toch voor om dit te blijven gebruiken. De extreme huilbuien die we hadden om de buikpijn en de ontlasting die maar niet kwam die wil ik niet graag weer meemaken.
2 jaar geleden
Ik ben zelf trouwens voornemens om straks met de hapjes zsm een beetje pruim toe te voegen. Dit schijnt heel goed te werken voor de ontlasting, maar je mag dit maar in heel beperkte mate doen aan het begin. Ik las in een ander forum dat je bijv. Een perenhap kan maken en daar een klein beetje pruim aan toe kan voegen. Ik las dat meerdere moeders daar goede ervaring mee hadden en ze vaak dezelfde dag nog een poepluier hadden. Ik weet het niet, maar ga het wel proberen 😊
2 jaar geleden
Reactie op Elinew1991
Hier had ze juist veel moeite met poepen op de hero comfort (gecombineerd m ...
Hier ook goede ervaring met Orthiflor Start! In combinatie met kruidvat extra care
2 jaar geleden
Wij hebben hero comfort+AR gebruikt en daar kreeg ze juist dikke poep van. Toen teruggeschakeld naar gewone Hero en was over. Wel in combinatie met lactulose(makkelijker poepen) en sabsimplex(darmkrampjes). Na 4 dagen ofzo pas hoor.