8 Reacties

vorig jaar

Wat onwijs vervelend zeg van je zoontje ! Ik snap dat je daar enorm van baalt! Is er een reden waarom hij daar niet goed slaapt? Heb je het gevraagd bij de leidsters?

vorig jaar

Reactie op maaike1991*

Wat onwijs vervelend zeg van je zoontje ! Ik snap dat je daar enorm van baa ...
Het is altijd een slechte slaper geweest.. elk klein geluidje heeft hij gehoord en wordt hij wakker van. Hij heeft ook veel geborgenheid nodig (contact dutjes) anders linkt hij slecht zijn cyclussen, dit is al sinds hij geboren is. Maar hiervoor deed hij toch regelmatig 40-45 minuten dutjes en 2 keer dus dan viel het beter mee. Nu hij bijna naar de peutergroep mag, spelen ze vaak samen buiten en dat vindt hij natuurlijk veel interessanter dan slapen. Hij heeft echt wel last van fomo 😅

vorig jaar

Reactie op Elinexd

Het is altijd een slechte slaper geweest.. elk klein geluidje heeft hij geh ...
Op zich wel herkenbaar ! Hier ook een lichte slaper . Ze gebruiken bij ons zoontje white noise bij de opvang om de geluid prikkels te dempen voor hem . En al een knuffel geprobeerd die je dan zelf eerst een hele nacht bij je hebt wat dan ruikt naar mama? En misschien een stomme vraag maar heb je het idee dat ze bij de opvang hun best doen om hem in slaap te helpen?

vorig jaar

Waarom slaapt hij 's nachts zo kort? Kun je hem 's avonds eerder in bed leggen? Dat helpt bij ons om ervoor te zorgen dat hij niet oververmoeid raakt.

vorig jaar

Reactie op maaike1991*

Op zich wel herkenbaar ! Hier ook een lichte slaper . Ze gebruiken bij ons ...
White noise gebruiken ze al, knuffel heeft hij ook maar nul interesse in. Slaapzakje gaat ook mee van thuis. Hij is gewoon zo onrustig, woelen en draaien dat hij zichzelf wakker houdt en maakt. Ze hebben al geprobeerd om hem in een andere ruimte te laten slapen, erbij blijven, hand op zijn buikje,.. maar dit duurt ook lang eer hij dan in slaap valt en daar hebben ze natuurlijk niet vaak de tijd voor. Op zich echt wel tevreden van de crèche hoor, ik weet dat hij een moeilijke slaper is..

vorig jaar

Reactie op xDaya

Waarom slaapt hij 's nachts zo kort? Kun je hem 's avonds eerder in bed leg ...
Omdat hij meermaals wakker wordt en niet instant terug in slaap valt. Als ik hem om 19u laat slapen, is hij wakker om 6-6.30u met daartussen 3-4 keer wakker. Als ik hem later in bed steek (afhankelijk van dutjes) is hij vaak ook wel later wakker. Tegen de ochtend aan is het moeilijker om hem in slaap te houden, vaak heb ik de indruk dat hij nog wel wilt slapen maar begint hij zo druk te draaien en woelen dat hij echt wakker wordt.

vorig jaar

Misschien slaap coach inschakelen? En leren zelf de slaapjes aan elkaar te koppelen dit? En contact slaapjes zeker afbouwen heeft hij zelf veel meer baat bij? En leren zelfstandig in slapen?! Dan gaat door slapen meestal later vanzelf Slaaptunnel kan ook helpen dit wel even week goed proberen voor dat het echt goed werkt de druk van de tunnel geeft rust

vorig jaar

Proberen iets anders te zieken waarmee die ook beter slaapt? Nu slaap jij mee maar zou een knuffel of dekentje dit kunnen vervangen? Eventueel kan je het ook met de begeleiding bespreken van de crèche? Mijn ventje gaat echt hyper als die moe is, de begeleidsters zien dat ook en proberen hem dan bewust iets rustig aan te bieden (soms tegen zijn zin). Ze leggen hem dan in een schommelstoel, hoge eetstoel met een boekje of proberen met hem iets rustig te doen. Heeft die echt deugd van.