8 Reacties

één jaar geleden

Is vocht waarschijnlijk. Door het liggen stapelt het zich daar weer op. Harde stoel zorgt ervoor dat het weg gaat! Ik had het ook als ik teveel deed en dan ging liggen & daarna weer opstond. Teken om een stapje terug te doen

één jaar geleden

Ik heb het ook en voel het bijvoorbeeld ook tijdens het plassen. Vreemd gevoel dat ik in de eerste week na de bevalling niet had. Nu bijna drie weken geleden bevallen..

één jaar geleden

Ik heb dit ook! Drukkend gevoel bij clitoris/plasbuis als ik te lang sta of loop, maar soms ook op het toilet. Zal het nog vocht/beursigheid zijn van de bevalling? Echt een heel onaangenaam gevoel.

één jaar geleden

Ik zou de verloskundige er even over bellen! Daar is die voor. Sterkte, lijkt me een vervelende kwaal! En goed rust houden hè.... het is niet niks wat je bekkenbodem heeft moeten doorstaan. Je mag de eerste zes weken nog nauwelijks tillen en ook heen zwaar huishoudelijk werk doen zoals stofzuifen en zelfs niet teveel traplopen! Moeilijk voor veel vrouwen, ik weet het, maar doe het echt rustig aan... 💛

één jaar geleden

Ik heb het ook, heb zelfs urine laten controleren maar geen ontsteking. Kan het me van de vorige zwangerschap ook herinneren en na een paar weken was het over.

één jaar geleden

Ik heb dit ook. Na ongeveer 1,5 week na de bevalling kwam het op. Ivm de keizersnede grotere kans op een blaasontsteking dus toen toch urine laten checken, maar daar kwam niks uit… 2,5 week na de bevalling werd het wel iets minder, maar nu 5 weken later voel ik het nog. Ene keer erger dan de andere keer. Vind het wel super vervelend en geen idee wat het nou precies is. Huisarts kon me nou ook niet echt verder helpen na het urine onderzoek….

één jaar geleden

Antwoord van mijn verloskundige: “ maak je geen zorgen. Dit is wat we vaak horen. Het weefsel is over het hele (bekkenbodem-) gebied nog wat opgezet. Dit duurt inderdaad een week of 6 tot 10. Als het daarna nog nauwelijks is veranderd raad ik je aan even contact met de HA op te nemen. Ook Calendulazalf smeren in dit gebied (3-4x per dag) is vaak genezend. Succes en hopelijk ben je er binnenkort vanaf. “ En daarna nog: “Ook een verzakking van de baarmoeder kan overigens meespelen, en kost wat tijd voordat dat is aangesterkt. Kijk even op Google naar bekkenbodemspieroefeningen. Succes gegarandeerd 👍😘 “

één jaar geleden

Ik heb hier ook last van en dan met name bij de toiletgang. Ga soms door de grond, na het plassen.. Urineonderzoek wees eerst een urineweginfectie aan, na 5 dagen AB, nog steeds klachten en kunnen ze ook geen bacteriën vinden. Heel vervelend, want de rest van de tijd heb ik er geen last van. Ik heb besloten het maar uit te zitten. Ondertussen ben ik 4,5 weken geleden bevallen.